Komunikaty PR

Za pomocą mojeID swoją tożsamość potwierdzamy online już od 5 lat

2024-06-18  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.12 MB )

Imponujące statystyki

Od czerwca 2019 roku do końca maja 2024 roku, za pomocą mojeID swoją tożsamość Polacy potwierdzili online ponad 340 mln razy. W 2023 roku, średnia dzienna liczba uwierzytelnień z wykorzystaniem mojeID, wyniosła ok. 290 tys. W rekordowym momencie KIR odnotował 1,4 mln uwierzytelnień jednego dnia. W 2023 roku liczba potwierdzeń tożsamości realizowanych za pomocą mojeID wzrosła o 39 p.p. w porównaniu do 2022 roku. Tak dynamiczny wzrost świadczy o właściwym dopasowaniu usługi do oczekiwań użytkowników i wymagań rynku usług cyfrowych.

- Przygotowanie i wdrożenie w 2019 roku usługi mojeID, z myślą o dostarczeniu uniwersalnej i zaufanej metody potwierdzania tożsamości online, było strategicznie ważne dla przyspieszenia rozwoju cyfrowej gospodarki – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR. - Po 5 latach funkcjonowania mojeID stało się rozwiązaniem powszechnie wykorzystywanym zarówno przez podmioty komercyjne, jak i instytucje sektora publicznego. Dziś ponad 22 mln użytkowników bankowości elektronicznej może korzystać z  mojeID na potrzeby logowania i dostępu do usług świadczonych online. Wielką satysfakcją jest dla nas zaufanie wszystkich stron, dzięki którym mojeID działa zgodnie z potrzebami i wymaganiami dostawców usług i dostawców tożsamości oraz samych użytkowników - dodaje Piotr Alicki.

Uniwersalny klucz do usług online

mojeID – bezpieczny i wygodny sposób zdalnego potwierdzania tożsamości w oparciu o bankowość elektroniczną to obecnie najbardziej popularna i najszerzej dostępna metoda uwierzytelniania. Jest  nowoczesnym rozwiązaniem, zapewniającym bezpieczeństwo danych wykorzystywanych w procesie potwierdzenia tożsamości.

Wiarygodne uwierzytelnienie klienta jest nieodzowne dla uzyskiwania bezpiecznego dostępu oraz sprawnego korzystania z usług oferowanych online. Pozwala usługodawcom na przyspieszenie i poprawę jakości obsługi klienta. Możliwość zdalnej weryfikacji tożsamości wspiera rozwój nowych modeli biznesowych, takich jak praca zdalna czy telemedycyna, co ma pozytywny wpływ na efektywność i innowacyjność całej gospodarki. Dzięki uniwersalnemu zastosowaniu, dostarczana przez KIR usługa mojeID, stała się jednym z podstawowych narzędzi w procesach digitalizacji – mówi Piotr Wichowski, Dyrektor Linii biznesowej usług identyfikacji i Ognivo w KIR.

PKO Bank Polski był pierwszym bankiem, który przystąpił do mojeID jako dostawca tożsamości, oferując swoim klientom w 2019 roku, usługę uwierzytelnienia w dostępie do e-administracji i usług komercyjnych.

- PKO Bank Polski od początku wspierał inicjatywę utworzenia uniwersalnej usługi zdalnego potwierdzania tożsamości w oparciu o bankowość elektroniczną, współpracując z KIR w jej przygotowaniu i wdrożeniu - mówi Michał Macierzyński, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim. - Jako największy bank w Polsce kreujemy trendy w rozwoju nowych usług. Wprowadzenie tożsamości cyfrowej i zdalnego uwierzytelnienia poprzez mojeID było jednym z elementów naszej strategii w zakresie rozwiązań cyfrowych, które mają ułatwiać naszym klientom korzystanie z nowoczesnej oferty rynkowej - dodaje Michał Macierzyński.

Z kolei PGNiG Oddział Detaliczny był pierwszym komercyjnym dostawcą usług, który udostępnił swoim klientom mojeID w zdalnym procesie zawierania umów na dostawę gazu.

- Ciągła optymalizacja procesów związanych z obsługą klienta jest naszym priorytetem. Realizując ten cel, wykorzystujemy nowoczesne technologie i rozwiązania, takie jak autoryzacja za pomocą mojeID. Dlatego, w ramach rozszerzenia funkcjonalności, dodaliśmy mojeID jako możliwość zdalnego potwierdzenia tożsamości dla klientów korzystających z usługi Polecenia Zapłaty. mojeID to nie tylko nowoczesny i wygodny sposób uwierzytelnienia, który ułatwia dostęp do oferowanych przez naszą Spółkę usług, ale również gwarancja bezpieczeństwa w przetwarzaniu danych - podkreśla Łukasz Tacik, Dyrektor Departamentu Rachunkowości i Finansów w PGNiG Obrót Detaliczny.

