Komunikaty PR

Brzoskwiniowa komunikacja: wizja bliskości marek w świetle koloru roku 2024

2023-12-22  |  01:00
Biuro prasowe

Kolor roku 2024 -  Peach Fuzz to delikatny odcień brzoskwiniowego, który wg Instytutu Pantone powiązany jest z duchowością i dotyczy zarówno umysłu, ciała, jak i duszy. Jest symbolem pragnienia spotkania się z bliskimi, czy cieszenia się chwilą ciszy. Odzwierciedla życzliwość, czułość i troskę, a także przynosić wewnętrzny spokój i pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. Stanowi jednak nie tylko paletę barw, ale również wyraża wartości i przekazy. A te są w szczególności istotne w komunikacji.

Pantone, znany z systemu identyfikacji kolorów, od lat wybiera Kolor Roku, który stanowi symboliczną reprezentację aktualnych trendów, społecznych nastrojów i aspiracji. To nie tylko odcień, ale przekaz, który ma oddziaływać na różne dziedziny życia, w tym również na komunikację biznesową firm.

Komunikacja z klientami: klucz do postrzegania marki i sprzedaży

Kluczowym elementem sukcesu firmy jest właściwa komunikacja z klientami. Wpływa ona nie tylko na postrzeganie marki, ale także na poziom sprzedaży. Komunikacja powinna uwzględniać wartości, jakie reprezentuje Kolor Roku, czyli bliskość, empatię i życzliwość. Skupienie się na tych elementach w komunikacji może wywołać większe zaangażowanie klientów oraz budować trwałe relacje z marką. Oto kilka przykładów komunikacji biznesowej, która uwzględnia wartości bliskości, empatii i życzliwości, zgodnie z ideą reprezentowaną przez Kolor Roku:

  • Personalizowane przekazy: Firmy mogą stosować komunikację indywidualną, dostosowującą się do potrzeb i preferencji klientów. Obejmuje to personalizowane wiadomości e-mailowe, powiadomienia SMS czy interakcje na platformach społecznościowych, które odzwierciedlają zrozumienie i troskę o potrzeby odbiorcy.
  • Wspierające treści i poradnictwo: Marki mogą dostarczać wartościowe treści, takie jak poradniki, porady ekspertów czy artykuły dotyczące zdrowego stylu życia, równowagi emocjonalnej lub budowania relacji międzyludzkich. Takie materiały nie tylko edukują, ale również wspierają klientów w ich codziennym życiu.
  • Angażujące działania społeczne: Inicjowanie działań społecznych, charytatywnych lub projektów lokalnych, które wyrażają zaangażowanie w dobro społeczności lub środowiska, może pokazać, że marka dba o ludzi i otaczający ją świat.
  • Wsparcie klienta oparte na empatii: Kładzenie nacisku na obsługę klienta z perspektywy empatii i zrozumienia problemów klientów może znacząco wpłynąć na budowanie lojalności. Bardziej humanitarne podejście do rozwiązywania problemów klientów sprawia, że marka staje się bardziej przyjazna i bliska.

Trend ku komunikacji bliskościowej

Jak tłumaczy Sebastian Kopiej z Commplace: W okresie post-pandemicznym obserwujemy silny wzrost tendencji w komunikacji, która kładzie nacisk na emocje, uczucia i relacje międzyludzkie. Klienci oczekują, że marki będą bliżej nich, wyrażając zrozumienie i troskę, co koresponduje z Koloriem Roku Pantone.

Badania przeprowadzone przez TERRITORY Influence pokazują z kolei, że aż 60% respondentów ufa treściom generowanym przez innych użytkowników bardziej niż oficjalnym przekazom marek. Treści takie jak UGC (User-Generated Content) czy opinie influencerów oraz rekomendacje od znajomych mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe, co pokazuje, że komunikacja oparta na relacjach i autentyczności staje się kluczowym elementem w budowaniu zaufania klientów.

Wniosek? - W erze komunikacji opartej na relacjach, kluczem do sukcesu jest autentyczność i bliskość z klientami. Kolor Roku 2024 stanowi doskonałą inspirację dla firm, aby ich komunikacja odzwierciedlała wartości, na których opiera się społeczeństwo - empatię, życzliwość i troskę – tłumaczy Sebastian Kopiej.

Kolor Roku 2024, Peach Fuzz, nie tylko inspiruje branżę modową czy wnętrzarską, ale również stanowi wyzwanie dla firm w dostosowaniu swojej komunikacji tak, aby być bliżej swoich klientów, wyrażając ich wartości i potrzeby. To nie tylko odcień - to filozofia biznesu, która może wyznaczać trendy w komunikacji marketingowej na przyszłość.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.