Działasz w branży OZE? Zwróć uwagę na te elementy na swojej www
Jak szacuje Międzynarodowa Agencja Energetyki odnawialnej, w branży odnawialnych źródeł energii zatrudnionych na całym świecie jest około 12,7 mln ludzi. Do 2030 roku ta liczba ma wzrosnąć do 24 mln. Firmy, które pracują w branży OZE muszą zwrócić szczególną uwagę na to, jakie informacje zamieszczają na swojej stronie internetowej i jaki jest cel jej posiadania. Na jakie elementy zwrócić uwagę, by przyciągnąć zarówno pracowników, jak i klientów? Podpowiadamy.
Branża odnawialnych źródeł energii intensywnie się rozwija. Transformacja energetyczna dzieje się tu i teraz, a coraz więcej osób będzie zainteresowanych zieloną energią. Rozwojowi OZE sprzyja polityka Unii Europejskiej i większa świadomość Polaków na temat korzyści płynących z OZE. W jaki sposób powinny promować się firmy z tego obszaru? Jak powinna wyglądać ich strona internetowa? Podpowiadamy.
Atrakcyjne treści pomogą wyróżnić się wśród konkurencji
Na rynku OZE zwiększa się konkurencyjność. Każdego roku powstają firmy, które specjalizują się w zielonej energii. Jak wyróżnić się? Pomocne mogą być atrakcyjne treści. Na stronie internetowej należy jasno przedstawić misję i wartości firmy działającej w sektorze OZE. Odnosząc się do zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko, należy podkreślić zaangażowanie w tworzenie przyszłości opartej na energii odnawialnej.
- Atrakcyjne treści na stronie internetowej są niezwykle ważne z kilku istotnych powodów. Stanowią one główny sposób komunikacji z użytkownikami online. Mają moc przyciągania uwagi użytkowników, utrzymują ich zainteresowanie i skłaniają do dłuższego przebywania na stronie. Pomagają także w budowaniu zaangażowania i lojalności klientów. Kiedy użytkownicy znajdują na stronie wartościowe, interesujące i pomocne treści, zaczynają postrzegać markę jako wartościowego dostawcę informacji. To z kolei może prowadzić do zwiększenia zaufania do niej oraz chęci dalszej interakcji z nią, co może przełożyć się na większą skłonność do zakupu lub korzystania z usług – wyjaśnia Sebastian Kopiej, prezes zarządu agencji PR Commplace.
Należy pamiętać, by tworząc treści mieć na uwadze do kogo są one kierowane, czyli jaka jest nasza grupa odbiorców.
Ważna jest odpowiednia nawigacja strony internetowej
Nikt nie lubi, gdy nie może znaleźć informacji. Dlatego tak ważna jest odpowiednia nawigacja strony internetowej. Kiedy nawigacja jest klarowna i intuicyjna, użytkownicy łatwiej odnajdują się na stronie i szybciej znajdują poszukiwane informacje. Dzięki temu doświadczenie użytkownika staje się bardziej pozytywne, co może wpłynąć na zwiększenie czasu spędzanego na stronie oraz skuteczność działań, takich jak zakupy lub kontakt z firmą.
Co jeszcze daje odpowiednia nawigacja strony internetowej? Zachęca użytkowników do eksplorowania różnych sekcji i podstron witryny. Kiedy ci łatwo mogą przechodzić między różnymi zakładkami i kategoriami, są bardziej skłonni do odkrywania dodatkowych treści i informacji.
Informacje o ofercie
Strona internetowa powinna być przejrzysta dla użytkowników. Osoby, które pracują w branży OZE powinny w jasny sposób wyjaśnić, czego odbiorca może oczekiwać od ich usług. W tym celu:
- Warto dokładnie opisać sprzedawane produkty i wyjaśnić, jakie są korzyści z ich posiadania. Np. opiszmy czym są panele fotowoltaiczne, jak się je montuje, jakie są koszty eksploatacji, a także dlaczego warto je kupić. Pokażmy użytkownikowi, jak wiele pieniędzy może zaoszczędzić, dzięki montażowi paneli.
- Dodajmy do tekstów CTA. Osoba, która będzie zainteresowana danym produktem od razu będzie mogła dodać go do koszyka lub skontaktować się z działem sprzedaży. Dobre CTA to także element nawigacji strony internetowej.
- Przeprowadźmy użytkownika przez cały proces zakupowy. Opiszmy, jak wygląda zakup paneli czy pompy ciepła, ile ona kosztuje, czy można ją kupić na raty, a także jakie dofinansowania można otrzymać.
O czym jeszcze należy pamiętać podczas budowania strony internetowej? Warto dodać na naszej stronie odpowiednie formularze kontaktowe. Te pomogą użytkownikowi uzyskać odpowiednie informacje. Coraz więcej firm stawia także na pomoc sztucznej inteligencji i dodaje na swoje strony wirtualnych asystentów. Ci szybko odpowiedzą na proste pytania użytkowników i przekierują ich w odpowiednie miejsce, gdzie będą mogli uzyskać dodatkowe odpowiedzi.
I na koniec: nie zapomnijmy o odpowiednim designie. Obecnie w Internecie jest wiele firm, które zajmują się OZE. By się spośród nich wyróżnić, należy mieć stronę internetową inną niż wszystkie. Warto zatem zgłosić się do profesjonalistów i wspólnie wypracować taki efekt.
Kodeks Dobrej Komunikacji FORVIA – narzędzie wspierające dialog i współpracę
Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024
Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.