Brzoskwiniowa komunikacja: wizja bliskości marek w świetle koloru roku 2024
Kolor roku 2024 - Peach Fuzz to delikatny odcień brzoskwiniowego, który wg Instytutu Pantone powiązany jest z duchowością i dotyczy zarówno umysłu, ciała, jak i duszy. Jest symbolem pragnienia spotkania się z bliskimi, czy cieszenia się chwilą ciszy. Odzwierciedla życzliwość, czułość i troskę, a także przynosić wewnętrzny spokój i pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. Stanowi jednak nie tylko paletę barw, ale również wyraża wartości i przekazy. A te są w szczególności istotne w komunikacji.
Pantone, znany z systemu identyfikacji kolorów, od lat wybiera Kolor Roku, który stanowi symboliczną reprezentację aktualnych trendów, społecznych nastrojów i aspiracji. To nie tylko odcień, ale przekaz, który ma oddziaływać na różne dziedziny życia, w tym również na komunikację biznesową firm.
Komunikacja z klientami: klucz do postrzegania marki i sprzedaży
Kluczowym elementem sukcesu firmy jest właściwa komunikacja z klientami. Wpływa ona nie tylko na postrzeganie marki, ale także na poziom sprzedaży. Komunikacja powinna uwzględniać wartości, jakie reprezentuje Kolor Roku, czyli bliskość, empatię i życzliwość. Skupienie się na tych elementach w komunikacji może wywołać większe zaangażowanie klientów oraz budować trwałe relacje z marką. Oto kilka przykładów komunikacji biznesowej, która uwzględnia wartości bliskości, empatii i życzliwości, zgodnie z ideą reprezentowaną przez Kolor Roku:
- Personalizowane przekazy: Firmy mogą stosować komunikację indywidualną, dostosowującą się do potrzeb i preferencji klientów. Obejmuje to personalizowane wiadomości e-mailowe, powiadomienia SMS czy interakcje na platformach społecznościowych, które odzwierciedlają zrozumienie i troskę o potrzeby odbiorcy.
- Wspierające treści i poradnictwo: Marki mogą dostarczać wartościowe treści, takie jak poradniki, porady ekspertów czy artykuły dotyczące zdrowego stylu życia, równowagi emocjonalnej lub budowania relacji międzyludzkich. Takie materiały nie tylko edukują, ale również wspierają klientów w ich codziennym życiu.
- Angażujące działania społeczne: Inicjowanie działań społecznych, charytatywnych lub projektów lokalnych, które wyrażają zaangażowanie w dobro społeczności lub środowiska, może pokazać, że marka dba o ludzi i otaczający ją świat.
- Wsparcie klienta oparte na empatii: Kładzenie nacisku na obsługę klienta z perspektywy empatii i zrozumienia problemów klientów może znacząco wpłynąć na budowanie lojalności. Bardziej humanitarne podejście do rozwiązywania problemów klientów sprawia, że marka staje się bardziej przyjazna i bliska.
Trend ku komunikacji bliskościowej
Jak tłumaczy Sebastian Kopiej z Commplace: W okresie post-pandemicznym obserwujemy silny wzrost tendencji w komunikacji, która kładzie nacisk na emocje, uczucia i relacje międzyludzkie. Klienci oczekują, że marki będą bliżej nich, wyrażając zrozumienie i troskę, co koresponduje z Koloriem Roku Pantone.
Badania przeprowadzone przez TERRITORY Influence pokazują z kolei, że aż 60% respondentów ufa treściom generowanym przez innych użytkowników bardziej niż oficjalnym przekazom marek. Treści takie jak UGC (User-Generated Content) czy opinie influencerów oraz rekomendacje od znajomych mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe, co pokazuje, że komunikacja oparta na relacjach i autentyczności staje się kluczowym elementem w budowaniu zaufania klientów.
Wniosek? - W erze komunikacji opartej na relacjach, kluczem do sukcesu jest autentyczność i bliskość z klientami. Kolor Roku 2024 stanowi doskonałą inspirację dla firm, aby ich komunikacja odzwierciedlała wartości, na których opiera się społeczeństwo - empatię, życzliwość i troskę – tłumaczy Sebastian Kopiej.
Kolor Roku 2024, Peach Fuzz, nie tylko inspiruje branżę modową czy wnętrzarską, ale również stanowi wyzwanie dla firm w dostosowaniu swojej komunikacji tak, aby być bliżej swoich klientów, wyrażając ich wartości i potrzeby. To nie tylko odcień - to filozofia biznesu, która może wyznaczać trendy w komunikacji marketingowej na przyszłość.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.