Business lunch – najsmaczniejszy sposób na relacje w biznesie
Jest nie tylko sposobem na zaspokojenie głodu, ale również ważnym narzędziem w budowaniu relacji biznesowych. Podczas business lunchu jedzenie staje się pretekstem do nawiązywania kontaktów, budowania zaufania i współpracy. Spotkanie przy stole ma nie tylko wymiar kulinarny, ale również strategiczny. Czy praca w nowej e-rzeczywistości zmieniła ten biznesowy zwyczaj?
Budowanie relacji i rozładowanie napięć
Zwyczaj ten narodził się z potrzeby łączenia przyjemności jedzenia z biznesowymi rozmowami, tworząc jednocześnie przyjazną atmosferę spotkań na tematy zawodowe. Jedzenie wspólnego posiłku jest świetnym sposobem na budowanie relacji między partnerami biznesowymi. Daje to szansę na rozmowy poza sztywnym kontekstem biurowym, co sprzyja nawiązywaniu bliższych więzi. Klimat wspólnego posiłku pozwala też na złagodzenie napięć i budowanie ciepłego gruntu pod przyszłą współpracę.
Nieformalność i efektywność czasowa
Spotkania przy stole są znacznie mniej formalne niż konferencje czy prezentacje. W takiej atmosferze łatwiej jest wymieniać pomysły, a także budować atmosferę zaufania, dzielić się własnymi doświadczeniami, a nawet historiami z życia prywatnego. Business lunch pozwala na połączenie przyjemnego z pożytecznym i staje się miłym doświadczeniem, do którego chętnie wracamy. Spotkanie przy jedzeniu pozwala jednocześnie na osiągnięcie celów biznesowych, w smacznej, sprzyjającej aranżacji. Dla wielu osób jest to także – wbrew pozorom – oszczędność czasu, ponieważ podczas spotkania na żywo jesteśmy w stanie ustalić wiele ważnych aspektów współpracy, zamiast wymieniać się dziesiątkami maili.
Business lunch w e-świecie
Wraz z postępem technologii, tradycyjne spotkania przy stole zaczęły ustępować miejsca wideokonferencjom i rozmowom przez internet. Niemniej, business lunch pozostaje ważnym punktem budowania relacji biznesowych w wielu branżach, zwłaszcza tam, gdzie kontakt bezpośredni odgrywa kluczową rolę. Jak wskazują przedstawiciele sieci restauracji Gan bei: Choć pandemia rzeczywiście zmieniła świat spotkań biznesowych, to dziś wróciliśmy do wielu zwyczajów spotkań face to face. Wśród naszych gości restauracyjnych bardzo często pojawiają się osoby ze świata biznesu, które przy wspólnym posiłku poznają się, pogłębiając tematy zawodowe. W naszej restauracji Gan bei takie obiady są obecnie standardem.
Jaką restaurację wybrać?
Choć wybór w ofercie gastronomicznej jest dziś niezwykle duży, to nie wszystkie lokale sprawdzą się podczas biznesowego spotkania. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na lokalizację danego miejsca. Im bliżej biura, tym lepiej, ponieważ mniej czasu stracimy na przemieszczanie się po mieście. Należy również wcześniej zapoznać się z ofertą danej restauracji. Karta powinna być na tyle zróżnicowana i szeroka, by osoby z różnymi upodobaniami kulinarnymi mogły znaleźć coś dla siebie. Powinno się również unikać miejsc, w których rezerwacja jest niemożliwa i stanie w kolejce przed wejściem jest koniecznością. Może być to odebrane jako mało gościnne ze strony osoby, która została zaproszona na wspólny posiłek.
Restauracje oferujące różnorodne menu stają się miejscem wyboru dla osób prowadzących spotkania biznesowe. Chętnych spróbowania business lunchu w azjatyckim wydaniu, właściciele Gan bei zapraszają do swoich warszawskich lokali – w sercu stolicy, przy ul. Chmielnej ⅓ oraz w food courcie Westfield Mokotów.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.