Komunikaty PR

2023 w Blue City: nowi najemcy, wzrost ruchu i przyjęcie strategii ESG

2024-02-29  |  19:55
Biuro prasowe

Centrum handlowe Blue City zakończyło rok z dobrymi wynikami. Tylko w grudniu przy Alejach Jerozolimskich 179 swoje podwoje otworzyło pięciu nowych najemców.

Na początku grudnia ofertę wzbogaciła restauracja Popeyes oraz sklep ze słodyczami z różnych stron świata ODStore i The Whiskey, czyli coś dla koneserów mocniejszych trunków.

Szerokim echem w mediach odbiło się otwarcie centrum bilardowego Złota Bila. W zajmującym powierzchnię ponad 2000 m2 lokalu znajduje się 40 stołów do różnych odmian bilardu, co czyni Złotą Bilę największym tego typu miejscem w Warszawie. Dodatkowo, na miejsce swoich treningów klub wybrał Wojciech Szewczyk - jedyny Polak w historii, który zdobył bilardowe mistrzostwo świata. Klub rozpoczął też nabór do profesjonalnej szkółki bilardowej dla dzieci - właściciele mają bowiem ambicje znalezienia kolejnego mistrza świata.

Kolejny z najemców, który zasilił rozrywkową ofertę Blue City, to Centrum Twórcze Przerób-my. Idea jest tu tyle prosta, co nowatorska.  Od frontu działa sklep z polskim designem i rękodziełem uznanych twórców, natomiast z tyłu lokalu, na ponad 300 m2, mieści się warsztat wyposażony w narzędzia, urządzenia, stoły i materiały służące do pracy twórczej. W Przerób-my odbywają się warsztaty rękodzielnicze dla dzieci i dorosłych w pełnym przedziale tematycznym - od krawiectwa, przez tworzenie własnych lamp, doniczek, po prace stolarskie czy decoupage.

– W najbliższym czasie mamy w planach otwarcie dużego sklepu znanej marki odzieżowej, dojdzie też do kilku relokacji obecnych najemców. W 2023 roku osiągnęliśmy mocny, 13-procentowy wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do roku ubiegłego, a co za tym idzie, udało się nam powrócić do poziomu odwiedzin sprzed pandemii - mówi wiceprezes zarządu Yoram Reshef.

Coraz większy wybór w strefie Food City i nowi najemcy

Jeśli chodzi o ofertę gastronomiczną Blue City, w zeszłym roku poszerzyła się nie tylko o wspomniany lokal Popeyes, ale też choćby o Pesto Cafe – przytulną, rodzinną restaurację, serwującą głównie dania kuchni włoskiej, a także świetnie wszystkim znaną kawiarnię Green Caffè Nero. Dodatkowo w 2023 roku na polskim rynku zadebiutowała restauracja Master Burger serwująca burgery premium, która na swoją pierwszą lokalizację w Polsce wybrała właśnie Blue City.

Do grona najemców dołączyli też m.in. salon z profesjonalnymi kosmetykami i akcesoriami do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów Hair Shop, polska marka z ekskluzywną odzieżą dla kobiet Molton, sklep Flying Tiger Copenhagen czy brytyjski gigant ze sprzętem i odzieżą sportową Sports Direct.

Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się nieprzerwanie otwarte latem sklepy: mieszczący się na 2500 m2 Half Price i salon obuwniczy marki Steve Madden.

Blue City bardziej green

Ubiegły rok zapisze się też w historii Blue City – centrum handlowe przyjęło bowiem strategię ESG, zobowiązując się m.in. do uruchomienia ładowarek do pojazdów elektrycznych, podpisania zielonych klauzul z najemcami, instalacji paneli fotowoltaicznych, a finalnie – osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku.  Także w ubiegłym roku otworzyła się w nowej odsłonie stacja rowerów miejskich Veturillo – Blue City.

Centrum handlowe urozmaiciło także sposób komunikacji z klientami - od kwietnia 2023 na plakatach i ekranach reklamowych, a także na oficjalnej stronie internetowej i na kanałach w social mediach pojawiają się brand heroes – Chomik i Sowa. Wprowadzenie maskotek Blue City zostało zainaugurowane sloganem “Baw się i oszczędzaj” powiązanym bezpośrednio z wykreowanymi postaciami - wesołym, uwielbiającym zabawę Chomikiem i reprezentującą rozsądek zakupowy Sową.

Wydarzenia specjalne: flagowe i te niekomercyjne

Standardowo nie obyło się bez wydarzeń specjalnych - łącznie w centrum handlowym w 2023 roku odbyło się ich ponad 40. Poczynając od autorskiego, odbywającego się od kilkunastu lat Jarmarku Produktów Regionalnych, promującego rzemieślniczą, lokalną żywność, przez targi polskiej mody Shop Local! czy Wielki Antykwariat organizowany przez stowarzyszenie antykwariuszy i osób sprzedających winyle, aż po cykliczne Targi Sztuki i Rękodzieła promujące polskich artystów.

Poza tym Blue City tradycyjnie było sceną konkursów tanecznych Egurrola Grand Prix dla młodych tancerzy z całej Polski. Dwa razy do roku, w okresie przerw od nauki szkolnej, na poziomie -1 staje z kolei tor wyścigowy dla zdalnie sterowanych modeli aut - to wydarzenie organizowane we współpracy z długoletnim najemcą – profesjonalnym sklepem modelarskim ATA. To właśnie w Blue City odbywa się także lokalny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy współorganizowany przez Młodzieżowy Dom Kultury “Ochota” i uczniów z lokalnych szkół.

Blue City uhonorowane

2023 rok był też rokiem prestiżowych wyróżnień. W ramach 15. edycji konkursu CEE Retail & Marketplace organizowane przez EuropaProperty i nadzorowanego przez ekspertów z EY Blue City zostało docenione podwójnie.

Centrum otrzymało nagrodę w kategorii Ultimate Retail Destination za ofertę modowo-rozrywkowo-gastronomiczną. Z kolei wiceprezes Blue City Yoram Reshef został uhonorowany nagrodą Lifetime Achievement Award za całokształt działalność. Yoram Reshef od lat jest uznawany za jednego z najwybitniejszych specjalistów w dziedzinie rozwoju centrów handlowych w kraju. Nadzorował budowę Blue City, a od 2004 roku zarządza nim pełniąc funkcję wiceprezesa zarządu spółki. Z branżą centrów handlowych w Polsce jest związany od 25 lat.

Jaki będzie 2024 rok, jubileuszowy dla Blue City, które będzie obchodziło 20-lecie działalności? Yoram Reshef nie chce zdradzać za wiele. W planach jest z pewnością rozwój niestandardowej oferty rozrywkowej, z której słynie centrum, a także rozbudowanie oferty gastronomicznej. Poza tym nieustanny rozwój w ramach wprowadzonej strategii ESG.

 –  Jesienią zaprosimy warszawiaków na wydarzenie specjalne z okazji naszych dwudziestych urodzin. I zapewniam, że jest na co czekać, bo unikalnych pomysłów na świętowanie nam nie brakuje – mówi Yoram Reshef. 

– 20 lat to piękny wiek, jesteśmy wciąż młodzi, nie boimy się wyzwań i odważnie patrzymy w przyszłość – dodaje wiceprezes Blue City. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.