Komunikaty PR

2023 w Blue City: nowi najemcy, wzrost ruchu i przyjęcie strategii ESG

2024-02-29  |  19:55
Biuro prasowe

Centrum handlowe Blue City zakończyło rok z dobrymi wynikami. Tylko w grudniu przy Alejach Jerozolimskich 179 swoje podwoje otworzyło pięciu nowych najemców.

Na początku grudnia ofertę wzbogaciła restauracja Popeyes oraz sklep ze słodyczami z różnych stron świata ODStore i The Whiskey, czyli coś dla koneserów mocniejszych trunków.

Szerokim echem w mediach odbiło się otwarcie centrum bilardowego Złota Bila. W zajmującym powierzchnię ponad 2000 m2 lokalu znajduje się 40 stołów do różnych odmian bilardu, co czyni Złotą Bilę największym tego typu miejscem w Warszawie. Dodatkowo, na miejsce swoich treningów klub wybrał Wojciech Szewczyk - jedyny Polak w historii, który zdobył bilardowe mistrzostwo świata. Klub rozpoczął też nabór do profesjonalnej szkółki bilardowej dla dzieci - właściciele mają bowiem ambicje znalezienia kolejnego mistrza świata.

Kolejny z najemców, który zasilił rozrywkową ofertę Blue City, to Centrum Twórcze Przerób-my. Idea jest tu tyle prosta, co nowatorska.  Od frontu działa sklep z polskim designem i rękodziełem uznanych twórców, natomiast z tyłu lokalu, na ponad 300 m2, mieści się warsztat wyposażony w narzędzia, urządzenia, stoły i materiały służące do pracy twórczej. W Przerób-my odbywają się warsztaty rękodzielnicze dla dzieci i dorosłych w pełnym przedziale tematycznym - od krawiectwa, przez tworzenie własnych lamp, doniczek, po prace stolarskie czy decoupage.

– W najbliższym czasie mamy w planach otwarcie dużego sklepu znanej marki odzieżowej, dojdzie też do kilku relokacji obecnych najemców. W 2023 roku osiągnęliśmy mocny, 13-procentowy wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do roku ubiegłego, a co za tym idzie, udało się nam powrócić do poziomu odwiedzin sprzed pandemii - mówi wiceprezes zarządu Yoram Reshef.

Coraz większy wybór w strefie Food City i nowi najemcy

Jeśli chodzi o ofertę gastronomiczną Blue City, w zeszłym roku poszerzyła się nie tylko o wspomniany lokal Popeyes, ale też choćby o Pesto Cafe – przytulną, rodzinną restaurację, serwującą głównie dania kuchni włoskiej, a także świetnie wszystkim znaną kawiarnię Green Caffè Nero. Dodatkowo w 2023 roku na polskim rynku zadebiutowała restauracja Master Burger serwująca burgery premium, która na swoją pierwszą lokalizację w Polsce wybrała właśnie Blue City.

Do grona najemców dołączyli też m.in. salon z profesjonalnymi kosmetykami i akcesoriami do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów Hair Shop, polska marka z ekskluzywną odzieżą dla kobiet Molton, sklep Flying Tiger Copenhagen czy brytyjski gigant ze sprzętem i odzieżą sportową Sports Direct.

Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się nieprzerwanie otwarte latem sklepy: mieszczący się na 2500 m2 Half Price i salon obuwniczy marki Steve Madden.

Blue City bardziej green

Ubiegły rok zapisze się też w historii Blue City – centrum handlowe przyjęło bowiem strategię ESG, zobowiązując się m.in. do uruchomienia ładowarek do pojazdów elektrycznych, podpisania zielonych klauzul z najemcami, instalacji paneli fotowoltaicznych, a finalnie – osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku.  Także w ubiegłym roku otworzyła się w nowej odsłonie stacja rowerów miejskich Veturillo – Blue City.

