Komunikaty PR

5 obiekcji firm przed wprowadzeniem oferty online

2020-10-16  |  12:04
Biuro prasowe
Do pobrania Inf_pras ( 0.02 MB )

Chociaż coraz więcej firm przenosi swój biznes do Internetu, a rynek e-commerce kwitnie, wciąż wielu przedsiębiorców ma obawy przed wprowadzeniem swojej oferty do sieci. Wątpliwości wynikają często
z braku wiedzy o tym, jak prowadzić firmę online, ale również z założenia, że pewne usługi i produkty nie znajdą tam swoich odbiorców. Przedstawiamy i obalamy 5 najczęstszych obiekcji, jakie mają przedsiębiorcy przed wprowadzeniem oferty online!

Polski rynek e-commerce w 2019 roku wart był 50 mld zł. 1 Przed pandemią przewidywano, że w roku 2020 jego wartość wzrośnie do 70 mln zł, jednak obecnie szacuje się, że może ona wynieść nawet 100 mln zł.2 Przenoszenie biznesu do online jest obecnie jednym z najmocniej zauważalnych trendów na rynku, dlatego warto poddać analizie, czy sceptycyzm wobec niego jest uzasadniony.

W swojej działalności często spotykam się z przedsiębiorcami, którzy wahają się, czy Internet to dobre miejsce dla ich produktów lub usług. Z doświadczenia wiem jednak, że większość ich obaw wynika z niedostatecznej wiedzy i strachu przed zmianami. Przekonuję ich, że biznes online to nowa jakość prowadzenia firmy. Dzięki niemu zyskujemy niezależność, możemy pracować z każdego miejsca na świecie, a także docierać do klientów niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Nie mamy już ograniczeń związanych z lokalizacją i możemy działać niezależnie od sytuacji – szczególnie ten ostatni czynnik okazał się zbawienny podczas pandemii Covid-19. mówi Magdalena Pawłowska, ekspertka kursów online, autorka książki pt. „Jedna kampania do wolności”, założycielka podcastu „Marketing MasterClass”.

 

TOP 5 najczęstszych obiekcji firm:

1. Moi klienci nie lubią kupować online

Właściciele firm często są przekonani, że ich grupa docelowa nie ma w zwyczaju robić zakupów w Internecie. Tymczasem dane z raportu ExpertSender „Zakupy online w Polsce 2020” wskazują, że aż 79,6% Polaków z dostępem do Internetu kupuje w sieci. Czynnikami, które zachęcają ich do finalizacji zakupu jest głównie szybka i przewidywalna dostawa, najniższe ceny i opinie o sklepie. 74% ankietowanych wskazało również, że na ich decyzję pozytywnie wpływa dopasowanie przez e-sklep formy i miejsca komunikacji do ich preferencji. Znając preferencje klientów, łatwiej jest więc zadbać o te szczególne elementy, by zachęcić ich do zakupów.3

2. Mój produkt nie sprzedaje się online, trzeba go zobaczyć, dotknąć

Podczas pandemii wiele firm, które miały takie przekonanie, było wręcz zmuszonych sprzedawać produkty w Internecie. Jak sobie poradziły? Jedna z marek bielizny – produktu, w którym kluczowe jest jego przymierzenie, postawiła na edukację. Prowadząc live’y edukujące na temat tego, jak prawidłowo dobrać biustonosz i samodzielnie zmierzyć wymiary w domu, firma zyskała grono nowych klientek. Podobnie postąpiła firma produkująca materace – przekazując klientom potrzebną wiedzę odnośnie tego, jak wybrać odpowiedni produkt dla siebie. Tym, co znacznie pomaga przy sprzedaży tego typu produktów, jest darmowy zwrot towaru – dzięki temu klienci chętniej będą składać zamówienia, bez obaw o kosztowną lub problematyczną wymianę lub zwrot.

3. Mój zespół tego nie zaakceptuje, nie będzie chciał nauczyć się nowych technologii

Wprowadzanie zmian do funkcjonowania firmy wymaga przede wszystkim przygotowania do nich swoich pracowników. Kluczowe jest poinformowanie zespołu, w jakim celu firma podejmuje taki krok, a także uświadomienie, że każdy z pracowników zyska nowe kompetencje, które pomocne będą w jego dalszej karierze zawodowej. Klarowna komunikacja i szkolenia ułatwią wdrożenie nowych rozwiązań. Technologii często obawiają się również sami właściciele – tutaj także podstawą są szkolenia, których wybór na rynku jest obecnie bardzo duży.

4. W mojej branży jest już lider, nie przebiję się ze swoją ofertą

Nawet jeśli w branży jest już lider, nie oznacza to, że nie ma w niej miejsca dla nowych przedsiębiorców. Kluczem jest znalezienie swojej grupy odbiorców i dopasowanie do niej zarówno oferty, jak i sposobu komunikacji. Należy dobrze zbadać konkurencję i znaleźć swoją niszę, do której będą kierowane produkty lub usługi.

Wielu moich kursantów przychodzi do mnie z tym zapytaniem, czy skoro na rynku jest już wielu podobnych do niego ekspertów, jest sens, by on wchodził do gry. Zawsze powtarzam, że warto! Bo każdy ekspert ma inne doświadczenie zawodowe, podejście do klientów, czy inną osobowość. A klienci lubią móc wybrać, pod czyim okiem będą się rozwijać – potwierdza Magdalena Pawłowska.

 

5. Wdrożenie będzie zbyt kosztowne, a ja nie mam pewności, że produkt się sprzeda

Pewności sprzedaży nie można zagwarantować w żadnym biznesie, zarówno online, jak i stacjonarnym. Tym, co jednak wyróżnia działania w sieci, są mniejsze koszty stałe, związane np. z utrzymaniem biura. Ponadto, istnieje możliwość zrobienia przedsprzedaży – dzięki niej można zgromadzić pieniądze, jeszcze zanim poniesie się koszty produkcji. Istnieją jeszcze takie opcje jak popularny ostatnio crowdfunding, gdzie ciekawe projekty wspierają finansowo Internauci.

Najważniejsze jednak przy podejmowaniu wszelkich czynności prowadzących do rozpoczęcia działalności
w sieci jest rozważne i przemyślane działanie. Decyzja nie może nastąpić bez wcześniejszej analizy rynku,
a także zdobycia potrzebnej wiedzy. Szczególnie pomocne okazują się kursy, a zwłaszcza kursy online, które pozwalają na edukację bez wychodzenia z domu, w dogodnym czasie.

1Raport Interaktywnie „E-commerce” styczeń 2020

2https://www.propertynews.pl/centra-handlowe/boom-w-e-commerce-w-2020-roku-wartosc-rynku-wzrosnie-do-100-mld-zl,83402.html

3https://expertsender.pl/blog/zakupy-online-w-polsce-2020-raport-expertsender

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja! Biuro prasowe
2025-05-22 | 20:00

Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja!

XI edycja dwudniowej konferencji Sustainable Economy Summit rozpocznie się już 27 maja w Holiday Inn Resort Warszawa-Józefów. Wydarzenie, organizowane między innymi pod
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.