Jak wybrać dobrą firmę ozonującą do odkażania biur i instytucji publicznych?
Wraz z sezonem jesiennym do biur powrócili pracownicy a do szkół uczniowie. Dla administratorów biur i instytucji publicznych oznacza to nic innego jak konieczność zadbania o bezpieczeństwo i higienę pracy, które w czasach pandemii wymagają podjęcia dodatkowych środków.
Podczas ostatnich kilku miesięcy na rynku pojawiło się wiele firm oferujących dezynfekcję pomieszczeń, w tym popularne ozonowanie, jednak wiele z tych firm nie posiada specjalistycznej wiedzy oraz sprzętu, aby przeprowadzać takie działania skutecznie. Jak więc wybrać dostawcę, który spełni nasze wymagania i zapewni bezpieczne środowisko do pracy i nauki?
1. Sprawdź referencje i dotychczasowe realizacje firmy
Przedsiębiorstwa, które istnieją na rynku wiele lat mają na swoim koncie wiele realizacji i są w stanie przedstawić odpowiednie referencje. Dobrą firmę odkażającą poznasz po tym, że bez obaw przedstawi Ci dane o które prosisz i nie będzie próbowała ukrywać żadnych szczegółów. Szukaj takich specjalistów, którzy nie rozwinęli biznesu, aby zarabiać na nim podczas pandemii, ale takich, którzy istnieją na rynku już wiele lat i wiedzą, co robią.
2. Dowiedz się jakim sprzętem się posługuje
Sprzęt do ozonowania kupić może każdy, jednak nie każdy będzie potrafił wybrać odpowiednie maszyny i poprawnie je wykorzystywać. Koniecznie zwróć uwagę na to, czy maszyny, którymi posługuje się dostawca usługi mają certyfikat CE. Potwierdza on kilkumiesięczny proces weryfikacji i zgodności z unijnymi standardami bezpieczeństwa. Maszyny bez certyfikatu stanowią zagrożenie z racji tego, że przekłamują faktyczne stężenie O3 w powietrzu. Dodatkowo ich generatory nie mają zweryfikowanych obwodów elektrycznych, co w sytuacji losowej, np. pożaru w wyniku zwarcia, może skutkować problemami w wypłacie odszkodowania przez ubezpieczyciela.
3. Upewnij się, jakim środkiem firma dezynfekuje przestrzeń
Zdarza się, że firmy oferujące dezynfekcję bardzo ignorancko podchodzą do stosowania chemii. Pierwszym sygnałem, że coś może być nie tak jest bardzo niska cena usługi. Nieraz wiąże się z nią zastosowanie nieodpowiednich środków odkażających, które są szkodliwe dla zdrowia bądź wcale nie odkażają. Tania usługa może oznaczać m.in. to, że dostawca zamiast odpowiedniej chemii stosuje środki do dezynfekcji ścieków, o złym pH, o nieodpowiednim składzie chemicznym albo opryskuje powierzchnię czystą wodą. Każda z tych metod niesie ze sobą skutki zdrowotne, może zniszczyć dezynfekowane powierzchnie oraz instalacje biurowe. Dla przykładu, aby odkazić pomieszczenie o powierzchni 50 metrów kwadratowych i 3 metrach wysokości, potrzebne jest 20 gram (20 000 miligram) ozonu na godzinę.
4. Sprawdź, czy oferta firmy jest merytoryczna
Standardem w branży dezynfekcji są bezpłatne wyceny a nawet oględziny miejsca dezynfekcji przed przystąpieniem do akcji. Nie jest to usługa zerojedynkowa. Często wycena wymaga zapoznania się z przestrzenią i zastosowanymi w niej instalacjami. Po oględzinach firma odkażająca powinna przedstawić ofertę, która składa się z kilku elementów:
-
Wskazuje jaki będzie czas realizacji
-
Określa lokalizację oraz ilość pomieszczeń jakie zostaną objęte usługą,
-
Bierze pod uwagę przedmiot działalności klienta i to, z jakie produkty i usługi oferuje - inaczej odkaża się magazyn z żywnością, a inaczej korytarz biurowy.
-
Określa poziom zagrożenia i to, jak problem zostanie rozwiązany,
-
Doprecyzowuje ilość maszyn, które zostaną wykorzystane, rodzaj chemii oraz technikę.
Podczas pandemii na rynku pojawiło się wiele firm, które postanowiły zająć się odkażaniem, ale nie są do tego ani przygotowane, ani przeszkolone. Warto mieć to na uwadze. W razie wątpliwości dotyczących otrzymanej oferty możesz skontaktować się z infolinią PSG Polska pod numerem +48 511 517 600 albo skorzystać z powyższej listy, aby zweryfikować dostawcę.
O PSG Polska
Firma PSG Polska zajmuje się usuwaniem zagrożeń mikrobiologicznych i chemicznych z pomieszczeń oraz środków transportu i zapewnia bezpieczeństwo od 2018 roku. Wśród jej klientów znajdują się m.in. LOT, Ministerstwo Sprawiedliwości, Miasto Stołeczne Warszawa, Lenovo i MetLife, PGNiG, BNP Paribas, HYUNDAI, KIA. Firma spełnia wszystkie europejskie normy i standardy, w tym GIS, CIOP, WHO, ECDC, GMP/GHP.

