Komunikaty PR

Badania Jabra ujawniają wpływ dźwięków na wydajność i ogólną atmosferę w biurze

2024-07-22  |  18:00

9 na 10 pracowników biurowych twierdzi, że dobre wykonywanie obowiązków w pracy jest równie ważne jak możliwość skupienia się na swoich zadaniach i dobre samopoczucie psychiczne. Jednak zgodnie z najnowszymi badaniami Jabra, rola, jaką dźwięki odgrywają w poznawczym, emocjonalnym i fizycznym samopoczuciu w miejscu pracy, jest nie do przecenienia. Prawie trzy czwarte respondentów (74%) twierdzi, że praca w głośnym otoczeniu męczy ich psychicznie, a czysty i wysokiej jakości dźwięk zwiększa ich zdolność do skupienia się na pracy.

Badanie zostało przeprowadzone wśród 2000 pracowników biurowych we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Wyniki wykazały, że poprawa neuroróżnorodności w miejscu pracy i stworzenie przestrzeni sprzyjającej integracji może pozytywnie wpłynąć na samopoczucie psychiczne i wydajność, przyczyniając się tym samym do poprawy nastroju i zapewniając firmom przewagę konkurencyjną. 

Hałas w biurze czy spadek wydajności?

Podczas gdy firmy wciąż naciskają na powrót pracowników do biur, prawie połowa (47%) respondentów twierdzi, że są zestresowani hałasem w biurze, który nie pozwala im się skupić.

Badania przeprowadzone przez Jabra wykazały, że 37% respondentów uważa, że trudno było im się skupić w pracy, gdy współpracownicy rozmawiali przez telefon przy swoich biurkach bez założonych słuchawek. Z kolei 39% stwierdziło, że równie trudno jest rozmawiać przez telefon lub uczestniczyć w spotkaniach online, gdy koledzy prowadzą rozmowy telefoniczne obok bez użycia słuchawek. Aby uniknąć hałasu i ograniczyć czynniki rozpraszające uwagę, ponad połowa pracowników biurowych (59%) deklaruje, że wymaga się od nich odbierania połączeń lub uczestniczenia w spotkaniach online z dala od biurka, w oddzielnym pomieszczeniu i przy użyciu profesjonalnych słuchawek (69%).

Wyniki badania pokazują wpływ hałasu na ogólną produktywność i wydajność. 74% respondentów twierdzi, że wyraźny i dobrej jakości dźwięk zwiększa ich zdolność do skupienia się na zadaniach i projektach, dlatego ważne jest, aby menedżerowie zrobili wszystko, co w ich mocy, aby zapewnić pracownikom powracającym do biura odpowiednie technologie i przyjazne środowisko pracy.

Głośne otoczenie i jego wpływ na samopoczucie psychiczne

Słaba jakość dźwięku ma negatywny wpływ na pracę i samopoczucie. 54% pracowników biurowych twierdzi, że słaba jakość dźwięku podczas połączeń konferencyjnych negatywnie wpływa na ich samopoczucie.

Wpływ głośnego otoczenia na zdrowie psychiczne i samopoczucie jest oczywisty: prawie trzy czwarte respondentów (74%) twierdzi, że praca w głośnym otoczeniu powoduje u nich zmęczenie psychiczne. Co więcej, prawie dwie trzecie ankietowanych przyznaje, że praca w głośnym środowisku męczy ich fizycznie (63%) i trudno jest im odczuwać zaangażowanie w pracę, gdy pracują w takim środowisku (63%).

Pracownicy biurowi uważają również, że lepsza jakość dźwięku podczas spotkań może pozytywnie wpłynąć na ich zdolności interpersonalne w pracy, dzięki bardziej zrozumiałej komunikacji (43%), lepszej współpracy (40%) i lepszym umiejętnościom komunikacyjnym (37%).

