Komunikaty PR

4 błędne przekonania, które powstrzymują firmy przed automatyzacją procesów

2021-07-27  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Pandemia przyspieszyła procesy digitalizacji podmiotów z sektora średnich i dużych firm. Optymalizacja procesów biznesowych pozwoliła im skoncentrować się na potrzebach klientów, ekspansji i rozwoju działalności. Jednak część przedsiębiorców nadal się waha. Co ich powstrzymuje i jakie powszechne obiekcje mogą być niesłuszne? 

W trakcie cyfrowej transformacji jest obecnie 78% firm z sektora dużych i średnich przedsiębiorstw. Jednak, jak deklarują menadżerowie średnich organizacji, tylko 46% z nich jest na zaawansowanym etapie transformacji cyfrowej lub używa technologii cyfrowych niemal w każdym aspekcie funkcjonowania firmy. Badanie pokazuje, że najważniejszą przesłanką do rozpoczęcia procesu cyfryzacji jest oczekiwanie związane ze zwiększeniem efektywności procesów.[i] Natomiast wśród obaw, które powstrzymują ten proces, jest kilka mylnych przekonań. 

1. „Cyfryzacja jest zbyt kosztowna”

Kalkulując koszty zakupu nowego oprogramowania, warto pomyśleć o tym jak o inwestycji: automatyzując procesy, unikniemy kosztów błędów ludzkich wynikających np. z przestarzałego, analogowego obiegu dokumentów, opóźnień czy konieczności wystawiania korekt. Decydując się na wdrożenie jednego, spójnego systemu w dłuższej perspektywie możemy liczyć na oszczędności związane z  brakiem konieczności konfiguracji poszczególnych programów działających w różnych środowiskach. Dla części firm korzystny może okazać się model subskrypcyjny. Zamiast znaczącej jednorazowej inwestycji, przedsiębiorca ponosi wówczas znacznie niższą miesięczną opłatę abonamentową oraz może elastycznie wybierać programy i usługi z oferty dostawcy w zależności od potrzeb czy stanu zatrudnienia. Firmy dysponujące większym budżetem mogą wynegocjować z producentem oprogramowania rabaty lub zamówić aplikacje skrojone na miarę oraz rozwijać je w zależności od zapotrzebowania poszczególnych działów czy planów rozwoju firmy.

2. „Intuicja jest moim najlepszym doradcą”

Wielu właścicieli firm prowadzi swoją działalność intuicyjnie lub na bazie doświadczenia. Choć są one bardzo cenne, to twarde dane są wartościowym zasobem i mogą pomóc zidentyfikować wąskie gardła oraz obszary, których optymalizacja przyniesie największe korzyści. Podejmowanie kluczowych decyzji w oparciu o aktualne informacje dotyczące kondycji firmy, sytuacji w branży czy działań konkurencji przełoży się na lepszą obsługę klientów i ułatwi optymalizację wydajności przedsiębiorstwa. W dłuższej perspektywie umożliwi natomiast rozpoznawanie wzorców i przewidywanie trendów. „W starym modelu biznesowym przedsiębiorca przeglądał swoje księgi rachunkowe i na tej podstawie planował  przyszłe działania. Współcześnie ma do dyspozycji znacznie więcej narzędzi. Dzięki technologii może nie tylko znaczenie łatwiej zarządzać firmą, ale również na bieżąco dostosowywać swoje produkty i usługi do zmieniającego się rynku i do potrzeb klienta. Analiza danych pomaga unikać błędów i decyzji, które często podejmowane w ten sam sposób od lat, mogą być nieadekwatne do aktualnej sytuacji – mówi Filip Fludra, Sales Manager w Exact Software Poland.

3. "Problemy mojej firmy są specyficzne”

Niektórzy właściciele firm uważają, że ich przedsiębiorstwa stoją przed specyficznymi wyzwaniami, a standardowe rozwiązania nie odpowiadają ich potrzebom. Zazwyczaj tak nie jest. Wiele rozwiązań technologicznych jest już używanych oraz przetestowanych przez konkurencję, co oznacza, że ​​na rynku można znaleźć sporo przykładów dobrych praktyk zarówno w kwestii wdrażania oprogramowania, jak i konkretnego zastosowania poszczególnych systemów czy aplikacji. – W 90% oprogramowanie już istnieje. Dostosowanie go do indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa i skonfigurowanie w porozumieniu z dostawcą to zazwyczaj tylko pozostałe 10%. Nie warto zatem kierować się przeświadczeniem, że „standardowe” rozwiązania będą nieodpowiednie dla naszej firmy. Warto natomiast skorzystać z doświadczenia dostawcy, który podpowie, jakie oprogramowanie wybrać, aby osiągnąć najlepsze efekty i odpowiedzieć na specyficzne wyzwania – dodaje Filip Fludra.

4. „Cyfryzacja to trudny proces”

Przedsiębiorców, którzy rozważają digitalizację firmy, często powstrzymują potencjalne problemy wdrożeniowe. Wielu z nich obawia się, że z nowymi systemami nie poradzą sobie pracownicy, sam proces zajmie zbyt wiele czasu i spowoduje chaos. Jednak dostępne na rynku oprogramowanie jest coraz bardziej przyjazne dla użytkownika i intuicyjne, przez co proces wdrożenia personelu w nowe procedury przebiega zazwyczaj bez większych problemów. Nie trzeba się również obawiać, że w razie kłopotów technicznych przedsiębiorca zostanie z tym zupełnie sam. Producenci oprogramowania są na to przygotowani. Już teraz dostępne są rozwiązania, dzięki którym z działem pomocy technicznej można połączyć się online, np. za pomocą czatu, a specjalista od IT jest w stanie zdalnie naprawić usterkę lub rozwiązać problem.

Liczba przedsiębiorstw, które decydują się na digitalizację swoich procesów operacyjnych, stale rośnie. Ten trend przyśpieszą dodatkowo takie czynniki, jak rozwój sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oraz coraz powszechniejsze przetwarzanie danych w chmurze. Na naszych oczach dokonuje się technologiczna rewolucja przedsiębiorstw. Najwięcej zyskać mogą ci, którzy szybko dołączą do cyfrowego peletonu i będą w stanie przekuć możliwości, jakie oferuje oprogramowanie,
w zyski dla swojej firmy.

 


[i] Bariery i trendy. Transformacja technologiczna firm w Polsce, marzec 2021: https://www.humanites.pl/wp-content/uploads/2021/06/Executive-Summary-HUMANITES_BARIERY-I-TRENDY-Transformacja-Technologiczna-Firmn-w-Polsce-2021.pdf

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.