Komunikaty PR

Jak dobrze producenci materiałów budowlanych znają swoich klientów?

2024-06-26  |  10:31
Do pobrania 06 ( 0.02 MB )

Trzy dekady na polskim rynku przekładają się na dobrą znajomość klientów, tak można podsumować wyniki badania satysfakcji przeprowadzonego wśród partnerów biznesowych Knauf Polska. Wskaźnik NPS dla dystrybutorów, współpracujących z firmą, wynosi 56, a wskaźnik dla wykonawców 46. Co ciekawe, w badaniu i odpowiedziach respondentów została poruszona kwestia zrównoważonego rozwoju w budownictwie.

Knauf Polska, obecny w naszym kraju już od 30 lat, zajmuje się produkcją materiałów budowlanych, w tym płyt gipsowo-kartonowych, tynków wewnętrznych i zewnętrznych, mas szpachlowych, zapraw, gruntów oraz klejów. Badanie satysfakcji klientów Knauf w Polsce zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 487 klientów: dystrybutorów (sklepy budowlane, hurtownie) oraz wykonawców (jedno-, kilkuosobowe firmy oraz większe przedsiębiorstwa). Większość z nich ma wpływ na decyzje zakupowe w swojej firmie. Grupa wykonawców obejmuje tynkarzy, monterów suchej zabudowy, specjalistów od prac wykończeniowych, glazurników oraz wykonawców systemów ociepleń.

Dystrybutorzy najwyżej ocenili ogólną satysfakcję z produktów oferowanych przez firmę: aż 86% respondentów wyraziło wysokie zadowolenie. Wyróżnili jakość obsługi klienta (88%), różnorodność oferty produktowej oraz innowacyjność.

Wśród wykonawców, produkty były oceniane przez reprezentantów zarówno małych, jak i dużych firm. Knauf osiągnął również wysokie wyniki CSAT (80%) w obszarze kontaktów z pracownikami firmy, w tym z działem handlowym, wsparcia technicznego oraz obsługi klienta. Ogólna satysfakcja z produktów wyniosła 82% wśród tych respondentów, a łatwość instalacji/aplikacji została pozytywnie oceniona aż przez 85% badanych. Cieszymy się z tego, że nasza oferta jest atrakcyjna zarówno dla mniejszych firm, które pracują przede wszystkim na zlecenie klientów indywidualnych, jak i dla wykonawców budownictwa obiektowego. – komentuje Jarosław Milewski, prezes firmy Knauf.  Również jednym z ważniejszych dla nas rezultatów jest ten, że aż 40% wykonawców ocenia produkty Knauf jako lepsze od produktów konkurentów. Jest to dowód na to, że Knauf nie tylko potrafi zrozumieć potrzeby klientów, ale również skutecznie na nie reaguje, dostarczając produkty najwyższej jakości. Są one doceniane na rynku zarówno przez dystrybutorów, którzy później je sprzedają, jak i przez samych wykonawców.

Ważnym trendem, widocznym również w badaniach, jest wzrost świadomości ekologicznej wśród polskich odbiorców. Jednym z naszych globalnych - jako całej grupy Knauf - celów dot. zrównoważonego rozwoju jest ograniczenie emisji CO2 o 50% do 2032 r. oraz osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej do 2045 r. Z odpowiedzi naszych klientów wynika, że mają co do firm budowlanych coraz większe oczekiwania. Polski odbiorca poszukuje produktów, które są tworzone w sposób zrównoważony, z minimalnym wpływem na środowisko, a także mogą być poddane recyklingowi lub są biodegradowalne, tak więc obszar zarządzania odpadami – co do którego również w naszej grupie zostały wyznaczone strategiczne cele – jest bardzo ważny zarówno dla dystrybutorów, jak i wykonawców – podkreśla Ewelina Mróz, kierowniczka ds. ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju w firmie Knauf.  Produkty Knauf posiadają certyfikat Emicode EC1 Plus, który jest przeznaczony do produktów używanych wewnątrz budynków oraz EPD (Environmental Product Declaration, Środowiskowa Deklaracja Produktu).

Wykonawcy suchej zabudowy zwracają również uwagę na łatwość prowadzenia biznesu: w takich aspektach jak m.in. uzyskiwanie informacji o produkcie (88% zadowolonych respondentów). Każdy produkt z oferty Knauf jest szczegółowo opisany, a wszystkie dodatkowe informacje o rozwiązaniach można znaleźć w materiałach, które Knauf udostępnia w formie drukowanej, na szkoleniach dla wykonawców oraz online. W tym ostatnim obszarze – oferty online udostępnianej przez Knauf wskaźnik CSAT wyniósł 75% np. wśród wykonawców tynków wewnętrznych.

Badanie Net Promoter Score (NPS) z definicji jest określane jako narzędzie do oceny lojalności klientów. Najlepsze przedsiębiorstwa opierają swój sukces właśnie na lojalności konsumentów. Jedno krótkie pytanie „Jak prawdopodobne jest, że polecisz naszą firmę swoim znajomym lub partnerom biznesowym?” pozwala wytypować promotorów marki. Przyjmuje się NPS na poziomie 30 i więcej to wynik dobry, na poziomie 50 i więcej bardzo dobry, a powyżej 65-100 – doskonały. Najczęściej mierząc poziom lojalności, bada się również satysfakcję klienta z produktów i usług, za pomocą wskaźnika Customer SATisfaction (CSAT). W tym przypadku, czym wyższy wynik, tym wyższy poziom zadowolenia konsumentów.

Badanie zostało zrealizowane przy użyciu metody CAWI (ankieta online) oraz metodą telefoniczną CATI na wybranej reprezentatywnej grupie respondentów w 2023 r.

Już wkrótce – na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku, będzie realizowana kolejna edycja badania. Firma dostrzega dużą wartość feedbacku z rynku i planuje regularnie przeprowadzać badanie oraz dążyć do poprawy satysfakcji swoich klientów.

O Knauf Polska:

Zaliczający się do czołówki producentów materiałów budowlanych, Knauf, łączy siłę globalnego biznesu z elastycznością rodzinnej firmy. Działa w ponad 90 krajach na całym świecie, zatrudniając 41 500 pracowników globalnie, a blisko 800 w samej Polsce. Produkty Knauf są wytwarzane w naszym kraju w 5 fabrykach, a na całym świecie produkcja odbywa się w ponad 300 zakładach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.