Jak pozyskiwać referencje na rynku IT?
Branża IT od dłuższego czasu boryka się z brakiem pracowników. Według Komisji Europejskiej w całej Unii Europejskiej brakuje ponad 600 tysięcy programistów. W samej Polsce niedobór określany jest na poziomie 50 tysięcy osób. Jak firmy mogą pozyskać pracowników? Istotna jest opinia o danym pracodawcy, a także siła rekomendacji. Jak pozyskać referencje na rynku IT? To długotrwały proces, jednak opłacalny. Odpowiednie referencje umożliwiają pozyskiwanie nowych klientów i utrzymanie obecnych.
Pandemia COVID-19 przyspieszyła cyfrową transformację na całym świecie. Najważniejszym motorem napędowym rozwoju firm są automatyzacja i transformacja cyfrowa. Cyberbezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem, zwłaszcza teraz, gdy firmy przenoszą się do „chmury”. W związku z rosnącym popytem na cyfrowe rozwiązania wzrosło także zapotrzebowanie na pracowników IT, w tym programistów wyższego szczebla. Niedobór programistów popycha europejskie firmy w kierunku outsourcingu. Wiele przedsiębiorstw intensywnie poszukuje pracowników. Jak pozyskać referencje na rynku IT? I dlaczego są tak istotne?
Zapotrzebowanie na pracowników IT będzie rosnąć
W badaniach przeprowadzonych przez Whitelane Research i partnerów, wśród największych europejskich organizacji wydatki na IT w firmach mają wzrosnąć o 38 procent. Co trzecie przedsiębiorstwo z uwagi na brak pracowników IT zdecyduje się zlecić outsourcing. Zaledwie 15 proc. przedsiębiorstw planuje podejmować mniej aktywności online. Dane te pokazują, że firmy będą poszukiwać zarówno pracowników, jak i zewnętrznych jednostek, które będą wykonywać zlecenia z zakresu IT.
– Dane rynkowe pokazują, że zainteresowanie rozwiązaniami chmurowymi będzie rosnąć. Dla firm oznacza to, iż będą potrzebować coraz więcej pracowników z obszarów IT. Już dzisiaj w Polsce notujemy ogromne niedobory programistów na rynku. W tym celu przedsiębiorstwa szukają rozwiązań, które umożliwią znalezienie i utrzymanie pracownika na dłużej. Ogromną rolę odgrywa siła rekomendacji, a także referencji – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.
Obserwacje pokazują, że pracownicy przywiązują ogromną rolę do referencji danej firmy. W dobie rynku pracownika to firmy muszą zabiegać o odpowiednie opinie. Nie tylko po to, by pozyskać pracowników. Także po to, by zainteresować zleceniodawców.
Jak pozyskać referencje na rynku IT?
Na jakie referencje zwracają uwagę potencjalni kandydaci do pracy? To opinie od byłych pracowników, ale także od firm, z którymi dana firma współpracowała.
Referencje i rekomendacje nie tylko pomagają przyciągnąć potencjalnych kandydatów do pracy. Marketing referencyjny służy także pozyskiwaniu nowych klientów i utrzymaniu obecnych. Z naszych obserwacji wynika, że ponad 80 procent konsumentów nim dokona zakupów czyta opinie. Największe znaczenie mają te, które padają z ust znajomych. – Ponad 70 procent konsumentów ogółem ceni opinie ustne innych osób. Kluczowe jest zatem włączenie pracowników do procesu budowania opinii o formie. W procesie budowania strategii referencyjnej niezbędne jest wykonanie obszernego audytu i analiza metod pozyskiwania referencji – podkreśla ekspert z agencji PR Commplace. – Kolejnym krokiem jest przygotowanie case studies, a także ksiąg referencyjnych. Istotny czynnik to również pracownicy. Zaangażowanie ich w aktywne pozyskiwanie referencji to strategiczne posunięcie. – dodaje.
Program marketingu polecającego zapewnia uporządkowany i zrównoważony przepływ pozyskiwania nowych klientów. Przy wsparciu agencji PR, która dysponuje arsenałem skutecznych narzędzi w tym obszarze, proces ten przyniesie spodziewane efekty.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.