Dostrzegła lukę na rynku. Stworzyła aplikację, która pomaga przedsiębiorcom.
oLIVE media
Prosta 20
00-001 Warszawa
a.kulbat|olivemedia.pl| |a.kulbat|olivemedia.pl
+48 795 001 191
https://olivemedia.pl/
Po przeszło czterech latach spędzonych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wróciła do Polski i… nie obyło się bez zaskoczeń. Okazało się, że w przeciwieństwie do tętniącego życiem Dubaju, w Warszawie wiele nawet bardzo dobrych lokali nie może poszczycić się pełnym obłożeniem. Tu Aneta Dowsey-Juszkiewicz dostrzegła przestrzeń do zmian. Tak powstał pomysł na Laviro - aplikację, która pomaga użytkownikom poznać ciekawe miejsca na mapie miasta i zachęca do korzystania z ich usług. W jaki sposób? Bardzo prosty - oferując atrakcyjne rabaty.
Większość swojego życia zawodowego Aneta Dowsey-Juszkiewicz wiązała z branżą nieruchomości. W poszukiwaniu nowych wyzwań wyjechała z rodziną do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, skąd wróciła po przeszło czterech latach. Przez ten czas zdążyła przyzwyczaić się do świata tętniącego życiem przez całą dobę i stale wypełnionych po brzegi lokali. Rzeczywistość, jaką zastała w Warszawie, mocno kontrastowała z dubajską codziennością, gdzie spotkania w restauracjach czy kafejkach to jeden z głównych sposobów na spędzanie wolnego czasu.
Doświadczona przedsiębiorczyni szybko zrozumiała, co było głównym powodem takiego stanu rzeczy - ceny. W Warszawie, jak i w całej Polsce, ceny w lokalach zaczęły przewyższać finansowe możliwości przeciętnego obywatela. Inflacja mocno uderzyła w portfele Polaków. Klienci zaczęli częściej zwracać uwagę na koszt dań.
Po dokładnym przyjrzeniu się sytuacji na rynku gastronomicznym Aneta Dowsey-Juszkiewicz doszła do jeszcze innego wniosku - w dużych miastach konkurencja jest tak ogromna, że wiele atrakcyjnych lokali ze znakomitą kuchnią zanika w natłoku wciąż otwierających się nowych miejsc. Przyczyn tego zjawiska może być wiele - od niesprzyjającej lokalizacji po brak odpowiedniej reklamy. Tu Aneta dostrzegła przestrzeń do zmian. Lukę, którą idealnie wypełniłoby rozwiązanie, mogące pomóc zarówno zwykłym ludziom, chcącym bez wyrzutów sumienia korzystać z propozycji kulinarnych, jak i właścicielom lokali, pragnącym przyciągnąć nowych klientów.
Tak powstał pomysł na aplikację Laviro - bazę kodów rabatowych, działającą na zasadzie subskrypcji. Z czasem pomysłodawczyni postanowiła rozszerzyć ofertę, skupiającą się na branży gastronomicznej, o branżę beauty - salony fryzjerskie, barberów, kosmetyczki, czyli wszystkie te usługi, z których Polacy korzystają cyklicznie. Do tego właśnie sprowadza się esencja Laviro - nie są nią pojedyncze vouchery i okresowe promocje, a możliwość oszczędzania na regularnych usługach, jak lunch w pobliżu biura czy manicure.
Zauważyłam przestrzeń, żeby połączyć przedsiębiorców walczących o klientów, z mieszkańcami, którzy chcieliby dobrze zjeść, nie wydając przy tym fortuny. Zrozumiałam też, że wielu warszawiaków wcale nie zna dobrze swojego miasta. Wielu z nas jest przywiązanych do tego, co już zna - zwykle kilku sprawdzonych restauracji, czy jednego salonu beauty Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele miasto ma do zaoferowania - mówi założycielka aplikacji, Aneta Dowsey Juszkiewicz.
Laviro ma pomóc to zmienić. Użytkownicy aplikacji będą mieli możliwość odkrywania nowych, interesujących miejsc i korzystania z ich usług po atrakcyjnych cenach. Dzięki Laviro korzyści zauważą też partnerzy, którzy współpracując z aplikacją, będą sprawniej budować świadomość swojej marki i pozyskiwać nowych klientów.
Jak podkreśla sama twórczyni aplikacji, projekt został wykreowany przez zwykłych ludzi i do takich też jest skierowany. Aneta Dowsey-Juszkiewicz jest matką trójki dzieci, więc jak nikt inny zdaje sobie sprawę, jak przytłaczające potrafią być codzienne wydatki, nie wspominając np. o rodzinnym wyjściu do restauracji. To właśnie od pierwszych liter imion jej pociech pochodzi nazwa pomagającego oszczędzać rozwiązania Laviro - Lara, Victoria i Rocco.
Swoją markę chcę budować na autentyczności i zaufaniu. Na każdym kroku pragnę podkreślać swój osobisty stosunek do głównej idei projektu, czy wspieraniu ludzi w dbaniu o swoje finanse. Laviro skierowane jest do wszystkich, którzy chcą korzystać z tego, co oferuje im miasto, a jednocześnie oszczędzać - podsumowuje Dowsey-Juszkiewicz.
Obecnie projekt skierowany jest głównie do warszawiaków, ale w planach jest rozszerzenie oferty na cały kraj. Aplikacja cały czas się rozwija, w najbliższej przyszłości planowane jest także zawarcie partnerstwa z trenerami personalnymi i fizjoterapeutami. Pierwsza tego typu umowa została już podpisana, a partner ze swoją ofertą już wkrótce pojawi się w aplikacji.
Kodeks Dobrej Komunikacji FORVIA – narzędzie wspierające dialog i współpracę
Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024
Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.