Komunikaty PR

Employer branding w branży medycznej. Jakie działania warto wziąć pod uwagę?

2024-01-17  |  01:00
Biuro prasowe

W 2022 r. liczba lekarzy mieszkających w Polsce, posiadających prawo wykonywania zawodu, wynosiła 158,9 tys. i była wyższa niż w 2021 roku. Wówczas było to 155,6 tys. osób – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Mimo, że statystyki wydają się optymistyczne, bo wzrostowe, dobry specjalista jest wciąż na wagę złota. Dlatego w branży medycznej należy zwrócić szczególną uwagę na Employer Branding. Tylko co zrobić, by zachęcić personel medyczny do pracy akurat w naszej placówce?

W Polsce jest 16,9 tys. lekarzy do 29 roku życia, 30,8 tys. w wieku 30 do 39 lat i 22,6 tys. lekarzy od 40 do 49 lat. Wśród lekarzy uprawnionych do wykonywania zawodu dominującą grupę – powyżej 20% – stanowiły w 2022 r. osoby w wieku 50–59 lat. Coraz więcej medyków decyduje się na podjęcie zatrudnienia za granicą, a kadra medyczna w Polsce się starzeje. Wiele przychodni boryka się z brakiem rąk do pracy. Co zrobić, by szczęśliwie nie należeć do tego grona?

Istotna jest opinia o firmie

Budowanie wizerunku pożądanego pracodawcy wiąże się z podejmowaniem szeregu aktywności. Istotne jest to, w jaki sposób byli i obecni pracownicy mówią o naszej marce. W związku z tym warto zadbać o komunikację wewnętrzną.

 - Skuteczna komunikacja wewnętrzna odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu atmosfery w firmie i wpływa zarówno na motywację pracowników, jak i ogólną efektywność organizacji. Wewnętrzny przepływ informacji pełni istotną funkcję w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy oraz utrzymywaniu zdolności zespołu do osiągania celów organizacyjnych - wyjaśnia Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. - Jednym z kluczowych wpływów komunikacji wewnętrznej jest zwiększenie zaangażowania pracowników. Otwarta, dwukierunkowa komunikacja sprawia, że pracownicy czują się bardziej związani z misją i wartościami firmy. Transparentne przekazywanie informacji na temat celów organizacji, zmian, czy osiągnięć, pozwala pracownikom lepiej zrozumieć swoją rolę i wkład w sukcesy firmy.

Środowisko medyczne jest hermetyczne. Posiadanie dobrej opinii wśród innych osób sprawi, że łatwiej znajdziemy wykwalifikowaną kadrę.

Dla pracowników ważne są także benefity. Z Barometru Rynku Pracy wynika, że do najbardziej pożądanych dodatków należą: bony i rabaty, paczki na święta, imprezy integracyjne i szkolenia językowe.

Buduj swoją pozycję

Kadra medyczna w Polsce ma wiele możliwości zatrudnienia. Pragnie zatem pracować w miejscach, które mają dobrą opinię. Są społecznie odpowiedzialne, dają możliwość rozwoju, a także biorą udział w programach badawczych. W jaki sposób informować opinię publiczną o tym, co robi nasza firma? Świetnie sprawdzą się social media.

Jakie rodzaje postów możemy publikować?

  • Informujemy o sukcesach naszych pracowników. Regularne udostępnianie informacji na temat osiągnięć kadry medycznej, udziału w projektach badawczych oraz sukcesów placówki buduje pozytywny wizerunek firmy jako miejsca, gdzie pracownicy mają możliwość rozwijania swoich umiejętności.
  • Pokazujemy naszą kadrę. Warto mówić o sukcesach i zaangażowaniu pracowników, dzięki którym można podkreślić społeczną odpowiedzialność firmy i zintegrowanie zespołu medycznego.
  • Wspieramy lokalną społeczność. Informowanie o działaniach społecznych, charytatywnych czy inicjatywach na rzecz lokalnej społeczności, co podkreśli zaangażowanie firmy w sprawy społeczne. Mogą to być np. bezpłatne badania dla wybranych grup społecznych.
  • Informujmy o wynikach badań. Informowanie o udziale firmy w programach badawczych, prezentowanie wyników badań oraz innowacji wprowadzanych przez placówkę medyczną buduje jej wizerunek.

Oprócz social mediów warto także pojawiać się w mediach tradycyjnych. Telewizja, radio czy prasa, posiadają ogromny zasięg, docierając do różnych grup społecznych. Udział w tych mediach zwiększa widoczność firmy i przyczynia się do zbudowania jej wiarygodności w oczach potencjalnych pracowników.

Ważna roli komunikacji

Komunikacja wewnętrzna odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu atmosfery w firmie, wpływając zarówno na motywację pracowników, jak i efektywność organizacji. Zaangażowanie pracowników jest kluczowe, a transparentna komunikacja na temat celów i osiągnięć firmy sprawia, że pracownicy czują się związani z misją i wartościami placówki medycznej. W kontekście walki o wykwalifikowaną kadrę, opinia o firmie odgrywa kluczową rolę. Dlatego również benefity stanowią istotny element przyciągający pracowników.

Aby skutecznie informować opinię publiczną o wartościach firmy, warto wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Publikowanie sukcesów pracowników, pokazywanie zaangażowania kadry, wsparcie lokalnej społeczności oraz informowanie o wynikach badań to skuteczne elementy budowania pozytywnego wizerunku firmy medycznej. Współpraca z mediami tradycyjnymi dodatkowo zwiększa zasięg i wiarygodność firmy.

Warto dodać, że strategia Employer Branding w branży medycznej to kompleksowe działania, które obejmują zarówno komunikację wewnętrzną, jak i efektywną prezentację wartości firmy w mediach społecznościowych oraz tradycyjnych. W ten sposób firmy mogą przyciągać, angażować i utrzymywać najlepszych specjalistów, budując jednocześnie pozytywny wizerunek wśród swojej grupy docelowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.