Komunikaty PR

Co warto wiedzieć przed wyborem fotowoltaiki dla firmy?

2022-03-17  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kamila Miciuła-Szlachta
VOSTI

Nałęczowska 14
20-701 Lublin
k.miciula-szlachta|vosti.pl| |k.miciula-szlachta|vosti.pl
506 858 403
https://vosti.pl/

Fotowoltaika dla firm to jeden ze sposobów optymalizacji kosztów. Co warto wiedzieć przed podjęciem ostatecznej decyzji o inwestycji? W poniższym materiale wiele przydatnych informacji, dzięki którym instalacje fotowoltaiczne dla sektora B2B nie będą mieć przed Tobą żadnych tajemnic – a inwestycja stanie się wyłącznie formalnością.

 

Dlaczego warto rozważyć fotowoltaikę w firmie?

Zastanawiając się nad inwestycją, niezależnie od jej rodzaju, każdy przedsiębiorca powinien w pierwszej kolejności pomyśleć, jakie korzyści ona przynosi w określonym czasie. W przypadku fotowoltaiki, wyróżniamy 3 podstawowe zalety, które zazwyczaj są filarami decyzji o zakupie paneli fotowoltaicznych dla firmy.

 

Optymalizacja rachunków

Głównym celem prowadzenia firmy i motywem przedsiębiorców jest zarabianie pieniędzy. Oczywiście najprościej osiągnąć to podnosząc sprzedaż, jednak należy również  pamiętać o optymalizacji kosztów prowadzenia działalności – w innym wypadku wydasz wszystko, co uda Ci się zarobić. Jak podaje GUS, zakup surowców i energii stanowi prawie połowę wydatków polskich przedsiębiorców. Zwrot z inwestycji w instalację fotowoltaiczną to około 4 do 6 lat. Ich żywotność jest dużo dłuższa, więc po tym okresie instalacja fotowoltaiczna to czysty zysk.

 

Ogranicz więc rachunki eksploatacyjne firmy. Dzięki fotowoltaice możesz zoptymalizować je do absolutnego minimum, co z kolei pomoże Ci generować dodatkowe oszczędności do budżetu firmy. Zaoszczędzone środki możesz przeznaczyć na rozwój i marketing lub pomogą Ci one obniżyć cenę produktów lub usług – co przyczyni się do tego, że Twoja firma będzie jeszcze bardziej konkurencyjna na rynku, bez ryzyka utraty jakości.

 

Dzięki ustawie OZE z 2016 r. firmy mogą korzystać ze zwrotu środków za wyprodukowaną nadwyżkę energii elektrycznej, która może powstać np. w weekend czy święta, gdy firma nie prowadzi działalności. Taki zwrot polega na dokładnym obliczeniu ilości energii, która nie została wykorzystana przez przedsiębiorstwo, a została wyprodukowana przez instalację fotowoltaiczną. Zostanie ona zarejestrowana przez dwukierunkowy licznik. Dzięki możliwości, którą gwarantuje ustawa, za każdą kWh wprowadzoną do sieci, przedsiębiorca otrzyma zwrot w wysokości 100% ceny hurtowej za 1 kWh za ostatni kwartał. Dodatkowo warto zaznaczyć, że firmy mają zdecydowanie większy profil autokonsumpcji niż gospodarstwa domowe, już to jest głównym powodem inwestycji.  Możliwość sprzedaży ewentualnych nadwyżek to dodatkowy plus.

  • Inwestor może zdecydować się na montaż fotowoltaiki w dowolnym momencie, ponieważ nie łączy się to z wymianą instalacji elektrycznej. Inwerter podłączany jest do rozdzielni głównej. Różnica polega jedynie i aż na tym, że posiadamy własną instalację, która produkuje prąd, a nie korzystamy z energii z Zakładu Energetycznego. Fotowoltaika może zostać zamontowana zarówno na dachu, jak i na gruncie. Ważne, by żaden obiekt nie przysłaniał paneli fotowoltaicznych. - mówi Magdalena Suska - Pawlik - Manager Sprzedaży ds. Klienta Biznesowego  Vosti Energy.

 

Zabezpieczenie przed podwyżkami i ograniczeniami w dostawie

Ceny prądu dla przedsiębiorstw nie są regulowane i rosną szybciej, a fotowoltaika pomaga zabezpieczyć się przed tymi wzrostami.

