Bookero wkracza na brazylijski rynek po sukcesie w akceleratorze Brasilesia
Bookero szykuje ekspansję na brazylijskim rynku. Start-up został wybrany do kolejnego etapu akceleratora Brasilesia. Firma otrzyma wsparcie, dzięki któremu z jej systemu rezerwacji online będą mogli skorzystać przedsiębiorcy nie tylko w Polsce, ale również w Brazylii.
- Brazylia to jeden z największych rynków konsumenckich na świecie. Ekspansja tam to ogromna szansa na dotarcie z naszym systemem rezerwacji do milionów tamtejszych użytkowników – mówi Paweł Nowakowski. Założyciel i CEO Bookero liczy na pójście śladem innych start-upów z Polski, które podbiły brazylijski rynek. Planet Heroes, platforma crowdfundingowa dedykowana działaniom proekologicznym współpracuje z Limpa Brasil – największym brazylijskim NGO zrzeszającym aż 600 tys. wolontariuszy. Z kolei popularna w Polsce aplikacja znanylekarz.pl funkcjonuje tam pod nazwą Doctoralia i jest co miesiąc odwiedzana przez 18 milionów Brazylijczyków.
Brazylia szansą dla polskich start-upów na globalny sukces
Powtórzyć te sukcesy chcą start-upy, które zgłosiły się do akceleratora Brasilesia. To inicjatywa stworzona i prowadzona przez organizacje biznesowe i edukacyjne z Polski i Brazylii. Jej celem jest dostarczanie wsparcia i narzędzi start-upom z obu krajów, aby ułatwić im ekspansję za oceanem. Wśród polskich firm, które zostały wyselekcjonowane do kolejnego etapu akceleratora, jest właśnie Bookero.
Każda z nich weźmie udział w 3-miesięcznym programie szkoleniowym złożonym z warsztatów w takich tematach jak: budowanie skalowalnych międzynarodowych start-upów, odkrywanie nowych rynków i klientów oraz pozyskiwanie kapitału od funduszy VC. Dodatkowo, wyróżnione start-upy będą mogły skonsultować swoje rozwiązania z mentorami podczas sesji indywidualnych. Ostatnim etapem jest prezentacja wszystkich start-upów przed polskimii i brazylijskimi inwestorami podczas Demo-Day. Na zwycięzców czeka soft landing oraz wsparcie we wszystkich aspektach związanych z ekspansją na rynki zagraniczne.
Bookero rewolucjonizuje rezerwacje online
Bookero to jeden z dwóch polskich produktów w segmencie rezerwacji online zintegrowanych z popularną funkcją Zarezerwuj z Google. Za pomocą dodatkowego niebieskiego przycisku „zarezerwuj" na wizytówkach wyświetlanych na Mapach i w Wyszukiwarce Google użytkownicy otrzymają dostęp do oferowanych usług i ich cen. Start-up pochwalił się też niedawno wyraźnymi wzrostami. W porównaniu z ubiegłym rokiem przychody firmy zwiększyły się o 27 proc., liczba użytkowników o 38 proc., a liczba rezerwacji o 58 proc., dochodząc do 250 tys. miesięcznie.
Bookero zaangażowało się również w działania charytatywne, pomagając w koordynacji działań wolontariuszy w okresie wojny na Ukrainie. Start-up wspiera Centrum Służby Rodzinie w Łodzi w organizacji porad psychologicznych, prawnych i dyżurów specjalistów. Firma angażuje się też w pomoc schroniskom dla zwierząt, udostępniając bezpłatnie swój system do rezerwacji online.
fot. oLIVE media/Bookero

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.