Komunikaty PR

Branża gamingowa: w jaki sposób zbudować wizerunek handlowca?

2023-12-15  |  01:00
Biuro prasowe

Branża gamingowa w Polsce radzi sobie świetnie – wynika z najnowszych danych zawartych w raporcie „The Game Industry of Poland – Report 2023”. W sektorze zatrudnionych jest ponad 15 tysięcy osób, a dużą część z nich stanowią kobiety. Polskie gry trafiają do Ameryki Północnej, Europy i Azji – co stanowi od 20 do 40 proc. całkowitej sprzedaży. Jak w tak dynamicznej branży zbudować wizerunek handlowca? Oto kilka rad.

Jak wynika z raportu „The Game Industry of Poland – report 2023”, przychody polskiej branży gier w ubiegłym roku były na poziomie 1286 mln euro. Nie każdy wie, że nasz kraj jest jednym z liderów w Europie pod kątem sprzedaży gier i zatrudnienia w tym sektorze. Od 20 do 40 proc. całkowitej produkcji trafia do Azji, Ameryki Północnej i Europy. Duże zapotrzebowanie na gry przekłada się na zatrudnienie. Szacuje się, że będzie ono wzrastać od 23 proc. do 27 proc. rok do roku. Podwojenie zatrudnienia w tym sektorze następuje średnio co 3,5 roku. Jak – na tym dość zatłoczonym rynku – budować wizerunek handlowca?

Handlowiec musi rozumieć branżę

Budowanie wizerunku handlowca w branży gamingowej wymaga zrozumienia specyfiki tego środowiska, pasji graczy oraz umiejętności dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się trendów. To dość trudna branża, ale ciekawa i rozwojowa. Handlowiec powinien posiadać specjalistyczną wiedzę, doskonale znać nowinki technologiczne, a także produkt, jaki sprzedaje.

Tempo wzrostu rok do roku wynosi 15 proc. dla całego rynku gamingowego, co potwierdza pozycję Polski jako jednego z najszybciej rozwijających się krajów pod tym względem. Każdego roku na rynku pojawiają się nowości, których znajomość jest konieczna w przypadku, gdy chce się zbudować wizerunek profesjonalnego handlowca.

Istotna jest silna marka własna

Niezależnie od branży, w jakiej pracuje handlowiec, powinien on posiadać silną markę własną. Ta z kolei przekłada się na jego popularność, a przede wszystkim – na zaufanie odbiorców do jego eksperckości. Jak budować markę własną? Podpowiada Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.

 – Silna marka własna przyciąga klientów i buduje zaufanie. Pozwala na wyróżnienie się wśród konkurentów, a także na kształtowanie relacji z kontrahentami. Zwróćmy uwagę na fakt, że branża gamingowa w Polsce cały czas się rozwija, a w związku z tym coraz więcej osób będzie pracować w charakterze przedstawiciela handlowego. Osobom posiadającym silną markę własną, znacznie łatwiej znaleźć klientów czy podpisać dobre kontrakty – uważa Sebastian Kopiej. – Mając do wyboru handlowca o silnej marce własnej i takiego, który nie jest znany, firmy postawią na współpracę z kimś, kto budzi zaufanie już na wejściu. – zauważa.

W jaki sposób handlowiec z branży gamingowej może budować markę własną? Skutecznym narzędziem są social media, np. LinkedIn czy Facebook. Warto również wypowiadać się w mediach tradycyjnych, a w szczególności w prasie branżowej, która trafia do potencjalnych odbiorców.

Należy być terminowym i budzić zaufanie

Znajomość branży, a także posiadanie silnej marki własnej to kluczowe kroki w kierunku budowaniu wizerunku handlowca. Jednakże osoba na tym stanowisku powinna posiadać także szereg innych cech, takich jak przebojowość, kreatywność, umiejętność pracy pod presją czasu i funkcjonowania w stresującym środowisku.

Kolejnym aspektem jest terminowość. Handlowiec powinien wywiązywać się z danego słowa i z terminów dostaw produktów. Tylko w taki sposób może być postrzegany jako wiarygodny partner biznesowy.

Przewiduje się, że rynek gamingowy w Polsce urośnie do 1 575 mln dolarów do 2026 r. Ta liczba pokazuje, jak będzie zwiększał się popyt na gry, a także jak wiele pracy czeka na handlowców. Warto już dzisiaj przygotować się na wzrost konkurencji i podjąć odpowiednie ruchy wyprzedzające, by nie martwić się tym faktem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.