Komunikaty PR

Jak dobrze producenci materiałów budowlanych znają swoich klientów?

2024-06-26  |  10:31
Do pobrania 06 ( 0.02 MB )

Trzy dekady na polskim rynku przekładają się na dobrą znajomość klientów, tak można podsumować wyniki badania satysfakcji przeprowadzonego wśród partnerów biznesowych Knauf Polska. Wskaźnik NPS dla dystrybutorów, współpracujących z firmą, wynosi 56, a wskaźnik dla wykonawców 46. Co ciekawe, w badaniu i odpowiedziach respondentów została poruszona kwestia zrównoważonego rozwoju w budownictwie.

Knauf Polska, obecny w naszym kraju już od 30 lat, zajmuje się produkcją materiałów budowlanych, w tym płyt gipsowo-kartonowych, tynków wewnętrznych i zewnętrznych, mas szpachlowych, zapraw, gruntów oraz klejów. Badanie satysfakcji klientów Knauf w Polsce zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 487 klientów: dystrybutorów (sklepy budowlane, hurtownie) oraz wykonawców (jedno-, kilkuosobowe firmy oraz większe przedsiębiorstwa). Większość z nich ma wpływ na decyzje zakupowe w swojej firmie. Grupa wykonawców obejmuje tynkarzy, monterów suchej zabudowy, specjalistów od prac wykończeniowych, glazurników oraz wykonawców systemów ociepleń.

Dystrybutorzy najwyżej ocenili ogólną satysfakcję z produktów oferowanych przez firmę: aż 86% respondentów wyraziło wysokie zadowolenie. Wyróżnili jakość obsługi klienta (88%), różnorodność oferty produktowej oraz innowacyjność.

Wśród wykonawców, produkty były oceniane przez reprezentantów zarówno małych, jak i dużych firm. Knauf osiągnął również wysokie wyniki CSAT (80%) w obszarze kontaktów z pracownikami firmy, w tym z działem handlowym, wsparcia technicznego oraz obsługi klienta. Ogólna satysfakcja z produktów wyniosła 82% wśród tych respondentów, a łatwość instalacji/aplikacji została pozytywnie oceniona aż przez 85% badanych. Cieszymy się z tego, że nasza oferta jest atrakcyjna zarówno dla mniejszych firm, które pracują przede wszystkim na zlecenie klientów indywidualnych, jak i dla wykonawców budownictwa obiektowego. – komentuje Jarosław Milewski, prezes firmy Knauf.  Również jednym z ważniejszych dla nas rezultatów jest ten, że aż 40% wykonawców ocenia produkty Knauf jako lepsze od produktów konkurentów. Jest to dowód na to, że Knauf nie tylko potrafi zrozumieć potrzeby klientów, ale również skutecznie na nie reaguje, dostarczając produkty najwyższej jakości. Są one doceniane na rynku zarówno przez dystrybutorów, którzy później je sprzedają, jak i przez samych wykonawców.

Ważnym trendem, widocznym również w badaniach, jest wzrost świadomości ekologicznej wśród polskich odbiorców. Jednym z naszych globalnych - jako całej grupy Knauf - celów dot. zrównoważonego rozwoju jest ograniczenie emisji CO2 o 50% do 2032 r. oraz osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2045 r. Z odpowiedzi naszych klientów wynika, że mają co do firm budowlanych coraz większe oczekiwania. Polski odbiorca poszukuje produktów, które są tworzone w sposób zrównoważony, z minimalnym wpływem na środowisko, a także mogą być poddane recyklingowi lub są biodegradowalne, tak więc obszar zarządzania odpadami – co do którego również w naszej grupie zostały wyznaczone strategiczne cele – jest bardzo ważny zarówno dla dystrybutorów, jak i wykonawców – podkreśla Ewelina Mróz, kierowniczka ds. ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju w firmie Knauf.  Produkty Knauf posiadają certyfikat Emicode EC1 Plus, który jest przeznaczony do produktów używanych wewnątrz budynków oraz EPD (Environmental Product Declaration, Środowiskowa Deklaracja Produktu).

Wykonawcy suchej zabudowy zwracają również uwagę na łatwość prowadzenia biznesu: w takich aspektach jak m.in. uzyskiwanie informacji o produkcie (88% zadowolonych respondentów). Każdy produkt z oferty Knauf jest szczegółowo opisany, a wszystkie dodatkowe informacje o rozwiązaniach można znaleźć w materiałach, które Knauf udostępnia w formie drukowanej, na szkoleniach dla wykonawców oraz online. W tym ostatnim obszarze – oferty online udostępnianej przez Knauf wskaźnik CSAT wyniósł 75% np. wśród wykonawców tynków wewnętrznych.

Badanie Net Promoter Score (NPS) z definicji jest określane jako narzędzie do oceny lojalności klientów. Najlepsze przedsiębiorstwa opierają swój sukces właśnie na lojalności konsumentów. Jedno krótkie pytanie „Jak prawdopodobne jest, że polecisz naszą firmę swoim znajomym lub partnerom biznesowym?” pozwala wytypować promotorów marki. Przyjmuje się NPS na poziomie 30 i więcej to wynik dobry, na poziomie 50 i więcej bardzo dobry, a powyżej 65-100 – doskonały. Najczęściej mierząc poziom lojalności, bada się również satysfakcję klienta z produktów i usług, za pomocą wskaźnika Customer SATisfaction (CSAT). W tym przypadku, czym wyższy wynik, tym wyższy poziom zadowolenia konsumentów.

Badanie zostało zrealizowane przy użyciu metody CAWI (ankieta online) oraz metodą telefoniczną CATI na wybranej reprezentatywnej grupie respondentów w 2023 r.

Już wkrótce – na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku, będzie realizowana kolejna edycja badania. Firma dostrzega dużą wartość feedbacku z rynku i planuje regularnie przeprowadzać badanie oraz dążyć do poprawy satysfakcji swoich klientów.

O Knauf Polska:

Zaliczający się do czołówki producentów materiałów budowlanych, Knauf, łączy siłę globalnego biznesu z elastycznością rodzinnej firmy. Działa w ponad 90 krajach na całym świecie, zatrudniając 41 500 pracowników globalnie, a blisko 800 w samej Polsce. Produkty Knauf są wytwarzane w naszym kraju w 5 fabrykach, a na całym świecie produkcja odbywa się w ponad 300 zakładach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.