Komunikaty PR

8 sytuacji w biznesie, gdy potrzebna Ci będzie analiza rynku - Infografika

2022-04-11  |  01:00
Biuro prasowe

Odnoszący sukces przedsiębiorcy często i chętnie wykorzystują analizy rynku. Posiłkują się uzyskanymi w ten sposób informacjami i danymi, aby podejmować lepsze decyzje biznesowe, podążać za trendami i zmianami, a także zwiększać przewagę konkurencyjną swojej firmy. Niezależnie od etapu rozwoju Twojej firmy, również dla Ciebie analizy oraz badania rynkowe są niezbędne w celu dogłębnego zrozumienia rynku, klientów i konkurencji. Lepsza znajomość Twojej branży w konsekwencji poprowadzić Cię może do zwiększenia sprzedaży. 

Oto 8 konkretnych sytuacji, gdy analiza rynku może pomóc Ci zbudować solidne podstawy dla dalszego sukcesu rynkowego Twojego biznesu. 

  1. Gdy chcesz dowiedzieć się więcej na temat swojego rynku – Warto lepiej poznać potrzeby i preferencje klientów, działania i plany innych graczy, nowe trendy i tendencje, a także nadchodzące zmiany technologiczne czy prawne. A wszystko po to, aby jak najlepiej dostosować Twój biznes do otoczenia, w którym działasz.  

  2. Gdy podejmujesz decyzję o wprowadzeniu na rynek nowej oferty – Konkretne dane rynkowe umożliwią Ci takie zaprojektowanie nowej oferty, procesu produkcji, systemu dystrybucji i strategii marketingu, abyś mógł osiągnąć założone zyski z inwestycji i satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. 

  3. Gdy rozważasz wdrożenie nowej inwestycji – W tej sytuacji szczególnie pomocny będzie jeden konkretny rodzaj analizy rynku – analiza due diligence. Dzięki niej możesz poznać na przykład bariery wejścia na rynek, bariery wyjścia z rynku w razie niepowodzenia, kluczowe czynniki sukcesu oraz specyfikę potencjalnych klientów. 

  4. Gdy rozszerzasz działalność na nowy rynek krajowy – Niezależnie od tego, na jaki rynek i do jakiej branży wchodzisz, analiza rynku zawsze jest niezmiernie ważna przy rozszerzaniu działalności. Pomaga dogłębnie poznać sytuację na nowym rynku oraz opracować skuteczną, opartą na faktach strategię rozwoju. 

  5. Gdy decydujesz się na wejście na rynek zagraniczny – Twój biznes jest narażony na szczególnie wysokie ryzyko niepowodzenia podczas procesu internacjonalizacji. Dlatego kluczowe jest bardzo dobre przygotowanie się na to, co czeka Cię na nowym rynku zagranicznym – od strony prawnej, technologicznej, popytu, podaży, trendów itp. 

  6. Gdy chcesz usprawnić działania sprzedażowe i marketingowe – Ogromnym wsparciem w procesie budowania strategii i planów dla sprzedaży i marketingu będą dla Ciebie dane na temat klientów, trendów i konkurencji, które wynikają z analizy i badania rynku. 

  7. Gdy decydujesz się na pozyskanie inwestora – Tworząc biznesplan oraz inne dokumenty dla potencjalnych inwestorów, trzeba włączyć w nie przekonujące, rzetelne kalkulacje na temat m.in. popytu, podaży i rozwoju rynku. W ten sposób łatwiej przekonasz inwestorów do swojego pomysłu. 

  8. Gdy ubiegasz się o grant lub dotację – Szansa na pozytywne rozpatrzenie Twojej aplikacji o grant lub dotację wzrasta, jeśli prognozy uzyskania zysków są poparte obiektywnymi, wiarygodnymi danymi pochodzącymi z badań i analiz rynkowych.

 

Autor artykułu:  

MarketHub (www.markethub.pl) – firma badawcza, która od ponad 15 lat zajmuje się dostarczaniem i analizą informacji na potrzeby biznesu.   

Korzystając z aktualnych, rzetelnych i wiarygodnych źródeł informacji, przygotowujemy m.in. analizy i badania rynku, analizy konkurencji, oceny potencjału innowacyjnego, monitoring branż i sektorów, monitoring informacji o przetargach oraz weryfikację firm i kontrahentów.  

Korzyści, jakie płyną z naszych analiz, to m.in. obiektywne informacje o rynku, poznanie potrzeb i preferencji klientów, dostrzeżenie nowych możliwości rozwoju biznesu, zwiększenie sprzedaży, bardziej efektywny marketing, a także optymalizacja kosztów i mniejsze ryzyko niepowodzeń.  

Zaufały nam zarówno prywatne przedsiębiorstwa, jak i instytucje publiczne. Z wieloma podmiotami współpracujemy regularnie, przygotowując zweryfikowane informacje dla zarządów i kadry menedżerskiej.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.