Komunikaty PR

Innowacje kluczem do sukcesu Trak-Metu z Biskupca

2024-03-01  |  13:00
Biuro prasowe

– Profesjonaliści z branży tartacznej i meblarskiej niezwykle cenią sobie niezawodne maszyny, które umożliwiają bardzo precyzyjne i wydajne cięcie drewna – mówi przedsiębiorca Zbigniew Skillandat. Jego firma Trak-Met produkuje traki taśmowe, które cieszą się coraz większym uznaniem zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Założona w 1997 roku firma Trak-Met jest jednym z głównych europejskich producentów pilarek taśmowych. Aktualnie przedsiębiorstwo z Biskupca ma swoich przedstawicieli handlowych w 16 krajach. Swój sukces zawdzięcza ciągłemu rozwojowi i stosowaniu najnowszych technologii. Firma ma własny dział konstrukcyjno-technologiczny, w którym specjaliści wykorzystują zaawansowane narzędzia projektowania. Maszyny Trak-Metu zawierają komponenty wyłącznie renomowanych, światowych producentów i dlatego charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa, wydajności, a także niezawodności.
 
 – Dzięki stosowanym innowacjom nasze traki taśmowe są doceniane nie tylko za jakość wykonania i precyzję cięcia drewna, ale również za cechy coraz bardziej istotne z punktu widzenia każdego przedsiębiorcy. W dobie rosnących cen energii i kosztów pracy energooszczędność i łatwość obsługi sprzętu nabierają szczególnego znaczenia w prowadzeniu działalności – podkreśla Zbigniew Skillandat. Nowoczesne rozwiązania, którymi szczyci się Trak-Met, doceniają także jego klienci.
 
 STANDARD jakości Premium
 
 Jedną z najbardziej innowacyjnych maszyn w ofercie Trak-Metu jest przemysłowy trak taśmowy TTS-1200/60 STANDARD. Sprzęt ten nagrodzono złotym medalem na Międzynarodowych Targach Maszyn, Narzędzi i Komponentów dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego DREMA w Poznaniu w 2019 roku, a w 2022 oprócz złotego medalu maszynie przyznano prestiżową nagrodę „Wybór Konsumentów”. Trak TTS-1200/60 idealnie sprawdza się w obróbce dużej ilości drewna kłodowego. W urządzeniu zastosowano taśmę tnącą, która nie wymaga walcowania. Sprzęt swoją wydajnością i jakością piłowania nie ustępuje znacząco dużym trakom szerokotaśmowym, w których zamontowano taśmę o szerokości 100 mm, jednak koszty jego eksploatacji są dużo niższe.
 
 Wśród nowoczesnych rozwiązań traka TTS-1200/60 jest oryginalnie zaprojektowana osłona czołowa, która zapewnia większą sztywność głowicy tnącej. Maszyna ma także bezpaskowe koła prowadzące o średnicy 800 mm, które gwarantują długotrwałe użytkowanie brzeszczotu. Z kolei brzeszczot ma 60 mm szerokości, ostrze stellitowe i podziałką zęba co 25 mm, co zapewnia wydajność dochodzącą nawet do 40 m³ drewna na 10 godzin pracy. Dwustronne, chłodzone emulsją ślizgi prowadzące zmniejszają tarcie podczas piłowania, co wpływa na mniejszy hałas, niższe zużycie energii i wyższą prędkość skrawania.
 
 Napęd głowicy jest dwustronny i łańcuchowy, a precyzyjne pozycjonowanie uzyskano dzięki falownikowi ze sterownikiem ISP-F12. Dokładność pomiaru piłowanego drewna może wynosić nawet 0,2 mm. Wydajna hydraulika z możliwością przestawiania narzędzi ułatwia manewrowanie dużymi kłodami o wadze do 5 ton. Przesuwna, bramowa głowica tnąca oparta jest na precyzyjnie szlifowanych prętach. Operator steruje urządzeniem z wolnostojącego pulpitu, który jest zintegrowany z hydrauliką. Podtorze traka wykonano z mocnych, dwustronnie podpartych profili zamkniętych, a poprzeczne podpory zastąpiono obrabianymi na laserze CNC płytami stalowymi. To zwiększa stabilność traka i eliminuje gromadzenie się pod obrabianą kłodą trocin i kory.
 
 Precyzyjne cięcie nie tylko w tartaku
 
 W swojej ofercie Trak-Met proponuje także najwyższej jakości sprzęt dla mniejszych firm. Trak TTP 600 PREMIUM PLUS jest dostępny nie tylko w wersji stacjonarnej, ale również mobilnej. Przyczepa z maszyną ma homologację na drogi Unii Europejskiej. To idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, które stawiają na precyzję i jakość w obróbce drewna poza tartakiem. Z kolei wersja stacjonarna doskonale sprawdzi się w zakładach przecierających kłody w ilości do 25 m³ na 8 godzin.
 
 W traku TTP 600 PREMIUM PLUS wyoblone koła prowadzące o średnicy 720 mm współpracują z taśmą tnącą o szerokości 50 mm. Wykonanie na kołach bieżni typu PK, którą ściśle wypełnia pas wielorowkowy, zapobiega dostawaniu się trocin i żywicy między koła a pas, a dodatkowo pas nie ulega zgniataniu. Innowacyjna osłona czołowa zwiększa sztywność głowicy tnącej, natomiast koła prowadzące z bieżnią PK zapewniają precyzyjne ustawienie położenia piły. To bezpośrednio przekłada się na dłuższy okres eksploatacji brzeszczotu. Głowica jest napędzana dwustronnie, łańcuchowo.  
 
 Trak jest również wyposażony w sterownik z falownikiem, który pozwala na dokładną regulację pomiaru piłowanego drewna z precyzją do 0,2 mm. Hydraulika o dużej wydajności ułatwia swobodne manewrowanie dużymi kłodami o wadze do 4 ton, a możliwość przestawiania narzędzi hydraulicznych zapewnia elastyczność w użytkowaniu.
 
 Konstrukcja traka została zaprojektowana z myślą o wydajności i stabilności. Podtorze wykonano z masywnych i podpartych profili zamkniętych, a podpory poprzeczne powstały z obrabianych na laserze CNC płyt stalowych. Dzięki temu trak jest bardzo stabilny, a podczas cięcia wyeliminowane jest gromadzenie się trocin, kory i odłamków drewna.
 
 Profesjonalnie i kompleksowo
 
Trak-Met proponuje rozwiązania zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorców. W swojej ofercie ma maszyny dostosowane do potrzeb, które łączy najwyższa jakość.
 
 – Nie każdy zdaje sobie sprawę, że zakup traka może być doskonałą inwestycją rozwijającą wachlarz oferowanych usług. Nasze stacjonarne i mobilne maszyny sprawdzą się nawet w niewielkich firmach. Obróbka drewna na małą skalę to szansa na dodatkowy zarobek, a także gotowy pomysł na biznes – wskazuje Zbigniew Skillandat. I jak zapewnia, specjaliści z Trak-Metu służą fachowym doradztwem w doborze odpowiednich maszyn i ich późniejszym serwisem.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.