Komunikaty PR

Druk cyfrowy – ekspresowo i w wysokiej jakości.

2021-08-14  |  01:00
Biuro prasowe

W dzisiejszych czasach unika się zamawiania na zapas, dlatego też druk cyfrowy cieszy się coraz większą popularnością. Przyczyniają się do tego wysokie koszty magazynowania oraz ryzyko przedawnienia drukowanych materiałów. Nie bez znaczenia jest także czas wykonania zadruku i jego cena. Druk cyfrowy w wielu przypadkach jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych klientów. Nie oznacza to jednak, że inne, tradycyjne technologie odchodzą w zapomnienie. Będą one nadal lepszym i tańszym rozwiązaniem wszędzie tam gdzie mowa jest o dużych nakładach.

Według raportu Mordor Intelligence druk cyfrowy reprezentuje nowoczesną technikę produkcji, która umożliwia drukowanie z plików elektronicznych. Ponadto, w przeciwieństwie do bardziej konwencjonalnego druku offsetowego, nie potrzebuje formy drukarskiej, a więc jest relatywnie taniej przy mniejszych nakładach. Z badania wynika, że rynek druku cyfrowego jest wyceniany na 6,45% CAGR w okresie prognozy 2021 - 2026. Druk cyfrowy jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów branży reklamowej.

Czym właściwie jest druk cyfrowy?

Pomimo tego, że z drukiem cyfrowym zderzamy się na co dzień, trudno jest nam odróżnić tę metodę druku od innych. Jak zatem go zdefiniować? - W dużym skrócie, jest to zbiór różnych technologii druku dla których cechą wspólną jest brak jakichkolwiek matryc, szablonów, fotopolimerów czy innych trwałych form drukowych z naniesionym obrazem i służących do jego powielania – informuje Tomasz Gałecki, działający od 27 lat w branży, a także współwłaściciel drukarni GRAFFITI STUDIO Sp. z o.o. będącej częścią grupy ETISOFT.

Wśród najczęściej stosowanych metod druku cyfrowego można wskazać: elektrografię, termografię, sublimację oraz druk Ink-Jetowy.

Najstarsza technologia druku cyfrowego – elektrofotografia

Elektrofotografia, znana bardziej pod pojęciem druku laserowego, jest najstarszą z technologii druku cyfrowego. Kojarzymy ją dzięki urządzeniom biurowym i domowym drukarkom, z którymi mamy styczność na co dzień, ale wraz z postępem technologicznym stała się też alternatywą dla druku offsetowego. Druk laserowy sprawdza się doskonale w przypadku niskonakładowego druku katalogów, ulotek, wszelkich materiałów reklamowo-informacyjnych, albumów, książek, gazetek czy broszur lub instrukcji obsługi.

Ink-Jet czyli tania metoda druku cyfrowego

Ink-Jet, określany również jako druk natryskowy, jest bardzo popularną i jednocześnie stosunkowo tanią technologią druku cyfrowego. Istnieje kilka odmian druku Ink-Jetowego: druk pigmentowy, druk atramentowy, druk solwentowy, mildsolwentowy i ekosolwentowy, druk lateksowy oraz druk UV. W technologii Ink-Jetowej wykonywane są wszelkiego typu kolorowe wydruki wielkoformatowe obecne niemal wszędzie. Patrząc na bilboardy, banery reklamowe, postery, fototapety, reklamy na samochodach i autobusach możemy być pewni, że do ich produkcji użyto technologie Ink-jetowe.

Etykiety i druk cyfrowy?

Jeszcze kilka lat wstecz do produkcji etykiet wykorzystywano głównie druk fleksograficzny, który obecnie dość często zastępowany jest drukiem cyfrowym. Dzięki niemu możliwa jest bardzo szybka produkcja wielobarwnych etykiet lub innych podobnych produktów w zarówno niskich jak i wysokich nakładach. Dzieje się to bez ponoszenia kosztów przezbrojeń maszyn oraz wykonania matryc czy innych rodzajów form drukowych – komentuje Tomasz Gałecki, poligraf z grupy ETISOFT.

Pozostałe metody druku cyfrowego i ich zastosowanie

Wśród popularnych i często stosowanych w różnych gałęziach przemysłu metod druku cyfrowego znajdziemy między innymi druk sublimacyjny pozwalający na zadruk wszelkich gadżetów reklamowych, kubków, smyczy, t-shirtów itp. Druk DTG - „Direct To Garment” to metoda bezpośredniego druku cyfrowego na materiałach tekstylnych, która z powodzeniem zastępuje tradycyjny sitodruk przy niskich i jednostkowych nakładach. Druk termiczny z kolei znamy przede wszystkim z kas fiskalnych, gdzie jedynym materiałem eksploatacyjnym jest specjalny papier.  Druk termotransferowy stosuje się głównie do zadruku etykiet z personalizowanymi informacjami i kodami kreskowymi lub QR, a także wszelkiego typu naklejek służących do znakowania produktów i towarów.

Chociaż metod druku jest wiele, to druk cyfrowy cieszy się dziś ogromną i wciąż rosnącą popularnością. Technologie cyfrowe stale się rozwijają oferując coraz lepszą jakość idącą w parze z możliwością bardzo szybkiego wydruku na dowolnym podłożu, w każdym formacie, w każdej ilości i to bez ponoszenia kosztów przygotowania form drukowych. W kilku słowach można powiedzieć że: druk cyfrowy jest odpowiedzią na potrzeby rynku i oferuje wszystko to co jest istotne dla dzisiejszych klientów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.