Fit Cake wykłada milion na innowacje
Fit Cake, znany wytwórca deserów i ciast bez cukru, zamierza zainwestować 1 mln zł w innowacyjne rozwiązania technologiczne, które poprawią dystrybucję i dostępność produktów sieci. Firma czeka na oferty od zainteresowanych przedsiębiorców i wynalazców. Nie tylko z sektora IT!
Sieć franczyzowa Fit Cake należy do najszybciej rozwijających się konceptów w branży spożywczej. Rozpoczęła działalność w 2016 roku i znakomicie wpasowała się ze swoim asortymentem w lukę na polskim rynku. Oferuje fit desery i wypieki bez cukru, adresowane do osób na różnych dietach, m.in.: diabetyków, alergików, chorych na celiakię, otyłość, a także depresję, która często powiązana jest z wysokim spożyciem cukru. Jej odbiorcami są także ludzie preferujący aktywny styl życia i sportowcy.
Jak szacuje właściciel sieci – około 20 proc. każdej społeczności w naszym kraju stanowią osoby, poszukujące zdrowszej alternatywy dla tradycyjnych słodyczy i grupa ta z roku na rok rośnie.
- Chcielibyśmy, aby nasze produkty, które zyskały już dużą renomę, były jeszcze powszechniej i łatwiej dostępne. Interesują nas więc propozycje od firm i innowatorów dotyczące nowych aplikacji internetowych, automatów vendingowych, czy systemów marketingowych, które usprawnią sprzedaż i dostawy. Zależy nam, by wpisywały się one w nurt eco i zero waste – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. - Jesteśmy otwarci na bardzo różne propozycje. Może ktoś nas zaskoczy pomysłem, o którym nawet nie mieliśmy wyobrażenia, a będzie idealny dla naszej sieci. Przeznaczamy na ten rozwojowy skok milion złotych. Szukamy odpowiedzialnych, choć trochę szalonych partnerów. Zgłoszenia można wysyłać na adres: kontakt@fitcake.pl
Przy czym dodaje, że firmie nie zleży mu na automatyzacji samej produkcji. Fit Cake chce pozostać siecią, która sprzedaje ciasta bez cukru i fit desery wyrabiane ręcznie, na zasadzie manufaktury, w certyfikowanych punktach franczyzowych.
Wprowadzanie nowego systemy dystrybucji czy dostaw nie zmniejszy też obrotów lokalnych franczyzobiorców.
- Wręcz przeciwnie. Będą mieli dzięki temu więcej zamówień, a więc i większe obroty – zapewnia Kościuk. – Chodzi o to, by ich wyroby były dostępne także po zamknięciu lokalu, czy w dni świąteczne. By docierały do miejscowości, gdzie do tej pory nie działają Fit Cake, a także do miejsc, gdzie trudno o zdrowie jedzenie np., dużych fabryk, biurowców itd. Chcemy, by trend na zdrowie się upowszechniał.
Fit Cake wywodzi się w Białegostoku. Aktualnie posiada ponad 50 punktów franczyzowych w Polsce. Jeszcze w tym półroczu otworzy pierwsze lokale na zachodzie Europy. Regularnie poszerza menu i wypuszcza na rynek nowe sumbarki, np.: Keto Cake, Fit Śniadania. W tym sezonie wiosenno-letnim wprowadza mobilną franczyzę Fit Ice Cream.
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.