Castorama wyróżniona tytułem „Pracodawca Godny Zaufania”
„Pracodawca Godny Zaufania” to trwająca od 2009 roku inicjatywa, której celem jest promowanie wśród pracodawców odpowiedzialnej polityki pracowniczej i socjalnej. W tym roku w gronie laureatów znalazła się Castorama, zdobywając nagrodę w kategorii Motywacja. Wyróżnienie jest potwierdzeniem szczególnych działań firmy w zakresie relacji z pracownikami.
Konkurs jest organizowany przez Krajową Izbę Gospodarczą i Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, organizacje pozarządowe i uczelnie. Nagrody „Pracodawca Godny Zaufania” przyznawane są w następujących kategoriach: programy stażowe, wolontariat, motywacja, edukacja, zdrowie, bezpieczeństwo oraz firma przyjazna niepełnosprawnym. Kapituła konkursu oddaje głosy na zgłoszone firmy, wygrywa ta, która zbierze największa liczbę głosów – oddzielnie w każdej kategorii.
- Castorama Polska od lat realizuje programy skierowane do pracowników. Oprócz szerokiej oferty benefitów pozapłacowych, możliwości relacji wolontariatu pracowniczego czy premii w myśl zasady dzielenia się zyskami, wierzymy, że najlepszą formą motywacji jest zapewnienie ciągłego rozwoju w ramach organizacji. Otrzymana nagroda jest dla nas potwierdzeniem, że realizowane przez nas dwa projekty: Szkoła Liderów i Szkoła Kapitańska, są ważnym elementem rozwoju naszych pracowników – podkreślił Sławomir Rogowiec, dyrektor ds. personalnych i odpowiedzialności społecznej Z Castorama Polska.
Szkoła Kapitańska jest rocznym programem rozwijającym kompetencje menedżerskie, skierowanym do pracowników sklepów Castorama Polska. W czasie trwania programu uczestnicy pracują nad rozwojem swoich kompetencji i umiejętności związanych z zarządzaniem zespołem/sektorem/działem pod okiem mentora, a także realizują specjalnie przygotowany pakiet szkoleń i rozmów indywidualnych z trenerem. Dodatkowo w ramach Szkoły Kapitańskiej została uruchomiona ścieżka Specjalisty ds. Personalnych. W ramach tego programu przeprowadzonych zostanie łącznie około 20 tysięcy godzin szkoleniowych. Obecnie udział w programie bierze trzystu pracowników, wyłonionych w procesie otwartej rekrutacji.
Szkoła Liderów kierowana jest do kandydatów wewnętrznych: Kierowników Działów/Sektorów i do kandydatów zewnętrznych, którzy w przyszłości obejmą stanowiska dyrektorskie w sklepach w całej Polsce. Program obejmuje specjalnie przygotowany tok nauki rozwoju, w skład którego wchodzi zarówno praca z doświadczonym mentorem, jak i szkolenia.
- Celem obu programów jest kształtowanie nowych liderów, dla których efektywność pracy i wyniki biznesowe są wypadkową tego w jaki sposób zarządzają swoim zespołem, czy prowadzą z pracownikami regularne rozmowy, rozwijają ich wiedzę i umiejętności. Programy budują świadomość zmiany z lidera procesów na lidera ludzi – dodaje Agnieszka Fajbusiewicz, dyrektor ds. szkoleń i rozwoju w Castorama Polska.
Catorama zatrudnia obecnie ponad 12 000 osób, a inwestycja w ich rozwój to jeden z filarów polityki wzajemnej lojalności i długoletniej współpracy na linii pracodawca - pracownik. Dzięki prowadzonym projektom Castorama zyskuje zmotywowanych i zaangażowanych pracowników, a kształtowanie kadry menadżerskiej z osób posiadających duże doświadczenie w ramach organizacji, ma przełożenie na lepsze zrozumienie potrzeb i specyfiki firmy. Efektem długofalowej polityki firmy jest wysoki odsetek awansów wewnętrznych a także długoletni staż pracowników. To wyjątkowe na rynku osiągnięcie i potwierdzenie prawdziwej wartości dobrej relacji pracowników i pracodawcy. Zaproszenie do rozwoju jest kierowane nieustannie do wszystkich pracowników, bez względu na ich wiek, płeć czy staż pracy – najważniejsza jest chęć rozwoju i motywacja.
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/john-schnobrich-flpc9-vocj4-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/chave-branza-kosmetyczna-foto,w_133,_small.jpg)
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ijhars-sklepy-foto2-1,w_133,r_png,_small.png)
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.