Komunikaty PR

5 obiekcji firm przed wprowadzeniem oferty online

2020-10-16  |  12:04
Biuro prasowe
Do pobrania Inf_pras ( 0.02 MB )

Chociaż coraz więcej firm przenosi swój biznes do Internetu, a rynek e-commerce kwitnie, wciąż wielu przedsiębiorców ma obawy przed wprowadzeniem swojej oferty do sieci. Wątpliwości wynikają często
z braku wiedzy o tym, jak prowadzić firmę online, ale również z założenia, że pewne usługi i produkty nie znajdą tam swoich odbiorców. Przedstawiamy i obalamy 5 najczęstszych obiekcji, jakie mają przedsiębiorcy przed wprowadzeniem oferty online!

Polski rynek e-commerce w 2019 roku wart był 50 mld zł. 1 Przed pandemią przewidywano, że w roku 2020 jego wartość wzrośnie do 70 mln zł, jednak obecnie szacuje się, że może ona wynieść nawet 100 mln zł.2 Przenoszenie biznesu do online jest obecnie jednym z najmocniej zauważalnych trendów na rynku, dlatego warto poddać analizie, czy sceptycyzm wobec niego jest uzasadniony.

W swojej działalności często spotykam się z przedsiębiorcami, którzy wahają się, czy Internet to dobre miejsce dla ich produktów lub usług. Z doświadczenia wiem jednak, że większość ich obaw wynika z niedostatecznej wiedzy i strachu przed zmianami. Przekonuję ich, że biznes online to nowa jakość prowadzenia firmy. Dzięki niemu zyskujemy niezależność, możemy pracować z każdego miejsca na świecie, a także docierać do klientów niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Nie mamy już ograniczeń związanych z lokalizacją i możemy działać niezależnie od sytuacji – szczególnie ten ostatni czynnik okazał się zbawienny podczas pandemii Covid-19. mówi Magdalena Pawłowska, ekspertka kursów online, autorka książki pt. „Jedna kampania do wolności”, założycielka podcastu „Marketing MasterClass”.

 

TOP 5 najczęstszych obiekcji firm:

1. Moi klienci nie lubią kupować online

Właściciele firm często są przekonani, że ich grupa docelowa nie ma w zwyczaju robić zakupów w Internecie. Tymczasem dane z raportu ExpertSender „Zakupy online w Polsce 2020” wskazują, że aż 79,6% Polaków z dostępem do Internetu kupuje w sieci. Czynnikami, które zachęcają ich do finalizacji zakupu jest głównie szybka i przewidywalna dostawa, najniższe ceny i opinie o sklepie. 74% ankietowanych wskazało również, że na ich decyzję pozytywnie wpływa dopasowanie przez e-sklep formy i miejsca komunikacji do ich preferencji. Znając preferencje klientów, łatwiej jest więc zadbać o te szczególne elementy, by zachęcić ich do zakupów.3

2. Mój produkt nie sprzedaje się online, trzeba go zobaczyć, dotknąć

Podczas pandemii wiele firm, które miały takie przekonanie, było wręcz zmuszonych sprzedawać produkty w Internecie. Jak sobie poradziły? Jedna z marek bielizny – produktu, w którym kluczowe jest jego przymierzenie, postawiła na edukację. Prowadząc live’y edukujące na temat tego, jak prawidłowo dobrać biustonosz i samodzielnie zmierzyć wymiary w domu, firma zyskała grono nowych klientek. Podobnie postąpiła firma produkująca materace – przekazując klientom potrzebną wiedzę odnośnie tego, jak wybrać odpowiedni produkt dla siebie. Tym, co znacznie pomaga przy sprzedaży tego typu produktów, jest darmowy zwrot towaru – dzięki temu klienci chętniej będą składać zamówienia, bez obaw o kosztowną lub problematyczną wymianę lub zwrot.

3. Mój zespół tego nie zaakceptuje, nie będzie chciał nauczyć się nowych technologii

Wprowadzanie zmian do funkcjonowania firmy wymaga przede wszystkim przygotowania do nich swoich pracowników. Kluczowe jest poinformowanie zespołu, w jakim celu firma podejmuje taki krok, a także uświadomienie, że każdy z pracowników zyska nowe kompetencje, które pomocne będą w jego dalszej karierze zawodowej. Klarowna komunikacja i szkolenia ułatwią wdrożenie nowych rozwiązań. Technologii często obawiają się również sami właściciele – tutaj także podstawą są szkolenia, których wybór na rynku jest obecnie bardzo duży.

4. W mojej branży jest już lider, nie przebiję się ze swoją ofertą

Nawet jeśli w branży jest już lider, nie oznacza to, że nie ma w niej miejsca dla nowych przedsiębiorców. Kluczem jest znalezienie swojej grupy odbiorców i dopasowanie do niej zarówno oferty, jak i sposobu komunikacji. Należy dobrze zbadać konkurencję i znaleźć swoją niszę, do której będą kierowane produkty lub usługi.

Wielu moich kursantów przychodzi do mnie z tym zapytaniem, czy skoro na rynku jest już wielu podobnych do niego ekspertów, jest sens, by on wchodził do gry. Zawsze powtarzam, że warto! Bo każdy ekspert ma inne doświadczenie zawodowe, podejście do klientów, czy inną osobowość. A klienci lubią móc wybrać, pod czyim okiem będą się rozwijać – potwierdza Magdalena Pawłowska.

 

5. Wdrożenie będzie zbyt kosztowne, a ja nie mam pewności, że produkt się sprzeda

Pewności sprzedaży nie można zagwarantować w żadnym biznesie, zarówno online, jak i stacjonarnym. Tym, co jednak wyróżnia działania w sieci, są mniejsze koszty stałe, związane np. z utrzymaniem biura. Ponadto, istnieje możliwość zrobienia przedsprzedaży – dzięki niej można zgromadzić pieniądze, jeszcze zanim poniesie się koszty produkcji. Istnieją jeszcze takie opcje jak popularny ostatnio crowdfunding, gdzie ciekawe projekty wspierają finansowo Internauci.

Najważniejsze jednak przy podejmowaniu wszelkich czynności prowadzących do rozpoczęcia działalności
w sieci jest rozważne i przemyślane działanie. Decyzja nie może nastąpić bez wcześniejszej analizy rynku,
a także zdobycia potrzebnej wiedzy. Szczególnie pomocne okazują się kursy, a zwłaszcza kursy online, które pozwalają na edukację bez wychodzenia z domu, w dogodnym czasie.

1Raport Interaktywnie „E-commerce” styczeń 2020

2https://www.propertynews.pl/centra-handlowe/boom-w-e-commerce-w-2020-roku-wartosc-rynku-wzrosnie-do-100-mld-zl,83402.html

3https://expertsender.pl/blog/zakupy-online-w-polsce-2020-raport-expertsender

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.