Komunikaty PR

Działasz w branży OZE? Zwróć uwagę na te elementy na swojej www

2024-03-14  |  01:00
Biuro prasowe

Jak szacuje Międzynarodowa Agencja Energetyki odnawialnej, w branży odnawialnych źródeł energii zatrudnionych na całym świecie jest około 12,7 mln ludzi. Do 2030 roku ta liczba ma wzrosnąć do 24 mln. Firmy, które pracują w branży OZE muszą zwrócić szczególną uwagę na to, jakie informacje zamieszczają na swojej stronie internetowej i jaki jest cel jej posiadania. Na jakie elementy zwrócić uwagę, by przyciągnąć zarówno pracowników, jak i klientów? Podpowiadamy.

Branża odnawialnych źródeł energii intensywnie się rozwija. Transformacja energetyczna dzieje się tu i teraz, a coraz więcej osób będzie zainteresowanych zieloną energią. Rozwojowi OZE sprzyja polityka Unii Europejskiej i większa świadomość Polaków na temat korzyści płynących z OZE. W jaki sposób powinny promować się firmy z tego obszaru? Jak powinna wyglądać ich strona internetowa? Podpowiadamy.

Atrakcyjne treści pomogą wyróżnić się wśród konkurencji

Na rynku OZE zwiększa się konkurencyjność. Każdego roku powstają firmy, które specjalizują się w zielonej energii. Jak wyróżnić się? Pomocne mogą być atrakcyjne treści. Na stronie internetowej należy jasno przedstawić misję i wartości firmy działającej w sektorze OZE. Odnosząc się do zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko, należy podkreślić zaangażowanie w tworzenie przyszłości opartej na energii odnawialnej.

 - Atrakcyjne treści na stronie internetowej są niezwykle ważne z kilku istotnych powodów. Stanowią one główny sposób komunikacji z użytkownikami online. Mają moc przyciągania uwagi użytkowników, utrzymują ich zainteresowanie i skłaniają do dłuższego przebywania na stronie. Pomagają także w budowaniu zaangażowania i lojalności klientów. Kiedy użytkownicy znajdują na stronie wartościowe, interesujące i pomocne treści, zaczynają postrzegać markę jako wartościowego dostawcę informacji. To z kolei może prowadzić do zwiększenia zaufania do niej oraz chęci dalszej interakcji z nią, co może przełożyć się na większą skłonność do zakupu lub korzystania z usług – wyjaśnia Sebastian Kopiej, prezes zarządu agencji PR Commplace.

Należy pamiętać, by tworząc treści mieć na uwadze do kogo są one kierowane, czyli jaka jest nasza grupa odbiorców.

Ważna jest odpowiednia nawigacja strony internetowej

Nikt nie lubi, gdy nie może znaleźć informacji. Dlatego tak ważna jest odpowiednia nawigacja strony internetowej. Kiedy nawigacja jest klarowna i intuicyjna, użytkownicy łatwiej odnajdują się na stronie i szybciej znajdują poszukiwane informacje. Dzięki temu doświadczenie użytkownika staje się bardziej pozytywne, co może wpłynąć na zwiększenie czasu spędzanego na stronie oraz skuteczność działań, takich jak zakupy lub kontakt z firmą.

 

Co jeszcze daje odpowiednia nawigacja strony internetowej? Zachęca użytkowników do eksplorowania różnych sekcji i podstron witryny. Kiedy ci łatwo mogą przechodzić między różnymi zakładkami i kategoriami, są bardziej skłonni do odkrywania dodatkowych treści i informacji.

Informacje o ofercie

Strona internetowa powinna być przejrzysta dla użytkowników. Osoby, które pracują w branży OZE powinny w jasny sposób wyjaśnić, czego odbiorca może oczekiwać od ich usług. W tym celu:

  • Warto dokładnie opisać sprzedawane produkty i wyjaśnić, jakie są korzyści z ich posiadania. Np. opiszmy czym są panele fotowoltaiczne, jak się je montuje, jakie są koszty eksploatacji, a także dlaczego warto je kupić. Pokażmy użytkownikowi, jak wiele pieniędzy może zaoszczędzić, dzięki montażowi paneli.
  • Dodajmy do tekstów CTA. Osoba, która będzie zainteresowana danym produktem od razu będzie mogła dodać go do koszyka lub skontaktować się z działem sprzedaży. Dobre CTA to także element nawigacji strony internetowej.
  • Przeprowadźmy użytkownika przez cały proces zakupowy. Opiszmy, jak wygląda zakup paneli czy pompy ciepła, ile ona kosztuje, czy można ją kupić na raty, a także jakie dofinansowania można otrzymać.

O czym jeszcze należy pamiętać podczas budowania strony internetowej? Warto dodać na naszej stronie odpowiednie formularze kontaktowe. Te pomogą użytkownikowi uzyskać odpowiednie informacje. Coraz więcej firm stawia także na pomoc sztucznej inteligencji i dodaje na swoje strony wirtualnych asystentów. Ci szybko odpowiedzą na proste pytania użytkowników i przekierują ich w odpowiednie miejsce, gdzie będą mogli uzyskać dodatkowe odpowiedzi.

I na koniec: nie zapomnijmy o odpowiednim designie. Obecnie w Internecie jest wiele firm, które zajmują się OZE. By się spośród nich wyróżnić, należy mieć stronę internetową inną niż wszystkie. Warto zatem zgłosić się do profesjonalistów i wspólnie wypracować taki efekt.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.