Firma Tarczyński świętuje jubileusz 30-lecia działalności
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm – Tarczyński S.A. w lutym obchodzi swój jubileusz, dołączając do grona 30-latków. 26 lutego 1991 roku uruchomiona została oficjalnie produkcja wyrobów wędliniarskich, rozpoczynająca drogę w budowaniu silnego, rodzinnego przedsiębiorstwa. Po 30 latach portfolio produktowe tej innowacyjnej i nowoczesnej, polskiej marki tworzą wysokiej jakości wędliny, kabanosy, parówki oraz przekąski białkowe dystrybuowane do 30 krajów świata położonych na 3 kontynentach.
Początki najpopularniejszej marki kabanosów w Polsce
Dokładnie 30 lat temu Elżbieta i Jacek Tarczyńscy – założyciele marki – zaczęli realizować swoje marzenie, rozpoczynając produkcję wyrobów mięsnych sygnowanych ich nazwiskiem.
– Historia naszej firmy rozpoczęła się w 1991 roku, gdy żona namówiła mnie do zainwestowania w maszyny do przerobu mięsa. To dało początek intensywnej produkcji pierwszych produktów. Z biegiem czasu rozbudowywaliśmy portfolio, a co za tym idzie, całe przedsiębiorstwo. Już na samym początku założyliśmy, że liczy się nie ilość, a jakość, dlatego też skoncentrowaliśmy się na kabanosach, które w latach 90. uchodziły za produkt luksusowy – opowiada Jacek Tarczyński, prezes firmy.
Marka Tarczyński szybko przechodziła przez kolejne etapy rozwoju. Od sklepu firmowego (1991), przez Zakład Przetwórstwa Mięsnego w Trzebnicy (1996-2006), do zaawansowanego technologicznie i rozbudowanego zakładu w Ujeźdźcu Małym, który od 2007 jest siedzibą firmy. W działalność rodzinnej firmy zaangażowani są nie tylko jej twórcy, ale również dwaj synowie – Tomasz i Dawid Tarczyńscy.
Strategia rozwoju i międzynarodowa ekspansja
Firma Tarczyński od początku postawiła na przekąski premium, co pozwoliło jej zdobywać polski rynek i stać się najpopularniejszą marką kabanosów w Polsce, z 78%* udziałem w tej kategorii. Marka stale poszukuje nowych segmentów rynku wprowadzając innowacyjne, pełnowartościowe produkty, tym samym realizując jej misję, którą jest inspirowanie do mądrego odżywiania, żeby zmieniać życie na lepsze.
Tylko w ostatnich latach na rynku pojawiło się wiele nowości: kolejne produkty linii Tarczyński Naturalnie wyróżniające się prostym, naturalnym składem, linia produktów dla osób aktywnych – Tarczyński Protein oraz suszone Chipsy Mięsne. Ostatnią nowością i jednocześnie wyrazem zmian w podejściu do rynku i konsumenta jest premiera linii Tarczyński Rośl-Inne – produktów na bazie roślin „Bez kęsa mięsa”.
Obecnie celem strategicznym firmy jest ekspansja zagraniczna i zdobycie pozycji światowego lidera w przekąskach białkowych. Firma już teraz posiada własne laboratorium, rozbudowany dział jakości oraz jeden z najbardziej nowoczesnych parków maszynowych w Europie.
*Tarczyński za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), Sprzedaż wartościowa, segment kabanosów paczkowanych z wyłączeniem Marek Własnych sieci handlowych, okres skumulowany: styczeń-grudzień 2020.
Społeczne odpowiedzialność biznesu (CSR)
Firma Tarczyński od lat podejmuje wiele prospołecznych i proekologicznych działań, wiedząc, jak znaczący wpływ na nasze życie ma zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko naturalne. W 2020 roku działania te zostały ujęte w zintegrowaną strategię społecznej odpowiedzialności biznesu TarczynskiLepiej.pl, powiązaną ściśle z ideą marki – „Jesz lepiej, żyjesz lepiej”.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.