Komunikaty PR

2023 w Blue City: nowi najemcy, wzrost ruchu i przyjęcie strategii ESG

2024-02-29  |  19:55
Biuro prasowe

Centrum handlowe Blue City zakończyło rok z dobrymi wynikami. Tylko w grudniu przy Alejach Jerozolimskich 179 swoje podwoje otworzyło pięciu nowych najemców.

Na początku grudnia ofertę wzbogaciła restauracja Popeyes oraz sklep ze słodyczami z różnych stron świata ODStore i The Whiskey, czyli coś dla koneserów mocniejszych trunków.

Szerokim echem w mediach odbiło się otwarcie centrum bilardowego Złota Bila. W zajmującym powierzchnię ponad 2000 m2 lokalu znajduje się 40 stołów do różnych odmian bilardu, co czyni Złotą Bilę największym tego typu miejscem w Warszawie. Dodatkowo, na miejsce swoich treningów klub wybrał Wojciech Szewczyk - jedyny Polak w historii, który zdobył bilardowe mistrzostwo świata. Klub rozpoczął też nabór do profesjonalnej szkółki bilardowej dla dzieci - właściciele mają bowiem ambicje znalezienia kolejnego mistrza świata.

Kolejny z najemców, który zasilił rozrywkową ofertę Blue City, to Centrum Twórcze Przerób-my. Idea jest tu tyle prosta, co nowatorska.  Od frontu działa sklep z polskim designem i rękodziełem uznanych twórców, natomiast z tyłu lokalu, na ponad 300 m2, mieści się warsztat wyposażony w narzędzia, urządzenia, stoły i materiały służące do pracy twórczej. W Przerób-my odbywają się warsztaty rękodzielnicze dla dzieci i dorosłych w pełnym przedziale tematycznym - od krawiectwa, przez tworzenie własnych lamp, doniczek, po prace stolarskie czy decoupage.

– W najbliższym czasie mamy w planach otwarcie dużego sklepu znanej marki odzieżowej, dojdzie też do kilku relokacji obecnych najemców. W 2023 roku osiągnęliśmy mocny, 13-procentowy wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do roku ubiegłego, a co za tym idzie, udało się nam powrócić do poziomu odwiedzin sprzed pandemii - mówi wiceprezes zarządu Yoram Reshef.

Coraz większy wybór w strefie Food City i nowi najemcy

Jeśli chodzi o ofertę gastronomiczną Blue City, w zeszłym roku poszerzyła się nie tylko o wspomniany lokal Popeyes, ale też choćby o Pesto Cafe – przytulną, rodzinną restaurację, serwującą głównie dania kuchni włoskiej, a także świetnie wszystkim znaną kawiarnię Green Caffè Nero. Dodatkowo w 2023 roku na polskim rynku zadebiutowała restauracja Master Burger serwująca burgery premium, która na swoją pierwszą lokalizację w Polsce wybrała właśnie Blue City.

Do grona najemców dołączyli też m.in. salon z profesjonalnymi kosmetykami i akcesoriami do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów Hair Shop, polska marka z ekskluzywną odzieżą dla kobiet Molton, sklep Flying Tiger Copenhagen czy brytyjski gigant ze sprzętem i odzieżą sportową Sports Direct.

Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się nieprzerwanie otwarte latem sklepy: mieszczący się na 2500 m2 Half Price i salon obuwniczy marki Steve Madden.

Blue City bardziej green

Ubiegły rok zapisze się też w historii Blue City – centrum handlowe przyjęło bowiem strategię ESG, zobowiązując się m.in. do uruchomienia ładowarek do pojazdów elektrycznych, podpisania zielonych klauzul z najemcami, instalacji paneli fotowoltaicznych, a finalnie – osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku.  Także w ubiegłym roku otworzyła się w nowej odsłonie stacja rowerów miejskich Veturillo – Blue City.

Centrum handlowe urozmaiciło także sposób komunikacji z klientami - od kwietnia 2023 na plakatach i ekranach reklamowych, a także na oficjalnej stronie internetowej i na kanałach w social mediach pojawiają się brand heroes – Chomik i Sowa. Wprowadzenie maskotek Blue City zostało zainaugurowane sloganem “Baw się i oszczędzaj” powiązanym bezpośrednio z wykreowanymi postaciami - wesołym, uwielbiającym zabawę Chomikiem i reprezentującą rozsądek zakupowy Sową.

Wydarzenia specjalne: flagowe i te niekomercyjne

Standardowo nie obyło się bez wydarzeń specjalnych - łącznie w centrum handlowym w 2023 roku odbyło się ich ponad 40. Poczynając od autorskiego, odbywającego się od kilkunastu lat Jarmarku Produktów Regionalnych, promującego rzemieślniczą, lokalną żywność, przez targi polskiej mody Shop Local! czy Wielki Antykwariat organizowany przez stowarzyszenie antykwariuszy i osób sprzedających winyle, aż po cykliczne Targi Sztuki i Rękodzieła promujące polskich artystów.

Poza tym Blue City tradycyjnie było sceną konkursów tanecznych Egurrola Grand Prix dla młodych tancerzy z całej Polski. Dwa razy do roku, w okresie przerw od nauki szkolnej, na poziomie -1 staje z kolei tor wyścigowy dla zdalnie sterowanych modeli aut - to wydarzenie organizowane we współpracy z długoletnim najemcą – profesjonalnym sklepem modelarskim ATA. To właśnie w Blue City odbywa się także lokalny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy współorganizowany przez Młodzieżowy Dom Kultury “Ochota” i uczniów z lokalnych szkół.

Blue City uhonorowane

2023 rok był też rokiem prestiżowych wyróżnień. W ramach 15. edycji konkursu CEE Retail & Marketplace organizowane przez EuropaProperty i nadzorowanego przez ekspertów z EY Blue City zostało docenione podwójnie.

Centrum otrzymało nagrodę w kategorii Ultimate Retail Destination za ofertę modowo-rozrywkowo-gastronomiczną. Z kolei wiceprezes Blue City Yoram Reshef został uhonorowany nagrodą Lifetime Achievement Award za całokształt działalność. Yoram Reshef od lat jest uznawany za jednego z najwybitniejszych specjalistów w dziedzinie rozwoju centrów handlowych w kraju. Nadzorował budowę Blue City, a od 2004 roku zarządza nim pełniąc funkcję wiceprezesa zarządu spółki. Z branżą centrów handlowych w Polsce jest związany od 25 lat.

Jaki będzie 2024 rok, jubileuszowy dla Blue City, które będzie obchodziło 20-lecie działalności? Yoram Reshef nie chce zdradzać za wiele. W planach jest z pewnością rozwój niestandardowej oferty rozrywkowej, z której słynie centrum, a także rozbudowanie oferty gastronomicznej. Poza tym nieustanny rozwój w ramach wprowadzonej strategii ESG.

 –  Jesienią zaprosimy warszawiaków na wydarzenie specjalne z okazji naszych dwudziestych urodzin. I zapewniam, że jest na co czekać, bo unikalnych pomysłów na świętowanie nam nie brakuje – mówi Yoram Reshef. 

– 20 lat to piękny wiek, jesteśmy wciąż młodzi, nie boimy się wyzwań i odważnie patrzymy w przyszłość – dodaje wiceprezes Blue City. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.