Business lunch – najsmaczniejszy sposób na relacje w biznesie
Jest nie tylko sposobem na zaspokojenie głodu, ale również ważnym narzędziem w budowaniu relacji biznesowych. Podczas business lunchu jedzenie staje się pretekstem do nawiązywania kontaktów, budowania zaufania i współpracy. Spotkanie przy stole ma nie tylko wymiar kulinarny, ale również strategiczny. Czy praca w nowej e-rzeczywistości zmieniła ten biznesowy zwyczaj?
Budowanie relacji i rozładowanie napięć
Zwyczaj ten narodził się z potrzeby łączenia przyjemności jedzenia z biznesowymi rozmowami, tworząc jednocześnie przyjazną atmosferę spotkań na tematy zawodowe. Jedzenie wspólnego posiłku jest świetnym sposobem na budowanie relacji między partnerami biznesowymi. Daje to szansę na rozmowy poza sztywnym kontekstem biurowym, co sprzyja nawiązywaniu bliższych więzi. Klimat wspólnego posiłku pozwala też na złagodzenie napięć i budowanie ciepłego gruntu pod przyszłą współpracę.
Nieformalność i efektywność czasowa
Spotkania przy stole są znacznie mniej formalne niż konferencje czy prezentacje. W takiej atmosferze łatwiej jest wymieniać pomysły, a także budować atmosferę zaufania, dzielić się własnymi doświadczeniami, a nawet historiami z życia prywatnego. Business lunch pozwala na połączenie przyjemnego z pożytecznym i staje się miłym doświadczeniem, do którego chętnie wracamy. Spotkanie przy jedzeniu pozwala jednocześnie na osiągnięcie celów biznesowych, w smacznej, sprzyjającej aranżacji. Dla wielu osób jest to także – wbrew pozorom – oszczędność czasu, ponieważ podczas spotkania na żywo jesteśmy w stanie ustalić wiele ważnych aspektów współpracy, zamiast wymieniać się dziesiątkami maili.
Business lunch w e-świecie
Wraz z postępem technologii, tradycyjne spotkania przy stole zaczęły ustępować miejsca wideokonferencjom i rozmowom przez internet. Niemniej, business lunch pozostaje ważnym punktem budowania relacji biznesowych w wielu branżach, zwłaszcza tam, gdzie kontakt bezpośredni odgrywa kluczową rolę. Jak wskazują przedstawiciele sieci restauracji Gan bei: Choć pandemia rzeczywiście zmieniła świat spotkań biznesowych, to dziś wróciliśmy do wielu zwyczajów spotkań face to face. Wśród naszych gości restauracyjnych bardzo często pojawiają się osoby ze świata biznesu, które przy wspólnym posiłku poznają się, pogłębiając tematy zawodowe. W naszej restauracji Gan bei takie obiady są obecnie standardem.
Jaką restaurację wybrać?
Choć wybór w ofercie gastronomicznej jest dziś niezwykle duży, to nie wszystkie lokale sprawdzą się podczas biznesowego spotkania. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na lokalizację danego miejsca. Im bliżej biura, tym lepiej, ponieważ mniej czasu stracimy na przemieszczanie się po mieście. Należy również wcześniej zapoznać się z ofertą danej restauracji. Karta powinna być na tyle zróżnicowana i szeroka, by osoby z różnymi upodobaniami kulinarnymi mogły znaleźć coś dla siebie. Powinno się również unikać miejsc, w których rezerwacja jest niemożliwa i stanie w kolejce przed wejściem jest koniecznością. Może być to odebrane jako mało gościnne ze strony osoby, która została zaproszona na wspólny posiłek.
Restauracje oferujące różnorodne menu stają się miejscem wyboru dla osób prowadzących spotkania biznesowe. Chętnych spróbowania business lunchu w azjatyckim wydaniu, właściciele Gan bei zapraszają do swoich warszawskich lokali – w sercu stolicy, przy ul. Chmielnej ⅓ oraz w food courcie Westfield Mokotów.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.