Komunikaty PR

Jak wybrać dobrą firmę ozonującą do odkażania biur i instytucji publicznych?

2020-10-06  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania zdjęcie ( 0.12 MB )

Wraz z sezonem jesiennym do biur powrócili pracownicy a do szkół uczniowie. Dla administratorów biur i instytucji publicznych oznacza to nic innego jak konieczność zadbania o bezpieczeństwo i higienę pracy, które w czasach pandemii wymagają podjęcia dodatkowych środków.

Podczas ostatnich kilku miesięcy na rynku pojawiło się wiele firm oferujących dezynfekcję pomieszczeń, w tym popularne ozonowanie, jednak wiele z tych firm nie posiada specjalistycznej wiedzy oraz sprzętu, aby przeprowadzać takie działania skutecznie. Jak więc wybrać dostawcę, który spełni nasze wymagania i zapewni bezpieczne środowisko do pracy i nauki?

1. Sprawdź referencje i dotychczasowe realizacje firmy

Przedsiębiorstwa, które istnieją na rynku wiele lat mają na swoim koncie wiele realizacji i są w stanie przedstawić odpowiednie referencje. Dobrą firmę odkażającą poznasz po tym, że bez obaw przedstawi Ci dane o które prosisz i nie będzie próbowała ukrywać żadnych szczegółów. Szukaj takich specjalistów, którzy nie rozwinęli biznesu, aby zarabiać na nim podczas pandemii, ale takich, którzy istnieją na rynku już wiele lat i wiedzą, co robią.

2. Dowiedz się jakim sprzętem się posługuje 

Sprzęt do ozonowania kupić może każdy, jednak nie każdy będzie potrafił wybrać odpowiednie maszyny i poprawnie je wykorzystywać. Koniecznie zwróć uwagę na to, czy maszyny, którymi posługuje się dostawca usługi mają certyfikat CE. Potwierdza on kilkumiesięczny proces weryfikacji i zgodności z unijnymi standardami bezpieczeństwa. Maszyny bez certyfikatu stanowią zagrożenie z racji tego, że przekłamują faktyczne stężenie O3 w powietrzu. Dodatkowo ich generatory nie mają zweryfikowanych obwodów elektrycznych, co w sytuacji losowej, np. pożaru w wyniku zwarcia, może skutkować problemami w wypłacie odszkodowania przez ubezpieczyciela. 

3. Upewnij się, jakim środkiem firma dezynfekuje przestrzeń

Zdarza się, że firmy oferujące dezynfekcję bardzo ignorancko podchodzą do stosowania chemii. Pierwszym sygnałem, że coś może być nie tak jest bardzo niska cena usługi. Nieraz wiąże się z nią zastosowanie nieodpowiednich środków odkażających, które są szkodliwe dla zdrowia bądź wcale nie odkażają. Tania usługa może oznaczać m.in. to, że dostawca zamiast odpowiedniej chemii stosuje środki do dezynfekcji ścieków, o złym pH, o nieodpowiednim składzie chemicznym albo opryskuje powierzchnię czystą wodą. Każda z tych metod niesie ze sobą skutki zdrowotne, może zniszczyć dezynfekowane powierzchnie oraz instalacje biurowe. Dla przykładu, aby odkazić pomieszczenie o powierzchni 50 metrów kwadratowych i 3 metrach wysokości, potrzebne jest 20 gram (20 000 miligram) ozonu na godzinę.

4. Sprawdź, czy oferta firmy jest merytoryczna

Standardem w branży dezynfekcji są bezpłatne wyceny a nawet oględziny miejsca dezynfekcji przed przystąpieniem do akcji. Nie jest to usługa zerojedynkowa. Często wycena wymaga zapoznania się z przestrzenią i zastosowanymi w niej instalacjami. Po oględzinach firma odkażająca powinna przedstawić ofertę, która składa się z kilku elementów:

  • Wskazuje jaki będzie czas realizacji

  • Określa lokalizację oraz ilość pomieszczeń jakie zostaną objęte usługą,

  • Bierze pod uwagę przedmiot działalności klienta i to, z jakie produkty i usługi oferuje - inaczej odkaża się magazyn z żywnością, a inaczej korytarz biurowy.

  • Określa poziom zagrożenia i to, jak problem zostanie rozwiązany,

  • Doprecyzowuje ilość maszyn, które zostaną wykorzystane, rodzaj chemii oraz technikę.

Podczas pandemii na rynku pojawiło się wiele firm, które postanowiły zająć się odkażaniem, ale nie są do tego ani przygotowane, ani przeszkolone. Warto mieć to na uwadze. W razie wątpliwości dotyczących otrzymanej oferty możesz skontaktować się z infolinią PSG Polska pod numerem +48 511 517 600 albo skorzystać z powyższej listy, aby zweryfikować dostawcę.

