Komunikaty PR

CEVA Logistics podsumowuje działania na rzecz CSR

2024-04-23  |  15:00
Biuro prasowe

Branża logistyczna przechodzi transformację - od zrównoważonego rozwoju i technologii po odporność procesów i zarządzanie zasobami ludzkimi. Częścią tej zmiany jest CEVA Logistics, w pełni zaangażowana w proces ewolucji. Postęp wymaga odpowiedzialności, a podjęte działania mierzalności. CEVA podsumowała właśnie swoje działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) za rok 2023, dzieląc się swoimi celami i rocznymi postępami.

Misją CEVA Logistics jest łączenie ludzi, produktów i dostawców na całym świecie a firma zobowiązuje się realizować tę misję w sposób etyczny i zrównoważony. CEVA, jako część Grupy CMA CGM, przedstawia szczegółowe informacje na temat tych działań w corocznym raporcie CSR Grupy. CEVA podsumowała właśnie swoje postępy w tym obszarze, dostarczając klientom, dostawcom i partnerom odpowiednich, aktualnych informacji.  

Świat wokół nas się zmienia, a my dostosowujemy się do tych zmian. Wspólnymi siłami powinniśmy zadbać o to, aby transformacja naszej branży przełożyła się na bardziej zrównoważony model działania. Musimy szukać „lepszych sposobów” na globalny transport towarów" – mówi Mathieu Friedberg, CEO, CEVA Logistics.

Inicjatywy CEVA na rzecz dekarbonizacji są powiązane z naszą zdolnością do innowacji i współpracy. W perspektywie krótkoterminowej, zmniejszamy ślad węglowy magazynów (34 proc. dzięki niskoemisyjnej energii elektrycznej), inwestujemy w pojazdy niskoemisyjne (trzykrotny wzrost w 2023 roku), a także przy współpracy z naszymi przewoźnikami szukamy bardziej zrównoważonych rozwiązań, które realizujemy dla naszych klientów. Doświadczenie zespołu CEVA daje mi pewność, że odniesiemy sukces”.

Działania CSR oparte na trzech filarach

Działalność CEVA w zakresie CSR odzwierciedla program całej Grupy, opierając jej zobowiązania na trzech głównych filarach: Acting for Planet, Acting for People i Acting for Fair Trade.

Acting for Planet obejmuje redukcję emisji dwutlenku węgla i zobowiązania CEVA w tym obszarze zgodne z zobowiązaniami Grupy CMA CGM - osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 roku. W 2023 r. ślad węglowy CEVA wyniósł 6,0 mln tCO2e, co oznacza redukcję o 200 000 ton w porównaniu z 2022 r. W raporcie wyszczególniono też dźwignie dekarbonizacji, które CEVA zastosuje w nadchodzących latach, aby osiągnąć cel zerowego poziomu emisji CO2, a także postępy firmy w każdym obszarze usług.

Acting for People opisuje aktywność CEVA w obszarze employer brandingu i zatrudnienia, której celem jest stanie się pracodawcą z wyboru. Pracodawcą, który zobowiązuje się do monitorowania obszarów związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem pracowników, wszelkich świadczeń na ich rzecz oraz zaangażowania i rozwoju kariery. Jako wiodący globalny gracz logistyczny, CEVA dąży do wspierania równości, różnorodności i integracji na każdym poziomie, a raport zawiera informacje na temat programów wsparcia i innych inicjatyw promujących jeszcze większą różnorodność.

Wreszcie, trzeci filar Acting for Fair Trade dostarcza informacji na temat działalności biznesowej CEVA. Celem jest monitorowanie i zapewnienie, że wszystko to co robi CEVA odbywa się zgodnie z etyką. Pracownicy CEVA postępują zgodnie z kodeksem One CEVA, który zawiera jasne wytyczne dotyczące oczekiwań w tym obszarze i regulacji firmy. Jako globalny operator, CEVA współpracuje z wieloma podwykonawcami, informując ich o swojej karcie zrównoważonych zakupów, promując w ten sposób odpowiedzialny rozwój w całym łańcuchu dostaw.

CEVA, jako firma 3PL silnie zaangażowana w zrównoważone rozwiązania logistyczne, wykorzystuje również swoją globalną skalę, aby pomagać innym wprowadzać swoich klientów w rozwiązania niskoemisyjne i zachęcać ich do przejścia na bardziej zrównoważone łańcuchy dostaw.

Nasz raport CSR dostarcza szczegółowych informacji na temat postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju jako zaufanego partnera klientów” – mówi Benoit Tinetti, globalny lider ds. CSR i zrównoważonego rozwoju, CEVA Logistics. „Cenimy długoletnie partnerstwa i jesteśmy przekonani, że ten poziom przejrzystości wspiera wzajemną odpowiedzialność za doskonalenie globalnego łańcucha dostaw. Jesteśmy dumni z dotychczasowych osiągnięć i nadal będziemy oferować rozwiązania, które przynoszą korzyści naszym klientom, społecznościom i planecie”.

W ramach wysiłków zmierzających do zmniejszenia emisji CO2 we własnych flotach, CEVA zwiększa liczbę pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi - docelowo ma mieć 1450 pojazdów elektrycznych do 2025 roku. CEVA podjęła też zobowiązanie do korzystania wyłącznie z niskoemisyjnej energii elektrycznej w swoich magazynach do 2025 r., a wysiłki związane z efektywnością energetyczną, recyklingiem, opakowaniami wielokrotnego użytku oraz redukcją odpadów i zużycia wody dodatkowo zmniejszą wpływ działalności CEVA.

CEVA Logistics osiągnęła też duży postęp w angażowaniu i rozwoju umiejętności globalnych zespołów (ponad 110 tys. pracowników na świecie), z ukierunkowaniem na tworzenie wartości dla klientów, wsparcie społeczności lokalnych, także w ramach akcji wolontariatu, oraz prowadzenie biznesu w sposób etyczny i z poszanowaniem dla środowiska. A dbałość  o bezpieczeństwo pracowników jest priorytetem w CEVA, która działa na tym polu według standardów QHSE (Quality, Health, Safety & Environment).

CEVA oferuje szeroki zakres rozwiązań, które zwiększając widoczność, zapewniają efektywne raportowanie emisji CO2. Inwestuje też w zaawansowane technologie związane z przetwarzaniem danych i sztuczną inteligencją, co zwiększa wydajność operacji (tj. rozwiązania w zakresie optymalizacji tras ukierunkowane na redukcję emisji CO2.)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.