Komunikaty PR

Budżet marketingowy na 2024 rok. Tych działań nie powinno w nim zabraknąć.

2023-11-29  |  01:00
Biuro prasowe

Ostatni kwartał roku to czas, w którym firmy zaczynają planować swoje działania marketingowe na 2024 rok. Optymalizacja budżetu oraz wybór odpowiednich strategii są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w świecie biznesu. A ten ostatnio zmienia się z miesiąca na miesiąc, czy nawet z tygodnia na tydzień. Dlatego warto zastanowić się nad kilkoma istotnymi elementami, których nie powinno zabraknąć w planach marketingowych.

#1 Zainwestuj w komunikację ESG

W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa, kluczowe jest uwzględnienie komunikacji bazującej na zasadach ESG. Jednak należy pamiętać o unikaniu tzw. greenwashingu – czyli nadmiernej promocji działań proekologicznych, które nie są adekwatne do rzeczywistości. Wprowadzanie w błąd klientów poprzez stosowanie pojęć typu "ekologiczny", "bio", "organiczny", "neutralny dla klimatu" w odniesieniu do produktów, które nie spełniają takich norm. Dlaczego to tak pilny temat? Wyniki badania przeprowadzonego w 2020 r. wskazują, że spośród 344 ocenionych deklaracji firm dotyczących zrównoważonego rozwoju aż 53,3% zawiera niejasne lub wprowadzające w błąd informacje, a 40% przypadków uznano za całkowicie bezpodstawne. Na twojej liście nie powinno zatem zabraknąć np. szkoleń dla marketingowców z obszarów ESG, czy regulacji prawnych związanych z odpowiednim nazewnictwem.

- Za słowami powinni iść działania. Dlatego oprócz bycia członkiem Climate Partner, realnie dbamy o zrównoważony rozwój. Naszym klientom rekomendujemy tusze wodne, które nie posiadają toksycznych rozpuszczalników czyli solwentu. Jest to rozwiązanie ekologiczne i jednocześnie trwałe. Ponadto wykorzystujemy nowoczesny park maszynowy i instalacje fotowoltaiczne – dodaje Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

#2 Daj się zauważyć w świecie offline

Reklama outdoorowa mimo postępującej cyfryzacji, nadal pozostaje niezwykle skutecznym narzędziem promocji. Jej siła tkwi w tym, że dociera do szerokiej grupy odbiorców oraz obecna jest w przestrzeni miejskiej niezależnie od warunków ekonomicznych czy politycznych.

Jak podkreśla Robert Dąbrowski: Reklama outdoorowa od lat pozostaje niezastąpionym elementem skutecznej strategii marketingowej. Jej siła tkwi w tym, że nienachalnie dociera do odbiorców, będąc obecna w przestrzeni miejskiej pomimo trendów gospodarczych. Co więcej, wraz z rozwojem technologii, mamy też możliwość wykorzystania nowych narzędzi do personalizacji i analizy kampanii, co sprawia, że reklama outdoorowa staje się jeszcze bardziej efektywna.

#3 Marketing automatyzowany z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Automatyzacja procesów marketingowych staje się nieodzownym elementem skutecznej strategii. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala np. dostosować propozycje produktów i usług do indywidualnych potrzeb klientów, czy zbadać ich zachowania na stronie przetwarzając ogromne ilości danych w krótkim czasie. To umożliwia firmom personalizację oferty, skupiając się na detalach, które różnią dwóch pozornie takich samych użytkowników. AI pozwala również tworzyć dokładniejsze prognozy, a tym samym pozytywnie wpływa na optymalizację budżetów reklamowych. Z kolei algorytmy chatbotów napędzane przez tzw. maszynowe uczenie sprawiają, że odpowiedzi na zapytania są nie tylko szybkie, ale i maksymalnie dopasowane. A to poprawia ogólne doświadczenie użytkowników związane z marką.

#4 Content&SEO

Niezmiennie jak przez kilka ostatnich lat, również w zbliżającym się roku inwestowanie w content marketing i SEO może przynieść wiele korzyści. Należą do nich m.in.: zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach, budowanie zaufania klientów oraz generowanie organicznego ruchu na stronie. W 2023 roku w Polsce było aż 36,68 mln internautów. W praktyce oznacza to, że ponad 80% populacji korzysta z internetu. Wniosek? Wśród nich znajdują się Twoi klienci, którzy poszukują wiedzy na temat twojego produktu, kategorii produktu lub usługi.

#5 Na koniec – zainwestuj w… relacje

Spotkania „face to face” z klientami, podczas targów, czy konferencji stanowią niezastąpiony sposób na budowanie trwałych relacji biznesowych. W dobie cyfryzacji, kontakt osobisty z klientem nabiera szczególnego znaczenia. To okazja, zrozumienia potrzeb oraz wypracowania rozwiązań dostosowanych do konkretnych wymagań.

Kluczowe jest jednak również monitorowanie zmian w otoczeniu biznesowym oraz dostosowanie strategii do nowych trendów i potrzeb klientów. A te zmieniają się o wiele szybciej, niż jeszcze kilka lat temu. Dlatego warto śledzić aktualną sytuację na rynku, pamiętając jednak o stałych filarach działalności i celach biznesowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.