Bookero wkracza na brazylijski rynek po sukcesie w akceleratorze Brasilesia
Bookero szykuje ekspansję na brazylijskim rynku. Start-up został wybrany do kolejnego etapu akceleratora Brasilesia. Firma otrzyma wsparcie, dzięki któremu z jej systemu rezerwacji online będą mogli skorzystać przedsiębiorcy nie tylko w Polsce, ale również w Brazylii.
- Brazylia to jeden z największych rynków konsumenckich na świecie. Ekspansja tam to ogromna szansa na dotarcie z naszym systemem rezerwacji do milionów tamtejszych użytkowników – mówi Paweł Nowakowski. Założyciel i CEO Bookero liczy na pójście śladem innych start-upów z Polski, które podbiły brazylijski rynek. Planet Heroes, platforma crowdfundingowa dedykowana działaniom proekologicznym współpracuje z Limpa Brasil – największym brazylijskim NGO zrzeszającym aż 600 tys. wolontariuszy. Z kolei popularna w Polsce aplikacja znanylekarz.pl funkcjonuje tam pod nazwą Doctoralia i jest co miesiąc odwiedzana przez 18 milionów Brazylijczyków.
Brazylia szansą dla polskich start-upów na globalny sukces
Powtórzyć te sukcesy chcą start-upy, które zgłosiły się do akceleratora Brasilesia. To inicjatywa stworzona i prowadzona przez organizacje biznesowe i edukacyjne z Polski i Brazylii. Jej celem jest dostarczanie wsparcia i narzędzi start-upom z obu krajów, aby ułatwić im ekspansję za oceanem. Wśród polskich firm, które zostały wyselekcjonowane do kolejnego etapu akceleratora, jest właśnie Bookero.
Każda z nich weźmie udział w 3-miesięcznym programie szkoleniowym złożonym z warsztatów w takich tematach jak: budowanie skalowalnych międzynarodowych start-upów, odkrywanie nowych rynków i klientów oraz pozyskiwanie kapitału od funduszy VC. Dodatkowo, wyróżnione start-upy będą mogły skonsultować swoje rozwiązania z mentorami podczas sesji indywidualnych. Ostatnim etapem jest prezentacja wszystkich start-upów przed polskimii i brazylijskimi inwestorami podczas Demo-Day. Na zwycięzców czeka soft landing oraz wsparcie we wszystkich aspektach związanych z ekspansją na rynki zagraniczne.
Bookero rewolucjonizuje rezerwacje online
Bookero to jeden z dwóch polskich produktów w segmencie rezerwacji online zintegrowanych z popularną funkcją Zarezerwuj z Google. Za pomocą dodatkowego niebieskiego przycisku „zarezerwuj" na wizytówkach wyświetlanych na Mapach i w Wyszukiwarce Google użytkownicy otrzymają dostęp do oferowanych usług i ich cen. Start-up pochwalił się też niedawno wyraźnymi wzrostami. W porównaniu z ubiegłym rokiem przychody firmy zwiększyły się o 27 proc., liczba użytkowników o 38 proc., a liczba rezerwacji o 58 proc., dochodząc do 250 tys. miesięcznie.
Bookero zaangażowało się również w działania charytatywne, pomagając w koordynacji działań wolontariuszy w okresie wojny na Ukrainie. Start-up wspiera Centrum Służby Rodzinie w Łodzi w organizacji porad psychologicznych, prawnych i dyżurów specjalistów. Firma angażuje się też w pomoc schroniskom dla zwierząt, udostępniając bezpłatnie swój system do rezerwacji online.
fot. oLIVE media/Bookero
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.