Komunikaty PR

Co się stanie z majątkiem kultowej marki Hermes?

2023-12-18  |  13:00
Biuro prasowe

W tym celu zamierza adoptować 51-letniego mężczyznę, mimo że dekadę wcześniej zobowiązał się przekazać pieniądze szwajcarskiej fundacji.

W przypadku słynnego domu mody Hermès, znanego m.in. z produkcji torebek, rodzinny biznes nie będzie kontynuowany przez potomków oryginalnych założycieli. Taka jest ostateczna decyzja, którą podjął Nicolas Puech, który w tej chwili decyduje o dalszych losach majątku. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy dr Małgorzatę Rejmer z Kancelarii Finansowej LEX

Historia domu mody Hermès pokazuje, że przyszli spadkodawcy mogą zmieniać decyzję w sprawie swojego majątku dość swobodnie – zauważa dr Małgorzata Rejmer. Chociaż spadek miała dostać fundacja, ostatecznie spadkobiercą zostanie... ogrodnik! Jak widać, tak długo, jak majątek pozostaje w rękach osób fizycznych, nie można mieć żadnej pewności co do losu tego majątku.  Dodatkowo warto też zauważyć, że życzenie spadkodawcy, aby majątek pozostał w rękach najbliższej rodziny, nie zawsze jest szanowany przez faktycznych spadkobierców.

Zdaniem ekspertki opisywana sytuacja może dotyczyć zarówno ogromnych spadków, wynoszących np. 10 mld dolarów spadku, czy mniejszych, np. o wartości 100 tys. złotych. Wniosek z tego taki, że zasady sukcesji w rodzinach biznesowych należy zaplanować i wdrożyć za życia nestora, czyli twórcy biznesu – uważa ekspertka. Im dalsze jest pokrewieństwo (dziecko - wnuk - prawnuk - praprawnuk itd.), tym trudniej liczyć na poszanowanie woli i interesu rodziny. 

Pytanie, czy można zaradzić podobnym sytuacjom? Zdecydowanie tak, takim rozwiązaniem jest fundacja rodzinna – podsumowuje Małgorzata Rejmer z Kancelarii Finansowej LEX. Majątek rodzinny staje się wtedy własnością fundacji rodzinnej. Rodzina może z niego korzystać zgodnie z wolą fundatora często w bardzo szerokim zakresie, a fundacja chroni jednocześnie przed niekontrolowanym „wypływem" majątku poza krąg rodziny. Gdyby Pan Nicholas Puech zdecydował się na takie rozwiązanie, ogrodnik nie dostałby spadku, ale mógłby korzystać z części majątku, jeśli statut fundacji przewidywałby taką opcję. To zasadnicza różnica korzystać, a mieć prawo własności. 

Ekspertka z Kancelarii LEX podkreśla, że w Polsce mamy już nasze rodzime fundacje rodzinne, które są formą "skarbca rodzinnego" i chronią przed przypadkowym transferem majątku. Bardzo dobra wiadomość jest więc taka, że rodzinom i firmom, które skorzystają z takiego rozwiązania nie grozi więc casus ogrodnika.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.