Etykiety w branży AGD – najważniejszy nośnik informacji
Etykiety umieszczane na produktach AGD pozwalają producentom na spełnienie obowiązku prawnego związanego z udostępnieniem klientom niezbędnych informacji o produkcie. Stanowią również istotny element marketingowy w budowaniu wizerunku marki – przykuwająca wzrok etykieta umożliwia przedstawienie parametrów określonego towaru w sposób zachęcający do zakupu.
Przepisy wymagają od producentów branży AGD, aby udostępniali swoim odbiorcom niezbędne informacje dotyczące parametrów technicznych urządzenia. Dane te umieszcza się na etykietach energetycznych, ostrzegawczych, informacyjnych czy tabliczkach znamionowych.
Etykiety są również wykorzystywane do celów marketingowych. Przyjemna dla oka forma graficzna pozwala w atrakcyjny sposób przekazać odbiorcy informacje, które mają zachęcić go do zakupu produktu.
Rodzaje etykiet stosowanych w branży AGD
Istnieje kilka typów etykiet, które producent obowiązkowo musi umieścić na swoim produkcie lub jego opakowaniu. W takich przypadkach wzór etykiety często jest identyczny (np. etykiety energetyczne i ostrzegawcze) lub bardzo podobny (np. tabliczki znamionowe, etykiety informacyjne).
- Etykiety energetyczne informują o poziomie zużycia energii elektrycznej, wody oraz stopniu generowanego hałasu.
- Etykiety informacyjne funkcjonują pod postacią schematów ideowych czy instrukcji montażu. Dają również jasne wskazówki, w jaki sposób prawidłowo podłączyć urządzenie i skutecznie wykorzystywać jego możliwości. Na przykład etykiety umieszczone na lodówkach wskazują, na której półce najlepiej przechowywać dany produkt, aby jak najdłużej zachował on świeżość.
- Etykiety produktowe są naklejane bezpośrednio na opakowanie produktu i zawierają m.in. nazwę produktu i producenta, logo, kody kreskowe – wewnętrzne, wykorzystywane w logistyce i EAN-13, z których korzysta się w procesach sprzedażowych – oraz numery seryjne w postaci liter i kodów paskowych, ułatwiające identyfikację produktu podczas przeprowadzania wewnętrznych procesów logistycznych czy też sprzedażowych.
- Etykiety — tabliczki znamionowe zawierają informacje charakteryzujące urządzenie takie jak rok produkcji, numer seryjny, moc znamionową czy napięcie zasilające.
- Etykiety ostrzegawcze sygnalizują ryzyko związane z niewłaściwym użytkowaniem urządzenia.
Oprócz rodzaju przekazywanej informacji liczy się również samo wykonanie etykiety.
– Informacje zawarte na etykietach powinny być wykonane w sposób, który zapewni im wysoką trwałość. Na przykład tabliczka znamionowa musi bezwzględnie pozostawać czytelna przez cały okres użytkowania urządzenia, a co za tym idzie, być przez wiele lat odporna na wpływ procesów związanych z częstą eksploatacją, wilgocią i detergentami stosowanymi do czyszczenia – tłumaczy Aleksander Wolny, kierownik Działu Rozwoju Produktu w Etisoft.
Sposób na wyróżnienie produktu
Etykiety marketingowe są dla producentów sposobem na wyróżnienie swojego produktu. Połączenie atrakcyjnej wizualnie oprawy graficznej i treści, informującej o najważniejszych zaletach artykułu, buduje przewagę konkurencyjną marki i ma na celu przekonanie odbiorcy do zakupu.
Umieszczenie danych o produkcie, istotnych z punktu widzenia klienta sprawia, że może on na miejscu porównać parametry kilku produktów i wybrać najlepsze dla siebie urządzenie. Brak widocznej informacji mógłby sprawić, że dany towar w ogóle nie byłby przez niego brany pod uwagę. Stosując estetyczne etykiety marketingowe, producent zwiększa więc swoje szanse na lepszą sprzedaż.
Korzyści wynikające ze stosowania etykiet w branży AGD
Wywiązywanie się z obowiązków prawnych poprzez wykorzystanie trwałych etykiet w produkcji sprzętu AGD to jedno. Estetyczne, czytelne oznakowanie pozwala także budować wizerunek wiarygodnego producenta, który dba o wszystkie potrzeby swoich klientów.
– Stosowanie obowiązkowych etykiet jest nie tylko sposobem na uniknięcie ewentualnych konsekwencji przez producenta. Etykieta energetyczna to obok ceny jedna z pierwszych rzeczy, której szukają klienci na urządzeniu w markecie. Kupując lodówkę, pralkę czy zmywarkę zwracamy dużą uwagę na aspekty techniczne, w tym zużycie energii elektrycznej i wody. Wysoka klasa energetyczna urządzenia to nie tylko oszczędności związane z jego eksploatacją, ale także mniejsze obciążenie dla środowiska naturalnego. Decydując się na takie produkty pomagamy chronić nasza planetę – zauważa ekspert z Etisoft.
Wykorzystanie atrakcyjnych wizualnie etykiet marketingowych daje natomiast szansę na lepszą sprzedaż. Umieszczona na nich estetyczna grafika, rozpoznawalne logo czy też chwytliwe hasło pozwalają błyskawicznie przykuć uwagę odbiorcy i wpłynąć na decyzję o zakupie danego produktu.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.