Ekologiczna księgowość – coraz bardziej na czasie
W przededniu wejścia w życie KSeF, czyli Krajowego Systemu e-Faktur, warto już teraz zgłębić temat wykorzystania nowych technologii w zarządzaniu dokumentacją w firmach.
Piętrzące się stosy papierów, tomy zalegające latami na zakurzonych półkach w biurach rachunkowych, wydrukowane słupki cyfr i tysiące notatek na biurkach – to wszystko odchodzi już w zapomnienie. Dziś coraz częściej w księgowości stosuje się nowe technologie – i to niekoniecznie jedynie w międzynarodowych korporacjach, ale także w mikroprzedsiębiorstwach. Ten rosnący trend w kierunku ekologicznej księgowości cieszy, szczególnie, że jest to świetne przygotowanie do rewolucji w tym obszarze, jakim będzie KSeF – uważa Eryk Skłodowski z Kancelarii Skłodowscy. I choć w tej chwili z elektronicznego obiegu dokumentów korzysta jedynie 40%, jak wynika z badania „Księgowość w polskich firmach” (Impel Business Solution i Infor), to jednak coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z korzyści wynikających z zastosowania tego rozwiązania.
Automatyzacja sprzyja uporządkowaniu, profesjonalizacji usług i dotrzymywaniu terminów – czyli pomaga zachować wszystko, co jest niezbędne w prawidłowym funkcjonowaniu firmy. Warto sprawdzić, szczególnie jeśli cenimy sobie porządek w dokumentacji i dbamy o środowisko, a także – jeśli chcemy się przygotować do nieuchronnych zmian w tym obszarze, które już widać na horyzoncie (KSeF ma wejść w życie 1 lipca 2024). Ekologiczna księgowość skutecznie przygotuje do KSeF i oswoi przedsiębiorców starej daty z nowymi technologiami.
Ekologiczna księgowość dla firm znajdzie zastosowanie zwłaszcza w takich firmach, które wystawiają do 10 dokumentów księgowych w ciągu miesiąca – wyjaśnia Eryk Skłodowski z Kancelarii Skłodowscy. Naszym klientom zapewniamy taką usługę poprzez dostęp do Portalu Klienta. Jest to wygodne narzędzie, dzięki któremu można szybko zlecić zadania dla biura rachunkowego czy wystawić faktury. Z jego pomocą można kontrolować rozrachunki, organizację pracy czy obieg dokumentów wraz z poziomami akceptacji. Dzięki temu rozwiązaniu obieg dokumentów jest uporządkowany, a dostęp do informacji aktywny zawsze, gdy klienci tego potrzebują.
Ekologiczna księgowość dla małych firm to stały dostęp do dokumentów firmowych 24 godziny na dobę, niższe koszty operacyjne firmy, ujednolicenie obiegu dokumentów, łatwy sposób na wystawienie faktur sprzedażowych i podłączenie faktur kosztowych. Najbardziej wskazana jest dla osób, które:
- prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą
- realizują transakcje wyłącznie w Polsce
- nie posiadają europejskiego numeru NIP
- terminowo regulują opłaty, m.in. podatki, ZUS
- nie zwlekają z płatnościami za faktury
- są w stanie dostarczać dokumenty do 5. dnia bieżącego miesiąca za miesiąc poprzedni
- nie prowadzą ewidencji obrotu magazynowego
- wystawiają do 10 faktur miesięcznie
- nie zatrudniają pracowników.
Wdrażanie ekologicznej księgowości przynosi korzyści nie tylko dla środowiska, ale także może wpływać pozytywnie na wizerunek firmy, przyciągać klientów i inwestorów zainteresowanych zrównoważonym rozwojem oraz pomagać w dostosowaniu się do zmieniających się regulacji dotyczących ochrony środowiska.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.