Komunikaty PR

1000 firm dziennie otwiera się w Polsce

2024-03-13  |  10:10
Biuro prasowe
  • 1000 – tyle firm otwiera się codziennie w Polsce wg Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej (COIG). Tylko w styczniu br. działalność rozpoczęły 32 183 nowe podmioty.
  • Równocześnie aż 96 proc. przedstawicieli sektora MŚP wyraża niepokój związany z prowadzeniem działalności w przyszłości.
  • Poza obawami przedsiębiorców przed wzrostem cen energii, materiałów i surowców, czy rosnących kosztów pracy, firmy narażone są też na negatywne skutki zdarzeń losowych lub nienależytego wykonania zobowiązania.
  • W tym przypadku ochronę mogą zapewnić odpowiednio dobrane ubezpieczenia. Wzrasta liczba przedsiębiorstw z ochroną w przypadku wystąpienia przerwy w prowadzeniu działalności na skutek szkody w mieniu.

 

Według danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej (COIG) codziennie w Polsce przybywa średnio około 1000 firm. Chętnych do stania się przedsiębiorcą nie brakuje nawet pomimo dużych obciążeń podatkowych - tylko w styczniu br. działalność rozpoczęło ponad 32 tys. nowych podmiotów.

Jednocześnie, jak wynika z przeprowadzonego pod koniec ubiegłego roku przez IMAS International badania, aż 96 proc. ankietowanych przedstawicieli sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP) wyraża obawy związane z prowadzeniem działalności w przyszłości. Wiele niepokoju powoduje niestabilna sytuacja rynków, która wpływa na rosnące ceny. Aż 54 proc. boi się wyższych cen energii, materiałów i surowców, a 52 proc. obawia się rosnących kosztów pracy. Wzrost niewypłacalności i potencjalne zatory płatnicze to z kolei bolączka aż jednej czwartej badanych przedsiębiorców.

– Kilka ostatnich lat stawiało spore wyzwanie niemal wszystkim obszarom gospodarki. Ciężko wymienić branże, których nie dotknęły w mniejszym lub większym stopniu skutki pandemii Covid-19, niestabilności światowych rynków, czy załamania łańcuchów dostaw. Warto jednak mieć na uwadze to, że obok problemów gospodarczych, firmy narażone są też na występowanie negatywnych w skutkach zdarzeń losowych. Zadbanie o zapobieganie takim zdarzeniom to niezbędny element zabezpieczenia mienia czy środków firmy. Nieodzowną częścią takiej ochrony powinna być odpowiednia polisa. Zdejmuje z przedsiębiorcy część ryzyk i pozwala poświęcić się temu, na czym zna się najlepiej – mówi Maciej Tokarski z TUZ Ubezpieczenia.

Przed czym ubezpieczyć firmę? Nie ma uniwersalnej listy zagrożeń

Ochrona ubezpieczeniowa to przede wszystkim zabezpieczenie firmy przed koniecznością pokrywania kosztów nieprzewidzianych zdarzeń. Mowa o, m.in. o zalaniach, pożarach, uszkodzeniach sprzętu czy kradzieżach. Należy także pamiętać o ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej, które chroni przedsiębiorstwo w przypadku roszczeń z tytułu wyrządzonych szkód.

Według danych TUZ Ubezpieczenia największym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców cieszą się ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej oraz ubezpieczenia mienia w zakresie od wszystkich ryzyk. Wzrasta również liczba przedsiębiorstw z ochroną w przypadku wystąpienia przerwy w prowadzeniu działalności na skutek szkody w mieniu, z pokryciem udokumentowanych kosztów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Koszty naprawy zniszczonych maszyn, urządzeń, pojazdów czy odtworzenie strawionych przez pożar budynków mogą być bardzo dotkliwe. Odbudowanie majątku przedsiębiorstwa bez pomocy ubezpieczyciela jest w większości przypadków niewykonalne.

Te najbardziej oczywiste, jak pożar czy kradzież, zdarzenia, na które narażone są przedsiębiorstwa to tylko część pełnego obrazu. Dogłębne zrozumienie profilu firmy różnorodnych ryzyk, które mogą ją dotknąć jest niezbędne przy podejmowaniu decyzji o ubezpieczeniu działalności. Na rynku dostępne jest wiele produktów ubezpieczeniowych, oferujących rozległą ochronę - począwszy od ubezpieczenia szyb, przez ubezpieczenie wyposażenia, aż po zabezpieczenie środków obrotowych czy mienia pracowniczego. Tylko kompleksowe i spersonalizowane podejście do tematu zabezpieczenia przedsiębiorstwa pozwala na uzyskanie odpowiedniej pomocy – dodaje Maciej Tokarski z TUZ Ubezpieczenia.

Personalizacja – klucz do odpowiedniej ochrony ubezpieczeniowej firmy

Potrzeby ubezpieczeniowe przedsiębiorstw z różnych branż mogą się diametralnie różnić. Warto zwrócić uwagę na możliwość dopasowania zakresu ubezpieczenia do indywidualnych potrzeb i profilu działalności firmy.

Przed wyborem oferty warto zweryfikować, czy jest możliwe spersonalizowanie ochrony. Zakup polisy powinien być poprzedzony dokładną analizą potrzeb ubezpieczeniowych jednostki oraz ryzyk, które mogą realnie jej dotyczyć.

– Ważne jest, by przed zakupem polisy dokładnie wczytać się w zapisy Ogólnych Warunków Ubezpieczenia. Zdarza się, że wśród tzw. wyłączeń znajdują się zagrożenia, których wystąpienie jest w danej branży realne. Wtedy warto skonsultować te obawy z doradcą. Być może będzie w stanie zaproponować dodatkową klauzulę, która zabezpieczy ryzyka typowe dla konkretnej branży – zauważa Maciej Tokarski z TUZ Ubezpieczenia.

Ekspert TUZ podaje, że przykładem może być utrata dokumentów lub koszty utylizacji produktów leczniczych w przypadku apteki. W przypadku transportu mienia takiego jak maszyny, urządzenia, wyposażenie, środki obrotowe lub mienie osób trzecich, w zakresie polisy można mieć ubezpieczenie ładunków w transporcie (Cargo). W niektórych przypadkach zakres ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej zawiera klauzulę OC Najemcy nieruchomości.

Mimo niekwestionowanych zalet personalizacji w ubezpieczeniach, niektóre elementy ochrony warto włączyć do polisy niezależnie od profilu działalności. Wśród nich specjaliści wymieniają, przede wszystkim, ubezpieczenie stałych lub dodatkowych kosztów prowadzenia działalności, możliwość ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk czy odpowiednio dopasowane, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym Biuro prasowe
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie
Firma Nowe technologie pomogą firmom w organizacji eventów dla pracowników
2024-04-29 | 01:00

Nowe technologie pomogą firmom w organizacji eventów dla pracowników

Badania pokazują, że 64% pracowników preferuje pracę zespołową, która ich zdaniem pozwala uzyskać lepsze efekty. Z kolei firmy, które promują współpracę w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.