Komunikaty PR

Czy kosmetolog upiększa też duszę?

2022-04-25  |  11:40
Biuro prasowe
Kontakt
Karina Grygielska
Ramka PR

Obecnie większość ludzi szuka odrobiny wytchnienia. Zmartwienia dnia codziennego, stres, niepewność, co będzie jutro – to wszystko odbija się na naszym samopoczuciu. Potrzebujemy zrobić coś dla siebie, coś co pozwoli nam poczuć się lepiej. Bardzo często pomagają drobne przyjemności, np. wybranie się do salonu beauty. Chwile, które tam spędzamy wydają się być beztroskie, liczymy też na bezpieczną przestrzeń do rozmowy. Wymaga to od pracowników empatycznego podejścia i umiejętności słuchania – kompetencji, które nie wszyscy posiadają.
W jaki sposób je zapewnić?

Holistyczność biznesu beauty

Prowadzenie salonu beauty z pozoru wydaje się proste. Nie jest to jednak biznes jak każdy inny, gdyż tutaj najważniejszy jest bliski kontakt z klientem. Specyfika usług wiąże się ze zbudowaniem relacji opartej na zaufaniu. Często, udając się na zabieg, mamy ku temu głębszy powód. Motywacją do zmiany wizerunku może być np. chęć odnalezienia pewności siebie, dowartościowania się.  Usługi proponowane w salonach beauty są zatem czymś więcej niż tylko polepszeniem wyglądu, wpływają też na poprawę postrzegania samego siebie.

Współczesny biznes beauty z całą pewnością to nie tylko usługa, to coś więcej. Po drugiej stronie zawsze jest człowiek, który potrzebuje czegoś więcej niż samej usługi beauty – mówi Ewa Grzegorczuk, właścicielka trzech salonów beauty Cosmeo, certyfikowana trenerka mentalna. Większość naszych klientów przychodzi do nas też po to, by się wygadać, oczyścić ze swoich stresów – tu nie chodzi o samą poprawę wyglądu. Dlatego jestem przekonana, że dzisiaj kosmetolodzy potrzebują profesjonalnej wiedzy nie tylko w kwestii usług, które wykonują, ale też budowania relacji opartych na zaufaniu. W salonach beauty po prostu upiększa się zarówno wygląd jak i duszę.

Pracownicy kluczem do sukcesu

Skoro wizyta u kosmetologa jest czymś więcej niż zwykłą usługą, od personelu jest nie tylko wymagany jedynie profesjonalizm i ukończone kursy, ale też umiejętność interakcji i empatycznej rozmowy z klientem. Odpowiednie kompetencje związane z budowaniem relacji z drugim człowiekiem, zadbaniem o jego komfort zarówno psychiczny jak i fizyczny bezpośrednio przekładają się na zadowolenie klientów, którzy chętnie wracają do swojego ulubionego miejsca. Właściciele salonów powinni więc zadbać o dobry zespół, który spełni te oczekiwania. Nie wystarczy jednak zatrudnić najlepszych w swoim fachu, warto ich też przeszkolić z holistycznego podejścia do klienta i współpracowników.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, stworzyłam kurs szkoleń Akademia Dream Team, w którym przekazuję zarówno swoje sprawdzone metody na stworzenie dobrego zespołu jak i tajniki empatycznego podejścia do klienta – zdradza Ewa Grzegorczuk. Ten pomysł powstał z potrzeby dzielenia się z innymi właścicielami salonów wiedzą i doświadczeniem, którego nabrałam, prowadząc moje salony już 18 lat. Na moim kursie uczę, że kluczowym aspektem prowadzenia naszego bardzo konkurencyjnego biznesu jest dobra relacja z pracownikami. W interesie właścicieli salonów beauty jest zrozumienie, że to właśnie pracownicy są naszym kluczem do sukcesu, ich właściwe podejście do klienta – mówi Ewa Grzegorczuk.

Zatrudnienie odpowiedniego teamu to droga do stworzenia salonu, który stanie się modny
w okolicy i do którego klienci będą z przyjemnością wracać. Jeżeli chcesz stworzyć świetne miejsce, takie, w którym uzdrawia się nie tylko wygląd, ale i duszę, musisz pamiętać, że potrzebujesz zaufanych ludzi, którzy pomogą Ci rozwinąć firmę – mówi Ewa Grzegorczuk, która podczas prowadzonych kursów, doradza, jak skompletować najlepszy zespół. Pamiętaj o jednej rzeczy: stawiaj na takie osoby, które są blisko Twoich wartości. Tylko w taki sposób możesz sprawić, że Twój biznesprzyniesie Tobie, Twoim pracownikom i klientom satysfakcję. Pamiętaj, że Ty nadajesz rytm i wyznaczasz kierunek, a Twoją główną rolą, jako właściciela salonu beauty jest zapewnienie odpowiednich warunków pracownikom do tego, aby mogli swobodnie działać i budować długofalowe relacje z Waszymi klientami.

Ewa Grzegorczuk – trener mentalny branży beauty, bizneswoman, właścicielka 3 salonów beauty, a także autorskiego projektu - nowoczesnego centrum szkoleniowego z przestrzenią do integracji zespołów o charakterze SPA. Autorka wielu publikacji i wykładów na temat rozwoju biznesu beauty. Twórca unikalnego na polskim rynku programu rozwijającego placówki beauty. Lider Zespołu, który wprowadza standard i wsparcie dla usług beauty na całkowicie nowy poziom.

Ewa zaprojektowała, stworzyła i wciąż rozwija markę Cosmeo. Cosmeo to sieć nowoczesnych gabinetów zbudowanych na kilkunastoletnim doświadczeniu.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ramka PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.