Innowacje kluczem do sukcesu Trak-Metu z Biskupca
– Profesjonaliści z branży tartacznej i meblarskiej niezwykle cenią sobie niezawodne maszyny, które umożliwiają bardzo precyzyjne i wydajne cięcie drewna – mówi przedsiębiorca Zbigniew Skillandat. Jego firma Trak-Met produkuje traki taśmowe, które cieszą się coraz większym uznaniem zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Założona w 1997 roku firma Trak-Met jest jednym z głównych europejskich producentów pilarek taśmowych. Aktualnie przedsiębiorstwo z Biskupca ma swoich przedstawicieli handlowych w 16 krajach. Swój sukces zawdzięcza ciągłemu rozwojowi i stosowaniu najnowszych technologii. Firma ma własny dział konstrukcyjno-technologiczny, w którym specjaliści wykorzystują zaawansowane narzędzia projektowania. Maszyny Trak-Metu zawierają komponenty wyłącznie renomowanych, światowych producentów i dlatego charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa, wydajności, a także niezawodności.
– Dzięki stosowanym innowacjom nasze traki taśmowe są doceniane nie tylko za jakość wykonania i precyzję cięcia drewna, ale również za cechy coraz bardziej istotne z punktu widzenia każdego przedsiębiorcy. W dobie rosnących cen energii i kosztów pracy energooszczędność i łatwość obsługi sprzętu nabierają szczególnego znaczenia w prowadzeniu działalności – podkreśla Zbigniew Skillandat. Nowoczesne rozwiązania, którymi szczyci się Trak-Met, doceniają także jego klienci.
STANDARD jakości Premium
Jedną z najbardziej innowacyjnych maszyn w ofercie Trak-Metu jest przemysłowy trak taśmowy TTS-1200/60 STANDARD. Sprzęt ten nagrodzono złotym medalem na Międzynarodowych Targach Maszyn, Narzędzi i Komponentów dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego DREMA w Poznaniu w 2019 roku, a w 2022 oprócz złotego medalu maszynie przyznano prestiżową nagrodę „Wybór Konsumentów”. Trak TTS-1200/60 idealnie sprawdza się w obróbce dużej ilości drewna kłodowego. W urządzeniu zastosowano taśmę tnącą, która nie wymaga walcowania. Sprzęt swoją wydajnością i jakością piłowania nie ustępuje znacząco dużym trakom szerokotaśmowym, w których zamontowano taśmę o szerokości 100 mm, jednak koszty jego eksploatacji są dużo niższe.
Wśród nowoczesnych rozwiązań traka TTS-1200/60 jest oryginalnie zaprojektowana osłona czołowa, która zapewnia większą sztywność głowicy tnącej. Maszyna ma także bezpaskowe koła prowadzące o średnicy 800 mm, które gwarantują długotrwałe użytkowanie brzeszczotu. Z kolei brzeszczot ma 60 mm szerokości, ostrze stellitowe i podziałką zęba co 25 mm, co zapewnia wydajność dochodzącą nawet do 40 m³ drewna na 10 godzin pracy. Dwustronne, chłodzone emulsją ślizgi prowadzące zmniejszają tarcie podczas piłowania, co wpływa na mniejszy hałas, niższe zużycie energii i wyższą prędkość skrawania.
Napęd głowicy jest dwustronny i łańcuchowy, a precyzyjne pozycjonowanie uzyskano dzięki falownikowi ze sterownikiem ISP-F12. Dokładność pomiaru piłowanego drewna może wynosić nawet 0,2 mm. Wydajna hydraulika z możliwością przestawiania narzędzi ułatwia manewrowanie dużymi kłodami o wadze do 5 ton. Przesuwna, bramowa głowica tnąca oparta jest na precyzyjnie szlifowanych prętach. Operator steruje urządzeniem z wolnostojącego pulpitu, który jest zintegrowany z hydrauliką. Podtorze traka wykonano z mocnych, dwustronnie podpartych profili zamkniętych, a poprzeczne podpory zastąpiono obrabianymi na laserze CNC płytami stalowymi. To zwiększa stabilność traka i eliminuje gromadzenie się pod obrabianą kłodą trocin i kory.
Precyzyjne cięcie nie tylko w tartaku
W swojej ofercie Trak-Met proponuje także najwyższej jakości sprzęt dla mniejszych firm. Trak TTP 600 PREMIUM PLUS jest dostępny nie tylko w wersji stacjonarnej, ale również mobilnej. Przyczepa z maszyną ma homologację na drogi Unii Europejskiej. To idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, które stawiają na precyzję i jakość w obróbce drewna poza tartakiem. Z kolei wersja stacjonarna doskonale sprawdzi się w zakładach przecierających kłody w ilości do 25 m³ na 8 godzin.
W traku TTP 600 PREMIUM PLUS wyoblone koła prowadzące o średnicy 720 mm współpracują z taśmą tnącą o szerokości 50 mm. Wykonanie na kołach bieżni typu PK, którą ściśle wypełnia pas wielorowkowy, zapobiega dostawaniu się trocin i żywicy między koła a pas, a dodatkowo pas nie ulega zgniataniu. Innowacyjna osłona czołowa zwiększa sztywność głowicy tnącej, natomiast koła prowadzące z bieżnią PK zapewniają precyzyjne ustawienie położenia piły. To bezpośrednio przekłada się na dłuższy okres eksploatacji brzeszczotu. Głowica jest napędzana dwustronnie, łańcuchowo.
Trak jest również wyposażony w sterownik z falownikiem, który pozwala na dokładną regulację pomiaru piłowanego drewna z precyzją do 0,2 mm. Hydraulika o dużej wydajności ułatwia swobodne manewrowanie dużymi kłodami o wadze do 4 ton, a możliwość przestawiania narzędzi hydraulicznych zapewnia elastyczność w użytkowaniu.
Konstrukcja traka została zaprojektowana z myślą o wydajności i stabilności. Podtorze wykonano z masywnych i podpartych profili zamkniętych, a podpory poprzeczne powstały z obrabianych na laserze CNC płyt stalowych. Dzięki temu trak jest bardzo stabilny, a podczas cięcia wyeliminowane jest gromadzenie się trocin, kory i odłamków drewna.
Profesjonalnie i kompleksowo
Trak-Met proponuje rozwiązania zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorców. W swojej ofercie ma maszyny dostosowane do potrzeb, które łączy najwyższa jakość.
– Nie każdy zdaje sobie sprawę, że zakup traka może być doskonałą inwestycją rozwijającą wachlarz oferowanych usług. Nasze stacjonarne i mobilne maszyny sprawdzą się nawet w niewielkich firmach. Obróbka drewna na małą skalę to szansa na dodatkowy zarobek, a także gotowy pomysł na biznes – wskazuje Zbigniew Skillandat. I jak zapewnia, specjaliści z Trak-Metu służą fachowym doradztwem w doborze odpowiednich maszyn i ich późniejszym serwisem.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.