Jak skutecznie wdrożyć branding produktu w branży spożywczej?
Niepewność związana z COVID-19 nie zachwiała rozwojem branży spożywczej w Polsce. Prognozy są optymistyczne – oczekiwania względem sprzedaży detalicznej mówią o wzroście 2,5 procent rok do roku[1]. Zdecydowaną przewagą cieszą się sklepy stacjonarne względem tych internetowych. Ogromna różnorodność produktów spożywczych to wyzwanie dla firm. Jak skutecznie wdrożyć branding produktu przy dużej konkurencyjności?
Marketing produktów spożywczych ma obecnie kluczowe znaczenie dla Twojej firmy i usług, aby dotrzeć do większej liczby osób. Budowanie świadomości marki powinno przebiegać wielotorowo i wykorzystywać w tym celu nowoczesne narzędzia.
Jest o co walczyć
Wydatki na produkty spożywcze stanowią sporą część dochodów ogólnych Polaków. Ile konsumenci przeznaczają na żywność? 12 proc. osób wydaje ponad 3 tysiące złotych każdego miesiąca, 17 proc. od 2 do 2,5 tysiąca złotych, a zaledwie co 10 osoba – mniej niż 500 złotych. Patrząc na skalę wydatków – sprzedawcy produktów spożywczych mają o co walczyć.
– Duża konkurencyjność na rynku spożywczym mobilizuje marki do podejmowania konkretnych i mierzalnych działań w celu wdrażania brandingu danego produktu – uważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Stworzenie stabilnego brandu wymaga odpowiedniej strategii, a także konsekwencji przy jej realizowaniu. Tylko takie działanie pozwoli na uzyskanie niebagatelnych korzyści i zdobycie przewagi konkurencyjnej.
Należy rozpocząć od zdefiniowania wartości marki, stworzenia strategii marketingowej, identyfikacji wizualnej, a także - celów.
Jak skutecznie wdrożyć branding produktu?
W jaki sposób zdefiniować wartości marki? Niezbędna jest odpowiednia analiza. Należy określić grupę docelową, a także styl komunikacji. Jakie elementy składają się na branding? To przede wszystkim nazwa marki, logo, identyfikacja wizualna, styl i kanały komunikacji, a także działania marketingowe.
– Branding to coś więcej niż tylko reklama. Wpływa na to, jak konsumenci postrzegają firmę i jaką przypisują jej wartość – dodaje Prezes Zarządu Commplace. – Dobrze przeprowadzony branding pozwala klientom tworzyć emocjonalne więzi z marką. Nie tylko nowe marki powinny zadbać o odpowiednią wizualizację. Wszystkie firmy muszą się starać o widoczność. Branding powinien być dostosowany do docelowych klientów - im lepiej ich rozumiemy, tym lepiej.
Ogromną rolę odgrywa prosta i funkcjonalna strona internetowa. Podczas gdy produkty są łatwe do naśladowania, wspaniałe doświadczenia już nie. A właśnie to musimy zapewnić naszym klientom.
Zadbaj o brand messaging
Przekaz marki obejmuje jej wartości, deklarację misji, przekonania, częste punkty rozmów i oczywiście hasło marki. W przypadku brandingu produktów spożywczych istotną rolę odgrywa także opakowanie. Ma ono moc przyciągania klientów i jest wizualną reprezentacją twojej marki.
Istotne jest także to w jaki sposób i gdzie będą sprzedawane produkty spożywcze. Jeśli są to sklepy firmowe – konieczne należy zadbać o odpowiednią wizualizację. Marka powinna być kojarzona nie tylko za pomocą kolorów czy kształtów – to przede wszystkim doznania, z jakimi firma kojarzy się klientom. Kolejnym krokiem jest zbudowanie komunikacji z odbiorcami. W jaki sposób? Za pomocą social mediów, a także dodatkowych kanałów. Może to być m.in. email marketing. W celu budowania brandingu niezbędne są także działania PR i SEO PR czy reklamowe.
[1] https://www.cbre.pl/pl-pl/raporty/Sektor-spoywczy-w-Polsce-2021
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.