Prezes Zarządu TIM SA w finale konkursu EY Przedsiębiorca Roku

Zimowy sezon przeziębieniowy 2021 również z kampanią radiową „Weź dziś Cerutin®”

Ruszyła XXIV edycja Konkursu „Dobroczyńca Roku”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Dostawy szczepionek do państw UE ruszą pełną parą w II kwartale. Wtedy może pojawić się problem z wydolnością systemu szczepień
Komisja Europejska zakontraktowała do tej pory w sumie 2,3 mld dawek szczepionek na COVID-19 od sześciu firm farmaceutycznych. Jeżeli rozmowy z dwoma kolejnymi zakończą się podpisaniem umów, ta liczba jeszcze wzrośnie. – UE już w tej chwili ma dużo więcej dawek, niż sama potrzebuje – mówi dyrektor Przedstawicielstwa KE w Polsce, dr Marek Prawda. Dostawy mają ruszyć w pełni w II kwartale br., ale niektóre kraje się niecierpliwią i prowadzą z producentami indywidualne rozmowy dotyczące zakupu dodatkowych szczepionek. Jak podkreśla ekspert, te negocjacje nie mogą w żaden sposób ograniczać wywiązywania się z dostaw w ramach unijnego programu.
Problemy społeczne
Na Podhalu kryzys z branży turystycznej rozlewa się na inne branże. Część przedsiębiorców zamierza działać mimo obostrzeń

2020 rok był bardzo trudny dla przedsiębiorców turystycznych na Podhalu. Tatry mogło odwiedzić o 40 proc. turystów mniej niż przed rokiem, a największą bolączką jest zamknięcie turystyki w sezonie zimowym. Rządowe tarcze nie obejmą wszystkich poszkodowanych, co powoduje, że kryzys zaczyna się już rozlewać na inne branże. – Doszliśmy do takiego momentu, gdzie jest tylko frustracja, bunt i nieposłuszeństwo. Może się okazać, że faktycznie część biznesów otworzy się mimo obostrzeń – mówi Agata Wojtowicz, prezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.
Finanse
Fundusze liczą na okazje do inwestowania w branżach dotkniętych kryzysem. Ich aktywność rośnie, ale prawie połowa spodziewa się mniejszych budżetów na inwestycje

90 proc. funduszy aktywnych w Polsce, pomimo pandemii i kryzysu, dobrze ocenia swoją obecną sytuację. 66 proc. określą ją jako stabilną, a 24 proc. spodziewa się poprawy – wynika z badania „Barometr branży Private Equity i Venture Capital”. W 2021 rok wchodzą z ostrożnym optymizmem. – Inwestorzy oceniają, że ten rok będzie szansą na zakup spółek po dobrych cenach, które zostały skorygowane podczas pandemii, albo na sprzedaż firm, które nie zostały dotknięte kryzysem – informuje Piotr Dalak z JP Weber, współautor raportu.
Problemy społeczne
Jurek Owsiak: 29. Finał WOŚP gotowy pod względem organizacyjnym i sanitarnym. Na zbiórkach i aukcjach internetowych uzbierano już ponad 10 mln zł

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gotowa do 29. finału, nietypowego ze względu na pandemię i obowiązujące obostrzenia. Tegoroczna akcja charytatywna to już blisko 8 tys. puszek stacjonarnych, 12 tys. eSkarbonek, prawie 1,4 tys. sztabów oraz rzesza wolontariuszy. – Liczymy się z tym, że w czasie pandemii zebranych pieniędzy może być dużo mniej. Ale zbiórka już trwa i o dziwo jednego dnia potrafi przybyć na naszym koncie ponad milion złotych. W tych czasach to nieprawdopodobna suma – mówi Jurek Owsiak, pomysłodawca i prezes Fundacji WOŚP. Finał rozpocznie się w sobotę 30 stycznia wieczorem.