Czy kosmetolog upiększa też duszę?
Obecnie większość ludzi szuka odrobiny wytchnienia. Zmartwienia dnia codziennego, stres, niepewność, co będzie jutro – to wszystko odbija się na naszym samopoczuciu. Potrzebujemy zrobić coś dla siebie, coś co pozwoli nam poczuć się lepiej. Bardzo często pomagają drobne przyjemności, np. wybranie się do salonu beauty. Chwile, które tam spędzamy wydają się być beztroskie, liczymy też na bezpieczną przestrzeń do rozmowy. Wymaga to od pracowników empatycznego podejścia i umiejętności słuchania – kompetencji, które nie wszyscy posiadają.
W jaki sposób je zapewnić?
Holistyczność biznesu beauty
Prowadzenie salonu beauty z pozoru wydaje się proste. Nie jest to jednak biznes jak każdy inny, gdyż tutaj najważniejszy jest bliski kontakt z klientem. Specyfika usług wiąże się ze zbudowaniem relacji opartej na zaufaniu. Często, udając się na zabieg, mamy ku temu głębszy powód. Motywacją do zmiany wizerunku może być np. chęć odnalezienia pewności siebie, dowartościowania się. Usługi proponowane w salonach beauty są zatem czymś więcej niż tylko polepszeniem wyglądu, wpływają też na poprawę postrzegania samego siebie.
Współczesny biznes beauty z całą pewnością to nie tylko usługa, to coś więcej. Po drugiej stronie zawsze jest człowiek, który potrzebuje czegoś więcej niż samej usługi beauty – mówi Ewa Grzegorczuk, właścicielka trzech salonów beauty Cosmeo, certyfikowana trenerka mentalna. Większość naszych klientów przychodzi do nas też po to, by się wygadać, oczyścić ze swoich stresów – tu nie chodzi o samą poprawę wyglądu. Dlatego jestem przekonana, że dzisiaj kosmetolodzy potrzebują profesjonalnej wiedzy nie tylko w kwestii usług, które wykonują, ale też budowania relacji opartych na zaufaniu. W salonach beauty po prostu upiększa się zarówno wygląd jak i duszę.
Pracownicy kluczem do sukcesu
Skoro wizyta u kosmetologa jest czymś więcej niż zwykłą usługą, od personelu jest nie tylko wymagany jedynie profesjonalizm i ukończone kursy, ale też umiejętność interakcji i empatycznej rozmowy z klientem. Odpowiednie kompetencje związane z budowaniem relacji z drugim człowiekiem, zadbaniem o jego komfort zarówno psychiczny jak i fizyczny bezpośrednio przekładają się na zadowolenie klientów, którzy chętnie wracają do swojego ulubionego miejsca. Właściciele salonów powinni więc zadbać o dobry zespół, który spełni te oczekiwania. Nie wystarczy jednak zatrudnić najlepszych w swoim fachu, warto ich też przeszkolić z holistycznego podejścia do klienta i współpracowników.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, stworzyłam kurs szkoleń Akademia Dream Team, w którym przekazuję zarówno swoje sprawdzone metody na stworzenie dobrego zespołu jak i tajniki empatycznego podejścia do klienta – zdradza Ewa Grzegorczuk. Ten pomysł powstał z potrzeby dzielenia się z innymi właścicielami salonów wiedzą i doświadczeniem, którego nabrałam, prowadząc moje salony już 18 lat. Na moim kursie uczę, że kluczowym aspektem prowadzenia naszego bardzo konkurencyjnego biznesu jest dobra relacja z pracownikami. W interesie właścicieli salonów beauty jest zrozumienie, że to właśnie pracownicy są naszym kluczem do sukcesu, ich właściwe podejście do klienta – mówi Ewa Grzegorczuk.
Zatrudnienie odpowiedniego teamu to droga do stworzenia salonu, który stanie się modny
w okolicy i do którego klienci będą z przyjemnością wracać. Jeżeli chcesz stworzyć świetne miejsce, takie, w którym uzdrawia się nie tylko wygląd, ale i duszę, musisz pamiętać, że potrzebujesz zaufanych ludzi, którzy pomogą Ci rozwinąć firmę – mówi Ewa Grzegorczuk, która podczas prowadzonych kursów, doradza, jak skompletować najlepszy zespół. Pamiętaj o jednej rzeczy: stawiaj na takie osoby, które są blisko Twoich wartości. Tylko w taki sposób możesz sprawić, że Twój biznesprzyniesie Tobie, Twoim pracownikom i klientom satysfakcję. Pamiętaj, że Ty nadajesz rytm i wyznaczasz kierunek, a Twoją główną rolą, jako właściciela salonu beauty jest zapewnienie odpowiednich warunków pracownikom do tego, aby mogli swobodnie działać i budować długofalowe relacje z Waszymi klientami.
Ewa Grzegorczuk – trener mentalny branży beauty, bizneswoman, właścicielka 3 salonów beauty, a także autorskiego projektu - nowoczesnego centrum szkoleniowego z przestrzenią do integracji zespołów o charakterze SPA. Autorka wielu publikacji i wykładów na temat rozwoju biznesu beauty. Twórca unikalnego na polskim rynku programu rozwijającego placówki beauty. Lider Zespołu, który wprowadza standard i wsparcie dla usług beauty na całkowicie nowy poziom.
Ewa zaprojektowała, stworzyła i wciąż rozwija markę Cosmeo. Cosmeo to sieć nowoczesnych gabinetów zbudowanych na kilkunastoletnim doświadczeniu.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Prawo
Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.