Komunikaty PR

5 powodów, dla których warto mieć terminal w firmie

2024-02-27  |  15:30
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Posiadanie terminala płatniczego w erze transakcji bezgotówkowych jest koniecznością dla wielu firm. Poza sprawniejszą obsługą klienta zapewnia on przedsiębiorcom inne korzyści, takie jak ulga podatkowa od płatności kartą czy dodatkowe miejsce na reklamę. Jak pokazują wyniki badania Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv, 58 proc. polskich MŚP korzystających z terminali uważa, że udział płatności bezgotówkowych w ich organizacji wzrośnie w ciągu następnych trzech lat. Mimo tego 56 proc. ankietowanych przedsiębiorców przyznaje, że nadal takim terminalem nie dysponuje. Oto 5 mniej znanych powodów, dla których polskie MŚP powinny rozważyć posiadanie terminala płatniczego.

1. Ulga podatkowa na płatności kartą

Przedsiębiorcy, którzy nabędą – kupią lub wydzierżawią – terminal płatniczy służący do przyjmowania płatności za swoje towary i usługi, mogą skorzystać z ulgi podatkowej. Przyjmuje ona formę dodatkowego odliczenia wydatków na zakup terminala i opłat związanych z jego użytkowaniem od podstawy opodatkowania (PIT bądź CIT). W zależności od warunków, które spełnia podatnik, obowiązują go inne limity przysługującej ulgi: 1 tys. zł rocznie (w przypadku podatników zobowiązanych do posiadania kasy fiskalnej) lub 2,5 tys. zł rocznie (jeżeli przedsiębiorca nie posiada wspomnianego obowiązku).

Prawo do ulgi przysługuje przez 2 lata podatkowe licząc od roku, w którym przedsiębiorca umożliwił płatności za pośrednictwem terminala płatniczego. Oznacza to, że jeśli np. firma poniesie wydatki związane z obsługą transakcji płatniczych w 2023 r., to prawo do ulgi będzie jej przysługiwało w rozliczeniu za rok 2023 i 2024. Co więcej, dostępna jest również ulga w opcji rozszerzonej, tj. takiej, która m.in. umożliwia odliczenie nawet 200 proc. poniesionych wydatków (jednak nie więcej niż 2 tys. zł rocznie).

W ustawie o podatku od towarów i usług znajduje się również dodatkowe rozwiązanie honorujące płatności bezgotówkowe. W sytuacji spełnienia określonych warunków, podatnik bezgotówkowy może liczyć na zwrot podatku VAT w ciągu 15 dni.[i]

 W dobie coraz bardziej zaawansowanych technologii i wzrostu popularności płatności bezgotówkowych, korzystanie z terminali płatniczych staje się podstawowym elementem obsługi klienta. Przedsiębiorstwa zyskują możliwość przyciągania większej liczby kontrahentów, zapewniając im wygodę i bezpieczeństwo podczas przyjmowania płatności. Z kolei ulga podatkowa to dodatkowy sposób na zachęcenie firm do rozwoju organizacji, w tym inwestycji w nowoczesne rozwiązania technologiczne – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów i card compliance w Fiserv Polska S.A.

2. Obowiązek przyjmowania płatności bezgotówkowych

Od 1 stycznia 2022 r. zgodnie z Polskim Ładem przedsiębiorcy muszą umożliwić swoim klientom zrealizowanie płatności za pomocą instrumentu płatniczego. Innymi słowy, w praktycznie każdym punkcie handlowym i usługowym powinno dać się zapłacić bezgotówkowo. Ta zmiana ma zastosowanie do wszystkich przedsiębiorców, którzy są zobowiązani do korzystania z urządzeń fiskalnych.

W praktyce, jak wynika z raportu Fiserv Polska „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, wiele firm umożliwia takie płatności bez posiadania terminali. Warto pamiętać, że korzystając z takiego urządzenia, przedsiębiorcy zapewniają swoim klientom możliwość wygodnego i szybkiego płacenia np. kartą, w tym również w zagranicznej walucie oraz mogą zaoferować wiele innych, dodatkowych usług.

