Komunikaty PR

5 powodów, dla których warto mieć terminal w firmie

2024-02-27  |  15:30
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Posiadanie terminala płatniczego w erze transakcji bezgotówkowych jest koniecznością dla wielu firm. Poza sprawniejszą obsługą klienta zapewnia on przedsiębiorcom inne korzyści, takie jak ulga podatkowa od płatności kartą czy dodatkowe miejsce na reklamę. Jak pokazują wyniki badania Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv, 58 proc. polskich MŚP korzystających z terminali uważa, że udział płatności bezgotówkowych w ich organizacji wzrośnie w ciągu następnych trzech lat. Mimo tego 56 proc. ankietowanych przedsiębiorców przyznaje, że nadal takim terminalem nie dysponuje. Oto 5 mniej znanych powodów, dla których polskie MŚP powinny rozważyć posiadanie terminala płatniczego.

1. Ulga podatkowa na płatności kartą

Przedsiębiorcy, którzy nabędą – kupią lub wydzierżawią – terminal płatniczy służący do przyjmowania płatności za swoje towary i usługi, mogą skorzystać z ulgi podatkowej. Przyjmuje ona formę dodatkowego odliczenia wydatków na zakup terminala i opłat związanych z jego użytkowaniem od podstawy opodatkowania (PIT bądź CIT). W zależności od warunków, które spełnia podatnik, obowiązują go inne limity przysługującej ulgi: 1 tys. zł rocznie (w przypadku podatników zobowiązanych do posiadania kasy fiskalnej) lub 2,5 tys. zł rocznie (jeżeli przedsiębiorca nie posiada wspomnianego obowiązku).

Prawo do ulgi przysługuje przez 2 lata podatkowe licząc od roku, w którym przedsiębiorca umożliwił płatności za pośrednictwem terminala płatniczego. Oznacza to, że jeśli np. firma poniesie wydatki związane z obsługą transakcji płatniczych w 2023 r., to prawo do ulgi będzie jej przysługiwało w rozliczeniu za rok 2023 i 2024. Co więcej, dostępna jest również ulga w opcji rozszerzonej, tj. takiej, która m.in. umożliwia odliczenie nawet 200 proc. poniesionych wydatków (jednak nie więcej niż 2 tys. zł rocznie).

W ustawie o podatku od towarów i usług znajduje się również dodatkowe rozwiązanie honorujące płatności bezgotówkowe. W sytuacji spełnienia określonych warunków, podatnik bezgotówkowy może liczyć na zwrot podatku VAT w ciągu 15 dni.[i]

 W dobie coraz bardziej zaawansowanych technologii i wzrostu popularności płatności bezgotówkowych, korzystanie z terminali płatniczych staje się podstawowym elementem obsługi klienta. Przedsiębiorstwa zyskują możliwość przyciągania większej liczby kontrahentów, zapewniając im wygodę i bezpieczeństwo podczas przyjmowania płatności. Z kolei ulga podatkowa to dodatkowy sposób na zachęcenie firm do rozwoju organizacji, w tym inwestycji w nowoczesne rozwiązania technologiczne – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów i card compliance w Fiserv Polska S.A.

2. Obowiązek przyjmowania płatności bezgotówkowych

Od 1 stycznia 2022 r. zgodnie z Polskim Ładem przedsiębiorcy muszą umożliwić swoim klientom zrealizowanie płatności za pomocą instrumentu płatniczego. Innymi słowy, w praktycznie każdym punkcie handlowym i usługowym powinno dać się zapłacić bezgotówkowo. Ta zmiana ma zastosowanie do wszystkich przedsiębiorców, którzy są zobowiązani do korzystania z urządzeń fiskalnych.

W praktyce, jak wynika z raportu Fiserv Polska „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, wiele firm umożliwia takie płatności bez posiadania terminali. Warto pamiętać, że korzystając z takiego urządzenia, przedsiębiorcy zapewniają swoim klientom możliwość wygodnego i szybkiego płacenia np. kartą, w tym również w zagranicznej walucie oraz mogą zaoferować wiele innych, dodatkowych usług.

