Komunikaty PR

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

2024-05-07  |  15:25
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw  

 

  • Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie problemów z płynnością finansową coraz częściej sięgają one po faktoring. 

  • W 2023 r. średnia wartość faktury w faktoringu wzrosła o ponad 14 proc. (z 7 824 zł do 8 942 zł rok do roku). 

  • Bez faktury, którą można przekazać do faktoringu, firma może skorzystać z nowej usługi w należącym do Martina Kaczmarskiego NFG, który oferuje Gotówkę na wydatki firmowe.  

  • Osoba prowadząca JDG w ramach przyznanego limitu może uzyskać do 10 tys. zł finansowania w prostym procesie online. 

 

– Od lat współpracujemy z firmami z sektora MŚP i wiemy, z jakimi wyzwaniami w dostępie do finansowania borykają się na co dzień. Gotówka na wydatki firmowe ma ułatwić codzienne prowadzenie biznesu najlepszym, najbardziej wiarygodnym firmom poprzez udostępnienie im rozwiązania poprawiającego ich płynność finansową w sytuacji, gdy tego najbardziej potrzebują – mówi Martin Kaczmarski, prezes zarządu Kaczmarski Group, której częścią jest NFG. 

Skalę zapotrzebowania firm na nowoczesne formy finansowania biznesu widać w danych rynkowych. Z ostatniego badania GUS obejmującego działalność faktoringową przedsiębiorstw finansowych wynika, że między 2022 a 2023 rokiem całkowita wartość wierzytelności przekazanych do faktoringu wzrosła o 20 proc. i osiągnęła poziom 476,9 mld zł.  

Z kolei analizy firmy faktoringowej NFG pokazują, że w 2023 r. średnia wartość faktury w faktoringu wzrosła o ponad 14 proc. (z 7 824 zł do 8 942 zł rok do roku). Jednocześnie o ponad 36 proc. wzrosła wartość faktur finansowanych w formie rat dla biznesu, a o ponad 20 proc. ich całkowita liczba.  

Z badania Kaczmarski Group „2024 rok z perspektywy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw”, wynika, że 86 proc. MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności, a w co drugiej firmie (55 proc.) zdarzają się problemy z terminowym regulowaniem zobowiązań przez kontrahentów. Czekanie na płatność często powoduje wyrwę w firmowym budżecie.  

Gotówka dla firm dostępna online 

Od teraz osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która zdecyduje się na współpracę z Narodowym Funduszem Gwarancyjnym (NFG), może w ramach przyznanego limitu uzyskać do 10 tys. zł finansowania na dowolny cel, bez żadnych dodatkowych warunków, w prostym procesie online. Nie musi przy tym przedkładać faktury sprzedaży (jak w klasycznym faktoringu) ani innej formy zabezpieczenia spłaty zaciągniętego zobowiązania.  

– Gotówka na wydatki firmowe jest uzupełnieniem oferty rynkowej o rozwiązanie finansowe dużo prostsze i łatwiej dostępne, praktycznie niewymagające żadnych formalności. Tym różni się od typowych pożyczek czy kredytów bankowych. Chcemy w ten sposób zachęcić klientów do korzystania z tego typu innowacyjnych produktów finansowych – mówi Emanuel Nowak, dyrektor departamentu produktów i sprzedaży NFG. 

Uzyskane finansowanie przedsiębiorca może spłacić na dwa sposoby: gotówką lub przekazując NFG fakturę sprzedaży do faktoringu. Firmy, które do końca maja zawrą z NFG umowę o eFaktoring, przez najbliższe 3 miesiące będą mogły korzystać z preferencyjnego oprocentowania Gotówki na wydatki firmowe w wysokości 1,99 proc. A jeśli spłacą to zobowiązanie poprzez przekazanie faktury do eFaktoringu, wówczas Gotówka na wydatki firmowe będzie całkowicie bezpłatna.  

 

NFG jako pierwsza spółka w Polsce zaoferowała mikrofirmom faktoring dostępny w pełni online. W 2022 r. wprowadziła na rynek raty dla biznesu, które oferuje pod marką Fakturatka. W 2023 r. NFG sfinansowała w formie eFaktoringu faktury o łącznej wartości ponad 300 mln zł. W tym samym roku spółka przekroczyła również 1 mld zł finansowania udzielonego od początku rozpoczęcia działalności operacyjnej.  

Kaczmarski Group to grupa firm należących do rodziny Kaczmarskich, których wspólną misją jest działalność na rzecz zwiększania bezpieczeństwa finansowego firm i konsumentów. Kaczmarski Group tworzy ekosystem rozwiązań dla biznesu – począwszy od weryfikacji potencjalnych kontrahentów, poprzez bieżący monitoring sytuacji finansowej klientów, analizę ryzyka biznesowego, dostarczanie finansowania w postaci faktoringu i rat dla biznesu, po odzyskiwanie należności na drodze polubownej oraz sądowej.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.