Ponadto dodatkowe obowiązki czekają także punkty handlowe i usługowe, które używają kas online i terminali płatniczych. W takim przypadku kasy online powinny zostać zintegrowane z terminalami płatniczymi w określony sposób. Ten obowiązek prawdopodobnie będzie obowiązywać od 1 stycznia 2025 r.

3. Integracja terminala z systemem firmy

Integracja terminali płatniczych z systemami firmowymi zapewnia sprawny przepływ danych. W praktyce pozwala ona przedsiębiorcom na szybszą i bardziej komfortową obsługę swoich klientów. Dodatkowo, pracownicy nie muszą nosić ze sobą wielu różnych urządzeń. W przypadku terminala aplikacyjnego wystarczy sam tablet bądź smartfon z odpowiednim oprogramowaniem. Przykładem może być firma kurierska, która ma terminal płatniczy zintegrowany ze swoją aplikacją do obsługi paczek. Ta zmiana nie tylko podnosi komfort dostawców i odbiorców paczek, lecz także wprowadza automatyczny proces płatności, eliminując konieczność ręcznego wpisywania kwot na terminalu.

4. Dodatkowa przestrzeń na reklamę produktów czy usług

Terminale płatnicze są obecnie nie tylko narzędziami do przyjmowania płatności, ale także urządzeniami wielofunkcyjnymi, które mają istotny wpływ na rozwój i funkcjonowanie firm. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom przedsiębiorcy mają np. możliwość prezentowania treści marketingowych na dużych ekranach terminali płatniczych. Mogą w ten sposób informować klientów o bieżących zniżkach czy nawet promować produkty zewnętrznych dostawców i czerpać dodatkowe zyski. Oprócz reklamowania produktów i usług terminale płatnicze umożliwiają także wyświetlanie koszyka zakupowego podczas skanowania produktów oraz prezentowanie podsumowania kwoty transakcji i dostępnych metod płatności.

5. Szansa na dodatkowy zysk

Zmieniające się nawyki konsumentów, którzy coraz częściej oczekują wygodnych i zróżnicowanych usług w jednym miejscu sprawiają, że punkty sprzedaży stają się centrami wielofunkcyjnymi. Przedsiębiorcy, korzystając z tej sytuacji, mogą oferować klientom szeroką gamę świadczeń, które generują dodatkowy dochód dla ich firm.

Przykładem mogą być sklepy spożywcze, które dodatkowo zastępują funkcje bankomatów czy wpłatomatów, umożliwiając za pomocą terminali wypłatę gotówki przy okazji zakupów oraz wpłatę pieniędzy na konto. Posiadając terminal płatniczy, przedsiębiorca ma też możliwość np. skorzystania z „Szybkiej pożyczki” w PolCard from Fiserv. Pożyczka udzielana jest w terminie do 2 dni roboczych i zapewnia firmom możliwość szybkich inwestycji oraz utrzymanie płynności finansowej w nagłych sytuacjach. Terminale płatnicze zapewniają również możliwość m.in. płatności w różnych walutach (DCC), doładowania telefonu czy korzystania z kart lojalnościowych i bonów podarunkowych. Wszystkie te rozwiązania zwiększają konkurencyjność punktów sprzedaży poprzez zapewnianie dodatkowych usług.

– Współcześni konsumenci poszukują nie tylko wygody, ale także kompleksowości usług, co staje się kluczowym czynnikiem w ewolucji rynku detalicznego. Przedsiębiorcy, którzy dostrzegają te zmiany i adaptują swoje biznesy w taki sposób, aby odpowiadać na te nowe potrzeby, zyskują znaczącą przewagę konkurencyjną. Wprowadzenie dodatkowych usług stanowi ważny krok w kierunku zwiększenia atrakcyjności dla klientów. Takie rozwiązania nie tylko ułatwiają codzienne transakcje, lecz także umożliwiają przedsiębiorcom generowanie dodatkowych źródeł przychodów – dodaje Robert Andrukiewicz.

 

 


[i] Fiserv Polska S.A. nie jest podmiotem posiadającym uprawnienia w zakresie doradztwa podatkowego. W sprawie przysługującej ulgi podatkowej należy się skonsultować z organami lub podmiotami do tego właściwymi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.