Ponadto dodatkowe obowiązki czekają także punkty handlowe i usługowe, które używają kas online i terminali płatniczych. W takim przypadku kasy online powinny zostać zintegrowane z terminalami płatniczymi w określony sposób. Ten obowiązek prawdopodobnie będzie obowiązywać od 1 stycznia 2025 r.

3. Integracja terminala z systemem firmy

Integracja terminali płatniczych z systemami firmowymi zapewnia sprawny przepływ danych. W praktyce pozwala ona przedsiębiorcom na szybszą i bardziej komfortową obsługę swoich klientów. Dodatkowo, pracownicy nie muszą nosić ze sobą wielu różnych urządzeń. W przypadku terminala aplikacyjnego wystarczy sam tablet bądź smartfon z odpowiednim oprogramowaniem. Przykładem może być firma kurierska, która ma terminal płatniczy zintegrowany ze swoją aplikacją do obsługi paczek. Ta zmiana nie tylko podnosi komfort dostawców i odbiorców paczek, lecz także wprowadza automatyczny proces płatności, eliminując konieczność ręcznego wpisywania kwot na terminalu.

4. Dodatkowa przestrzeń na reklamę produktów czy usług

Terminale płatnicze są obecnie nie tylko narzędziami do przyjmowania płatności, ale także urządzeniami wielofunkcyjnymi, które mają istotny wpływ na rozwój i funkcjonowanie firm. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom przedsiębiorcy mają np. możliwość prezentowania treści marketingowych na dużych ekranach terminali płatniczych. Mogą w ten sposób informować klientów o bieżących zniżkach czy nawet promować produkty zewnętrznych dostawców i czerpać dodatkowe zyski. Oprócz reklamowania produktów i usług terminale płatnicze umożliwiają także wyświetlanie koszyka zakupowego podczas skanowania produktów oraz prezentowanie podsumowania kwoty transakcji i dostępnych metod płatności.

5. Szansa na dodatkowy zysk

Zmieniające się nawyki konsumentów, którzy coraz częściej oczekują wygodnych i zróżnicowanych usług w jednym miejscu sprawiają, że punkty sprzedaży stają się centrami wielofunkcyjnymi. Przedsiębiorcy, korzystając z tej sytuacji, mogą oferować klientom szeroką gamę świadczeń, które generują dodatkowy dochód dla ich firm.

Przykładem mogą być sklepy spożywcze, które dodatkowo zastępują funkcje bankomatów czy wpłatomatów, umożliwiając za pomocą terminali wypłatę gotówki przy okazji zakupów oraz wpłatę pieniędzy na konto. Posiadając terminal płatniczy, przedsiębiorca ma też możliwość np. skorzystania z „Szybkiej pożyczki” w PolCard from Fiserv. Pożyczka udzielana jest w terminie do 2 dni roboczych i zapewnia firmom możliwość szybkich inwestycji oraz utrzymanie płynności finansowej w nagłych sytuacjach. Terminale płatnicze zapewniają również możliwość m.in. płatności w różnych walutach (DCC), doładowania telefonu czy korzystania z kart lojalnościowych i bonów podarunkowych. Wszystkie te rozwiązania zwiększają konkurencyjność punktów sprzedaży poprzez zapewnianie dodatkowych usług.

– Współcześni konsumenci poszukują nie tylko wygody, ale także kompleksowości usług, co staje się kluczowym czynnikiem w ewolucji rynku detalicznego. Przedsiębiorcy, którzy dostrzegają te zmiany i adaptują swoje biznesy w taki sposób, aby odpowiadać na te nowe potrzeby, zyskują znaczącą przewagę konkurencyjną. Wprowadzenie dodatkowych usług stanowi ważny krok w kierunku zwiększenia atrakcyjności dla klientów. Takie rozwiązania nie tylko ułatwiają codzienne transakcje, lecz także umożliwiają przedsiębiorcom generowanie dodatkowych źródeł przychodów – dodaje Robert Andrukiewicz.

 

 


[i] Fiserv Polska S.A. nie jest podmiotem posiadającym uprawnienia w zakresie doradztwa podatkowego. W sprawie przysługującej ulgi podatkowej należy się skonsultować z organami lub podmiotami do tego właściwymi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.