Centrum handlowe urozmaiciło także sposób komunikacji z klientami - od kwietnia 2023 na plakatach i ekranach reklamowych, a także na oficjalnej stronie internetowej i na kanałach w social mediach pojawiają się brand heroes – Chomik i Sowa. Wprowadzenie maskotek Blue City zostało zainaugurowane sloganem “Baw się i oszczędzaj” powiązanym bezpośrednio z wykreowanymi postaciami - wesołym, uwielbiającym zabawę Chomikiem i reprezentującą rozsądek zakupowy Sową.

Wydarzenia specjalne: flagowe i te niekomercyjne

Standardowo nie obyło się bez wydarzeń specjalnych - łącznie w centrum handlowym w 2023 roku odbyło się ich ponad 40. Poczynając od autorskiego, odbywającego się od kilkunastu lat Jarmarku Produktów Regionalnych, promującego rzemieślniczą, lokalną żywność, przez targi polskiej mody Shop Local! czy Wielki Antykwariat organizowany przez stowarzyszenie antykwariuszy i osób sprzedających winyle, aż po cykliczne Targi Sztuki i Rękodzieła promujące polskich artystów.

Poza tym Blue City tradycyjnie było sceną konkursów tanecznych Egurrola Grand Prix dla młodych tancerzy z całej Polski. Dwa razy do roku, w okresie przerw od nauki szkolnej, na poziomie -1 staje z kolei tor wyścigowy dla zdalnie sterowanych modeli aut - to wydarzenie organizowane we współpracy z długoletnim najemcą – profesjonalnym sklepem modelarskim ATA. To właśnie w Blue City odbywa się także lokalny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy współorganizowany przez Młodzieżowy Dom Kultury “Ochota” i uczniów z lokalnych szkół.

Blue City uhonorowane

2023 rok był też rokiem prestiżowych wyróżnień. W ramach 15. edycji konkursu CEE Retail & Marketplace organizowane przez EuropaProperty i nadzorowanego przez ekspertów z EY Blue City zostało docenione podwójnie.

Centrum otrzymało nagrodę w kategorii Ultimate Retail Destination za ofertę modowo-rozrywkowo-gastronomiczną. Z kolei wiceprezes Blue City Yoram Reshef został uhonorowany nagrodą Lifetime Achievement Award za całokształt działalność. Yoram Reshef od lat jest uznawany za jednego z najwybitniejszych specjalistów w dziedzinie rozwoju centrów handlowych w kraju. Nadzorował budowę Blue City, a od 2004 roku zarządza nim pełniąc funkcję wiceprezesa zarządu spółki. Z branżą centrów handlowych w Polsce jest związany od 25 lat.

Jaki będzie 2024 rok, jubileuszowy dla Blue City, które będzie obchodziło 20-lecie działalności? Yoram Reshef nie chce zdradzać za wiele. W planach jest z pewnością rozwój niestandardowej oferty rozrywkowej, z której słynie centrum, a także rozbudowanie oferty gastronomicznej. Poza tym nieustanny rozwój w ramach wprowadzonej strategii ESG.

 –  Jesienią zaprosimy warszawiaków na wydarzenie specjalne z okazji naszych dwudziestych urodzin. I zapewniam, że jest na co czekać, bo unikalnych pomysłów na świętowanie nam nie brakuje – mówi Yoram Reshef. 

– 20 lat to piękny wiek, jesteśmy wciąż młodzi, nie boimy się wyzwań i odważnie patrzymy w przyszłość – dodaje wiceprezes Blue City. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Polskie startupy na drodze do międzynarodowego sukcesu Biuro prasowe
2024-04-19 | 11:45

Polskie startupy na drodze do międzynarodowego sukcesu

Obecnie na polskim rynku działa ponad 3,3 tysiąca startupów. Mimo że, wiele z tych firm jest w początkowej fazie rozwoju, polski rynek ma potencjał, aby zyskać znaczącą pozycję na
Firma 5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023
2024-04-18 | 06:00

5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023

16 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało coroczny raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”. Po raz kolejny wyróżniono w nim firmę Mars
Firma Polacy wybierają komunikację miejską: co to oznacza dla firm?
2024-04-18 | 01:00

Polacy wybierają komunikację miejską: co to oznacza dla firm?

W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost popularności komunikacji miejskiej w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Krajowy Rejestr Długów, ponad 86 procent

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.