Hałas ma negatywny wpływ na ogólne zdrowie psychiczne i samopoczucie, więc pracownicy biurowi oczekują od pracodawców rozwiązania tego problemu. Począwszy od wyposażenia pracowników w słuchawki z redukcją szumów (37%), a skończywszy na umożliwieniu im częstszej pracy z domu (37%). 1 na 3 badanych (32%) twierdzi, że ich pracodawca mógłby również wyznaczyć określone strefy dla różnych rodzajów aktywności, takie jak strefy ciszy lub strefy współpracy, aby zapewnić pracownikom środowisko pracy umożliwiające optymalną wydajność i dobre samopoczucie psychiczne.

Środowisko inkluzywne i neuroróżnorodność w miejscu pracy wpływają na wyniki biznesowe

Neuroróżnorodność odnosi się do różnych sposobów przetwarzania informacji przez ludzki mózg. Wskazuje, że nie ma jednego uniwersalnego sposobu postępowania w podobnych sytuacjach. Wyniki badań pokazują, że koncepcja ta odnosi się również do miejsca pracy.

Pomimo tego, że jest to stosunkowo nowa koncepcja i 41% pracowników stwierdziło, że po raz pierwszy słyszy o terminie "neuroróżnorodność", prawie 7 na 10 z nich uważa, że neuroróżnorodność w miejscu pracy może poprawić wyniki biznesowe dzięki zwiększonej kreatywności (68%) i współpracy (68%) - co ostatecznie przekłada się na lepsze rezultaty biznesowe (66%).

Z wyników badań jasno wynika, że natężenie dźwięku ma zróżnicowany wpływ na pracowników biurowych i może mieć istotny związek z ogólnym stanem zdrowia i jakością życia. Poprawa neuroróżnorodności w miejscu pracy może być sposobem na zwiększenie wydajności pracy (62%), a pracownicy będą bardziej skłonni do "zaangażowania całego siebie w pracę" w inkluzywnym środowisku pracy (62%). Mając na uwadze pozytywny wpływ zarówno na biznes, jak i pracowników, 2 na 3 pracowników biurowych zgadza się, że pracodawcy powinni więcej inwestować w tworzenie integracyjnego, neurozróżnicowanego miejsca pracy. Minęły już czasy, w których miejsca pracy były dostosowane wyłącznie do jednego typu pracowników. Konieczna jest ewolucja, która pozwoli zapewnić w miejscu pracy zaspokojenie różnych indywidualnych potrzeb pracowników.

Radoslaw Tokarski, Enterprise Accounts Manager w Jabra, powiedział: "Wraz z ewolucją modelu pracy w kierunku opcji hybrydowej, pracownicy zmagają się dziś z problemem koncentracji w miejscu pracy. Rodzaj dźwięku, jego intensywność i indywidualna wrażliwość odgrywają ogromną rolę w tym, jak funkcjonujemy w pracy i mają ogromny wpływ na nasze zdrowie psychiczne i samopoczucie, a także produktywność i wydajność. Misją Jabra i GN jest podkreślenie poprzez naszą ostatnią kampanię "Listen to This" istnienia ścisłego związku między dźwiękiem a naszym ogólnym samopoczuciem poznawczym i psychicznym. Menedżerowei muszą zacząć inwestować w tworzenie integracyjnego i zróżnicowanego pod względem neurobiologicznym miejsca pracy, a także w wysokiej jakości technologię, aby pracownicy mogli się w pełni zaangażować w swoją pracę oraz rozwijać się zawodowo i mentalnie".

Informacja o metodologii

Badanie zostało przeprowadzone przez TEAM LEWIS Research wśród 2000 pracowników biurowych w wieku od 18 do 65 lat w 4 krajach: Francji, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech, w okresie od 27 marca do 5 kwietnia 2024 roku.

"Listen to This" to globalna inicjatywa GN, której celem jest sprawienie, aby zdrowy słuch był uznawany za ważny czynnik wpływający na sprawność funkcji poznawczych i ogólne samopoczucie. Więcej informacji można znaleźć https://jabra.com/thought-leadership/sound-better-2024

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.