 

Ochrona środowiska

Zarówno firmy, jak i osoby prywatne coraz częściej myślą o środowisku oraz świecie w jaki po sobie zostawimy kolejnym pokoleniom. Świadomość wpływu ludzi na naturę rośnie z każdym rokiem, a technologia pozwala nam ograniczyć zanieczyszczenia bez utraty efektywności podejmowanych czynności. Inwestując w panele fotowoltaiczne, Twoja firma zrobi ogromny krok w kierunku działań proekologicznych. Jest to zatem wielki atut, który możesz przekuć w wartość wizerunkową.

 

Poprawa wizerunku firmy

Proekologiczne zmiany w prowadzeniu firmy przełożą się na poprawę wizerunku Twojego przedsiębiorstwa. Klienci o wiele chętniej skorzystają z oferty podmiotu, który wspiera środowisko, niż takiego, która zupełnie na to nie zwraca uwagi. Fotowoltaika dla firm jest zatem doskonałym narzędziem sprzedażowym, które pozwoli Ci nie tylko dotrzeć do nowych odbiorców, ale i umocnić swoją pozycję na rynku.

 

Czy fotowoltaika dla firm objęta jest dofinansowaniami?

Coraz więcej dużych przedsiębiorstw i gospodarstw przemysłowych decyduje się na taką formę czerpania energii elektrycznej. Stawki za energię elektryczną rosną z każdym rokiem. Warto więc uniezależnić się od podwyżek w sprawdzony sposób, dzięki którym Twoje elastyczność finansowa wzrośnie.

 

  • Przedsiębiorstwo, które chce zainwestować w instalację fotowoltaiczną, może wybrać korzystne formy leasingowe. Firma Vosti oferuje pełne wsparcie przy procesie leasingowym. Współpraca z kilkoma bankami umożliwia dobór formy finansowania, która spełni wszystkie wymagania firmy. Przy obecnych cenach energii czy stopach procentowych leasingu, zazwyczaj kalkuluje się to 1:1 – kwotę, którą oszczędzamy na prądzie, wyprodukowanym przez instalację, płacimy na poczet leasingu. - mówi Manager Sprzedaży B2B  Vosti Energy.

 

Ile firma realnie zaoszczędzi na inwestycji w panele fotowoltaiczne?

Oszczędności wynikające z montażu instalacji fotowoltaicznej zależą od wielu czynników i parametrów. Poniżej przedstawimy przykład firmy przemysłowej o dużym zapotrzebowaniu energetycznym. Jednak fotowoltaika dla firmy może być również wykorzystywana przez dużo mniejsze działalności gospodarcze (np. małe i średnie biura) o niższych potrzebach.

Przy rocznym zużyciu prądu w firmie ok. 21 tys. kWh, koszty eksploatacji energii elektrycznej kształtują się na poziomie ok. 14,5 tys. zł. (należy pamiętać, że stawki cen energii ciągle rosną, wpływ na ostateczne koszty może mieć opłata mocowa, która jest różna w zależności od taryfy dystrybucyjnej. Zestaw na który zdecydowała  się firma to 24,6 kWp.

Ile kosztuje instalacja fotowoltaiczna o mocy 24,6 kWp? Koszt zakupu tego typu systemu to ok. 65 – 75 tys. zł. Zależy on oczywiście od wielu czynników, np. wykorzystanych elementów wyposażenia (tj. panele fotowoltaiczne, inwertery i akcesoria montażowe), wielkości instalacji i miejsca, w którym dane panele będą montowane (np. na dachu lub na konstrukcji wolnostojącej na gruncie). Zakładając zatem stopę zwrotu z inwestycji przy wcześniej przedstawionych rachunkach i kosztach zakupu instalacji PV, przedsiębiorstwo może liczyć na to, że fotowoltaika zostanie „spłacona” po ok. 5 latach użytkowania. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że ceny prądu z każdym rokiem rosną. Może więc w niedługim czasie okazać się, że te 65 – 75 tys. zł przeznaczone na pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych zacznie przynosić zyski do budżetu firmy o wiele szybciej.

Nie każdy przedsiębiorca znajdzie czas na wertowanie stron internetowych w poszukiwaniu informacji o fotowoltaice. Najlepszym rozwiązaniem jest umówienie spotkania z Doradcą Techniczno-Handlowym B2B, który przyjedzie w ustalonym terminie do firmy i przedstawi szczegółową ofertę przygotowaną zgodnie z oczekiwaniami oraz potrzebami.

  

Więcej informacji na www.vosti.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: VOSTI
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.