Great Place to Work® ogłosił listę 25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie
Be Communications
ul. Kijowska 5
03-738 Warszawa
j.kowalczuk|becomms.pl| |j.kowalczuk|becomms.pl
+48 603 98 18 72
www.becomms.pl
Technologiczna spółka Cisco po raz drugi z rzędu otwiera światową listę Great Place to Work®. Na kolejnych miejscach w tegorocznym rankingu znalazły się DHL Express oraz Hilton, które także od wielu lat plasują się w ścisłej światowej czołówce „najlepszych z najlepszych”. Jako Polska i w tym roku mamy powód do dumy. Wśród laureatów World’s Best Workplaces 2020 jest 7 firm, do których sukcesu przyczyniły się świetne wyniki polskich oddziałów. W tym roku polskie spółki reprezentujące światowych liderów świętowały swój pierwszy sukces w kwietniu po ogłoszeniu listy Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2020.
Lista tegorocznych laureatów powstała w oparciu o analizę 3,3 miliona anonimowych ankiet, przesłanych przez pracowników zatrudnionych w 10 tysiącach firm z 97 krajów na świecie. Czyni to badanie Great Place to Work® największym globalnym badaniem środowiska pracy.
Coraz wyższy wskaźnik zaufania
W tym roku Great Place to Work® przedstawił zestawienie 25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie już po raz dziesiąty, co stało się okazją do jubileuszowych podsumowań. Z analiz wynika, że Najlepsze Miejsca Pracy nie ustają w staraniach, aby stawać się jeszcze lepszymi. Podstawą metodologii przyjętej w standardzie badawczym Great Place to Work® jest ocena firmy przez ich pracowników. Wynik ankiety pracowniczej, tzw. Trust Index©, określa poziom zaufania pracowników do pracodawcy i stanowi 2/3 finalnej oceny. O ile na początku dekady, w roku 2011, wskaźnik zaufania średnio wynosił 81,3%, to w 2020 roku osiągnął już pułap 85%. Oznacza to, że poprzeczka znajduje się coraz wyżej i to nie tylko dla firm aspirujących do miana świetnego miejsca pracy, ale także dla wielokrotnie utytułowanych światowych gigantów.
Polska reprezentacja
W podziale na kraje niezmiennie najliczniejszą reprezentację firm na Liście ma Wielka Brytania (20 spółek). Na dalszych pozycjach uplasowały się: Brazylia (19), Kanada (15) oraz USA i Chiny (po 14 spółek). Polska zachowuje od kilku lat stabilną pozycję w połowie stawki. W tym roku Polskę na światowej liście reprezentuje 7 spółek: Cisco (pierwsze miejsce w rankingu), The Adecco Group (7. miejsce), SAS Institute (9. miejsce), EY (10. miejsce), Daimler Mobility (16. miejsce – w Polsce jako Mercedes-Benz Financial Services), Dell Technologies (17. miejsce) oraz Volvo Group (20. miejsce – w Polsce jako VFS Usługi Finansowe).
W ujęciu branżowym najliczniejszą grupą pozostają firmy technologiczne (32%), firmy z sektora finansowego (16%) oraz firmy produkcyjne i świadczące usługi profesjonalne (po 12%).
Przepis na trudne pandemiczne czasy
Ogłoszenie tegorocznej Listy przypadło na czas pandemii koronawirusa. Skłania to do zastanowienia się, jak obecne trudne czasy wpłyną na sytuację rynkową firm i zatrudnionych w nich ludzi. W tym celu Great Place to Work® sięgnął po historyczne dane z okresu kryzysu ekonomicznego w latach 2007-2009. Okazuje się, że im więcej wysiłku firma wkładała w budowanie silnych więzi i wzajemnego zaufania w organizacji, tym bardziej była odporna na kryzysowe zawirowania. Tam, gdzie doświadczenia pracowników były bardziej pozytywne, lepsza była także rynkowa pozycja firmy. Jak w praktyce wyróżnione firmy poradzą sobie z obecnymi wyzwaniami, dowiemy się za rok, z następnego badania. Wiele wskazuje jednak, że firmy z list Great Place to Work® okażą się lepiej przygotowane do narzuconej przez pandemię konieczności zmiany wzorca działania. Znaczenie będzie tu miał nie tylko wcześniej wypracowany kapitał zaufania, ale także kultura organizacyjna, która w codziennej praktyce stawia na różnorodność, zwinność i elastyczne formy pracy.
Po więcej informacji zapraszamy na www.greatplacetowork.pl
***
Great Place to Work®, z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, jest globalną firmą analityczno-konsultingową, która działa w ponad 60 krajach. Od ponad 25 lat wspiera firmy na całym świecie w rozwijaniu nowoczesnej kultury miejsca pracy opartej na zaufaniu i osiąganiu dzięki temu lepszych wyników biznesowych. Dzięki programom certyfikacji Great Place to Work® wyróżnia wybitne miejsca pracy i tworzy listy najlepszych miejsc pracy: krajowe, regionalne oraz listę światową.
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/john-schnobrich-flpc9-vocj4-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/chave-branza-kosmetyczna-foto,w_133,_small.jpg)
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ijhars-sklepy-foto2-1,w_133,r_png,_small.png)
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.