Komunikaty PR

3 na 4 polskie firmy stawiają na zagraniczną ekspansję w cyfrowym wydaniu

2024-05-22  |  13:00
Biuro prasowe

75 proc. polskich przedsiębiorstw, jeszcze w tym roku, będzie starało się zwiększyć swoje przychody poprzez sprzedaż online na rynkach zagranicznych. Plany związane z otwarciem sklepów stacjonarnych deklaruje co drugie z nich (51 proc.) – wynika z badania Adyen Retail Report. Raport ujawnia także najpopularniejsze kierunki ekspansji.

Według badania Adyen Retail Report 75 proc. polskich firm zamierza podjąć działania związane z ekspansją online na rynkach międzynarodowych w 2024 roku. Dodatkowo aż 51 proc. potwierdza swoje plany dotyczące otwarcia sklepów stacjonarnych. Jest to duży wzrost w stosunku do wyników zeszłorocznych, gdy podobne ambicje deklarowało ogółem tylko 45 proc. przedsiębiorstw, a o fizycznych placówkach myślało zaledwie 29 proc.

Najpopularniejszymi krajami, w których polskie firmy planują prowadzić swoją działalność, są Niemcy (38 proc.), Wielka Brytania (29 proc.) i Stany Zjednoczone (26 proc.). Eksperci Adyen podkreślają w raporcie, że dla przedsiębiorców jednym z kluczowych wyzwań jest dostosowanie się do wymogów danego rynku i oczekiwań nowych odbiorców. Aż 84 proc. badanych firm stwierdziło, że akceptacja lokalnych preferencji płatniczych w kraju, w którym rozwijają usługi, pomogłaby im zbudować markę oraz zaufanie wśród lokalnych konsumentów.

Świat nie jest homogeniczny, potrzeby klientów są bardzo zróżnicowane. Praktyki dotyczące finalizacji transakcji sprawdzające się w jednym kraju niekoniecznie muszą być tym, z czego zadowoleni będą zagraniczni kupujący. Współpraca z platformą płatniczą, zdolną obsłużyć nabywców praktycznie w każdym zakątku świata, znacznie ułatwia optymalny rozwój działalności na arenie międzynarodowej – podkreśla Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

Eksperci Adyen podkreślają, że zapewnienie szybkiego i niezawodnego systemu przetwarzania płatności, zgodnego z lokalnymi przepisami i standardami płatniczymi, jest niezwykle ważne. Z kolei z perspektywy konsumentów preferencje dotyczące płatności w sposób istotny wpływają na doświadczenia zakupowe, a ostatecznie przekładają się także na wynik finansowy firmy. Okazuje się, że 55 proc. konsumentów na całym świecie, jeśli nie może zapłacić za produkt lub usługę online lub w sklepie tak, jak chce, zwykle porzuca koszyk (w Polsce aż 62 proc.). To wyraźny sygnał dla firm, w szczególności tych, które planują podbój zagranicznych rynków, aby zapewniły obecnym oraz przyszłym klientom kompleksowe i zgodne z przepisami rozwiązania.

Tymczasem według raportu Adyen Retail Report ponad połowa firm (54 proc.) nie wie jeszcze, czy będzie mogła zaakceptować wszystkie lokalne preferencje płatnicze. Ekspansja zagraniczna, oprócz dostosowania checkoutu do lokalnych preferencji czy spełnienia lokalnych wymagań regulacyjnych, to także ryzyko nabudowania dużej złożoności operacyjnej. A to dopiero początek.

Efektywne rozwiązania płatnicze do ekspansji zagranicznej powinny oferować firmom możliwość dostarczania swoich produktów czy usług na szeroką skalę, wspierając transakcje w różnych krajach i walutach, bez konieczności posiadania lokalnych licencji bankowych czy integracji z dostawcami poszczególnych metod płatności. Oznacza to dużą wygodę dla klientów, którzy mogą płacić dokładnie tak, jak lubią, a także pewność, że jeśli zdecydujemy się dalej rozszerzyć działalność, będzie to proste – dodaje Jakub Czerwiński z Adyen.

 

O badaniu

Badanie Adyen Retail Report 2024 przeprowadzono między 15 stycznia a 1 lutego br.

Grupa badawcza: 38 000 konsumentów oraz 13 000 przedsiębiorstw handlowych z 26 krajów na całym świecie: Wielkiej Brytanii, Singapuru, Hongkongu, Japonii, Australii, ZEA, Francji, Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Niemiec, Polski, Belgii, Holandii, Brazylii, Norwegii, Danii, Szwecji, USA, Kanady, Malezji, Meksyku, Austrii, Szwajcarii, Chin oraz Indii.

Grupa badawcza w Polsce: 1 000 konsumentów oraz 500 przedsiębiorstw handlowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.