AkzoNobel podpisał Deklarację Różnorodności i Włączania
AkzoNobel, globalny producent farb i lakierów, w ramach obchodów Światowego Dnia Wartości, podpisał Deklarację Różnorodności i Włączania (Diversity & Inclusion) przygotowaną przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce (ABSL Poland).
Wśród najważniejszych punktów Deklaracji znalazły się te dotyczące kreowania otwartego środowiska pracy, w którym wszyscy pracownicy i osoby współpracujące, mają szanse na pełne wykorzystanie swojego potencjału; a także wspierania i wdrażania zasad równego traktowania. Dla AkzoNobel, wielokulturowej organizacji również w Polsce, zarządzanie różnorodnością i angażowanie wszystkich grup wewnątrz organizacji to nadrzędny cel w działalności biznesowej i społecznej.
– Podpisanie Deklaracji jest ważnym, symbolicznym gestem, który jeszcze mocniej uwypukla wartości, zgodnie z którymi działamy w Polsce i na świecie – mówi Inga Wrońska, Site Lead GBS Warszawa, AkzoNobel. – Choć sama inicjatywa związana jest z ABSL, w AkzoNobel każdy pracownik, niezależnie od wyznania, przekonań czy orientacji seksualnej, traktowany jest z równym szacunkiem i stanowi integralną część organizacji – podkreśla.
Jak podaje AkzoNobel, wśród osób zatrudnionych przez firmę w Polsce 48% stanowią kobiety, 52% mężczyźni (na stanowiskach managerskich: 48,5% kobiet, 51,5% mężczyzn), pochodzący z 20 krajów i pracujący w 15 językach. Producent od wielu lat prowadzi wewnętrzne szkolenia oraz programy edukujące pracowników m.in. w zakresie różnic międzykulturowych i promuje atmosferę równości i wzajemnego szacunku. – Jesteśmy dużym, międzynarodowym przedsiębiorstwem, a każdy z pracowników jest ambasadorem naszej marki. W naszej firmie każdy ma więc głos. Rozmawiamy otwarcie o tym, które z obowiązujących zasad są dobre, a które warto jeszcze poprawić, aby lepiej odpowiadały na zmieniające się potrzeby i sytuację wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Każdy też może i powinien reagować na wszelkie niepokojące sygnały przy pomocy opracowanych w tym celu narzędzi – podkreśla Inga Wrońska.
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/john-schnobrich-flpc9-vocj4-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/chave-branza-kosmetyczna-foto,w_133,_small.jpg)
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ijhars-sklepy-foto2-1,w_133,r_png,_small.png)
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.