Jako usługa identyfikacji elektronicznej, mojeID zapewnia zgodność z obowiązującymi regulacjami w zakresie identyfikacji elektronicznej - europejskimi oraz krajowymi.

- W Orange Polska, który jest jednym z kilku największych operatorów telekomunikacyjnych na polskim rynku, zwracamy szczególną uwagę na wszystko, co zapewnia naszym klientom bezpieczeństwo danych oraz wygodny dostęp do naszych usług. Rozwój cyfrowych rozwiązań i potrzeby naszych klientów wymagały od nas wprowadzenia funkcjonalności, które umożliwiłyby potwierdzanie tożsamości online przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Usługa mojeID spełnia wszystkie te oczekiwania i wymagania zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i poufności danych. Jest przy tym wygodna i prosta - mówi Dariusz Bogdański, Kierownik Projektu, Orange Polska. - W 2021 roku wdrożyliśmy, we współpracy z KIR, możliwość potwierdzenia tożsamości poprzez mojeID przy zdalnej sprzedaży naszych usług i produktów. Spotkało się to z bardzo dobrym odbiorem wśród naszych klientów. Obecnie udostępniamy tę możliwość podczas sprzedaży i obsługi większości produktów i usług Orange Polska. W najbliższym czasie chcemy rozszerzyć zakres wykorzystania usługi mojeID o sprzedaż kolejnych ofert - dodaje Dariusz Bogdański.

Dostępność i zaufanie

mojeID jest dostępne dla ok. 98 proc. wszystkich użytkowników bankowości elektronicznej, tj. ponad 22 mln osób. Taki sposób potwierdzania tożsamości zapewnia swoim klientom 11 banków komercyjnych, ok. 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z BPS S.A. i SGB-Bank S.A. oraz SKOK im. F. Stefczyka. Tym samym mojeID jest jednym z najpowszechniej używanych narzędzi zdalnego uwierzytelniania.

Ponad 60 komercyjnych dostawców usług wykorzystuje mojeID w procesach wymagających zdalnego uwierzytelnienia klienta, m.in. do rejestracji i zakładania konta klienta, zawarcia umowy, np. dla usług telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych, zgłaszania wniosków o odszkodowania z ubezpieczenia, udzielania zgodny na Polecenie Zapłaty. W e-administracji, mojeID umożliwia logowanie do usług świadczonych przez ponad 1600 podmiotów i serwisów sektora publicznego,  m.in.: ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta, biznes.gov.pl, praca.gov.pl, gdzie można załatwiać sprawy urzędowe online, w tym np. składać wnioski, deklaracje podatkowe, rejestrować  pojazdy. mojeID wspiera również procesy związane z zakładaniem i wykorzystywaniem Profilu Zaufanego oraz aktywację aplikacji mObywatel.

Uwierzytelnianie przez mojeID jest uznawane za jedno z najbezpieczniejszych rozwiązań, co przekłada się na zaufanie zarówno usługodawców, dostawców tożsamości, jak i klientów. W ciągu 5 lat mojeID stało się kluczowym elementem transformacji cyfrowej, wyznaczając standardy w zakresie bezpieczeństwa i wygody zdalnego potwierdzania tożsamości. Dzięki powszechnej dostępności zmieniło także sposób, w jaki Polacy korzystają z usług cyfrowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu? Biuro prasowe
2025-03-03 | 10:25

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Dlaczego niektórzy inwestorzy wybierają handel z tzw. siatką zleceń? Ponieważ grid trading jest zautomatyzowany, co pozwala w pewnym stopniu ułatwić codzienny handel.
Finanse Po ludzku o PIT-8C
2025-03-03 | 09:00

Po ludzku o PIT-8C

Po ludzku o PIT-8C 1 stycznia 2024 roku weszły w życie nowe przepisy, w związku z którymi uczestnik funduszu inwestycyjnego jest zobowiązany do samodzielnego
Finanse Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
2025-02-28 | 16:30

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

BUDAPEST, HUNGARY /ACCESS Newswire/ February 28, 2025 / INDEX HUNGARIA IndexHU (Węgry): Panie Heit, bardzo dziękuję za poświęcenie czasu na ten wywiad. Inwestycje w fintech wydają

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.