Jak skutecznie wdrożyć branding produktu w branży spożywczej?
Niepewność związana z COVID-19 nie zachwiała rozwojem branży spożywczej w Polsce. Prognozy są optymistyczne – oczekiwania względem sprzedaży detalicznej mówią o wzroście 2,5 procent rok do roku[1]. Zdecydowaną przewagą cieszą się sklepy stacjonarne względem tych internetowych. Ogromna różnorodność produktów spożywczych to wyzwanie dla firm. Jak skutecznie wdrożyć branding produktu przy dużej konkurencyjności?
Marketing produktów spożywczych ma obecnie kluczowe znaczenie dla Twojej firmy i usług, aby dotrzeć do większej liczby osób. Budowanie świadomości marki powinno przebiegać wielotorowo i wykorzystywać w tym celu nowoczesne narzędzia.
Jest o co walczyć
Wydatki na produkty spożywcze stanowią sporą część dochodów ogólnych Polaków. Ile konsumenci przeznaczają na żywność? 12 proc. osób wydaje ponad 3 tysiące złotych każdego miesiąca, 17 proc. od 2 do 2,5 tysiąca złotych, a zaledwie co 10 osoba – mniej niż 500 złotych. Patrząc na skalę wydatków – sprzedawcy produktów spożywczych mają o co walczyć.
– Duża konkurencyjność na rynku spożywczym mobilizuje marki do podejmowania konkretnych i mierzalnych działań w celu wdrażania brandingu danego produktu – uważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Stworzenie stabilnego brandu wymaga odpowiedniej strategii, a także konsekwencji przy jej realizowaniu. Tylko takie działanie pozwoli na uzyskanie niebagatelnych korzyści i zdobycie przewagi konkurencyjnej.
Należy rozpocząć od zdefiniowania wartości marki, stworzenia strategii marketingowej, identyfikacji wizualnej, a także - celów.
Jak skutecznie wdrożyć branding produktu?
W jaki sposób zdefiniować wartości marki? Niezbędna jest odpowiednia analiza. Należy określić grupę docelową, a także styl komunikacji. Jakie elementy składają się na branding? To przede wszystkim nazwa marki, logo, identyfikacja wizualna, styl i kanały komunikacji, a także działania marketingowe.
– Branding to coś więcej niż tylko reklama. Wpływa na to, jak konsumenci postrzegają firmę i jaką przypisują jej wartość – dodaje Prezes Zarządu Commplace. – Dobrze przeprowadzony branding pozwala klientom tworzyć emocjonalne więzi z marką. Nie tylko nowe marki powinny zadbać o odpowiednią wizualizację. Wszystkie firmy muszą się starać o widoczność. Branding powinien być dostosowany do docelowych klientów - im lepiej ich rozumiemy, tym lepiej.
Ogromną rolę odgrywa prosta i funkcjonalna strona internetowa. Podczas gdy produkty są łatwe do naśladowania, wspaniałe doświadczenia już nie. A właśnie to musimy zapewnić naszym klientom.
Zadbaj o brand messaging
Przekaz marki obejmuje jej wartości, deklarację misji, przekonania, częste punkty rozmów i oczywiście hasło marki. W przypadku brandingu produktów spożywczych istotną rolę odgrywa także opakowanie. Ma ono moc przyciągania klientów i jest wizualną reprezentacją twojej marki.
Istotne jest także to w jaki sposób i gdzie będą sprzedawane produkty spożywcze. Jeśli są to sklepy firmowe – konieczne należy zadbać o odpowiednią wizualizację. Marka powinna być kojarzona nie tylko za pomocą kolorów czy kształtów – to przede wszystkim doznania, z jakimi firma kojarzy się klientom. Kolejnym krokiem jest zbudowanie komunikacji z odbiorcami. W jaki sposób? Za pomocą social mediów, a także dodatkowych kanałów. Może to być m.in. email marketing. W celu budowania brandingu niezbędne są także działania PR i SEO PR czy reklamowe.
[1] https://www.cbre.pl/pl-pl/raporty/Sektor-spoywczy-w-Polsce-2021

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.