O PSG Polska

Firma PSG Polska zajmuje się usuwaniem zagrożeń mikrobiologicznych i chemicznych z pomieszczeń oraz środków transportu i zapewnia bezpieczeństwo od 2018 roku. Wśród jej klientów znajdują się m.in. LOT, Ministerstwo Sprawiedliwości, Miasto Stołeczne Warszawa, Lenovo i MetLife, PGNiG, BNP Paribas, HYUNDAI, KIA. Firma spełnia wszystkie europejskie normy i standardy, w tym GIS, CIOP, WHO, ECDC, GMP/GHP.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma ZAUTOMATYZOWANIE MAGAZYNÓW KLUCZEM DO SUKCESU Biuro prasowe
2020-11-27 | 13:00

ZAUTOMATYZOWANIE MAGAZYNÓW KLUCZEM DO SUKCESU

W dzisiejszych czasach cały świat opiera się na nowych technologiach, cyfryzacji oraz automatyzacji kolejnych czynności. Jest to szczególnie ważne w aktualnej rzeczywistości, w
Firma Współczesny przywódca, czyli kto?
2020-11-27 | 10:45

Współczesny przywódca, czyli kto?

Zarządzanie rozproszonym, wirtualnym zespołem oraz druga fala pandemii i związane z nią niepokoje to dziś jedne z głównych czynników warunkujących pracę menadżerów. W
Firma Jak będzie wyglądał wolontariat pracowniczy przyszłości?
2020-11-26 | 09:00

Jak będzie wyglądał wolontariat pracowniczy przyszłości?

Od lat firmy coraz więcej uwagi poświęcają wolontariatowi pracowniczemu. Granty dla pracowników na ich własne projekty lub akcje dobroczynne, szkolenia, platformy łączące

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Farmacja

W wyniku pandemii tysiące chorych na osteoporozę pozostają bez pomocy. Lekarze i pacjenci apelują o proste zmiany umożliwiające diagnostykę i leczenie [DEPESZA]

Na osteoporozę choruje w Polsce aż 2,1 mln osób, a liczba nowych przypadków rośnie. Nieleczona prowadzi do niepełnosprawności i trwałego kalectwa, a nawet śmierci. Tymczasem pandemia COVID-19 spowodowała kilkumiesięczny przestój w diagnostyce i terapii tej choroby. Dane NFZ pokazują, że liczba porad udzielonych w poradniach leczenia osteoporozy spadła w tym roku o ponad 20 proc., a wizyt w gabinetach reumatologów i ortopedów – o 1/3. Lekarze alarmują, że opóźnienia będą mieć nieodwracalne konsekwencje dla tysięcy pacjentów, i apelują do Ministerstwa Zdrowia o wdrożenie prostych rozwiązań, które odciążą system. 

 

Infrastruktura

Firmy budowlane nie odczuwają dużego spowolnienia. Osłabienie koniunktury w budownictwie spodziewane jest w przyszłym roku

Pandemia nie zatrzymała budowlanki. Jak pokazuje listopadowa ankieta PZPB, firmy budowlane mają zapełnione portfele zleceń pozyskanych jeszcze przed pandemią COVID-19, a większość z nich pracuje w tej chwili z 80–90-proc. wydajnością. Ostatnie miesiące przyniosły pewne odbicie zwłaszcza w sektorze mieszkaniowym. Branża budowlana musi jednak przygotować się na skutki kryzysu gospodarczego w następstwie pandemii, choć osłabienie koniunktury pojawi się z pewnym opóźnieniem.

Serwis specjalny

Wyprzedaże u dealerów mają pobudzić sprzedaż aut przed końcem grudnia. Mimo to w całym roku spadki przekroczą 20 proc.

Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych przez pierwsze 10 miesięcy 2020 roku spadła o 26 proc. Po 20 dniach listopada widać większe zainteresowanie klientów – w osobówkach wzrost sięgnął 7 proc., w autach dostawczych – 26,5 proc. r/r. To może być efekt rozpoczętych wyprzedaży roczników 2020. Pod tym względem pandemiczny rok nie będzie znacząco różnił się od poprzednich. Tym bardziej że od 2021 roku wchodzi w życie nowa norma Euro 6d związana z emisją spalin. Przedstawiciele branży podkreślają, że każdy impuls popytowy byłby na wagę złota, np. programy dopłat połączone ze złomowaniem.

 
 

Infrastruktura

Mniejsze miasta dzięki pandemii mogą zahamować odpływ ludności. Nowych mieszkańców przyciągnęłyby inwestycje w czyste środowisko i oferta mieszkań na wynajem

Wyludnianie się małych i średnich miast i ucieczka młodych do większych aglomeracji to zjawisko obserwowane od dawna. Dzięki pandemii i pracy zdalnej okazało się, że nie trzeba mieszkać blisko miejsca pracy, co może okazać się szansą dla mniejszych ośrodków. Ich dużym plusem są też niższe koszty utrzymania. Jeśli lokalne społeczności zaproponują wykształconym ludziom warunki do wygodnego i przyjemnego życia, m.in. czyste środowisko i atrakcyjną ofertę mieszkaniową, będą mogły konkurować z większymi miastami o nowych mieszkańców. To może pomóc samorządom pozyskać wykwalifikowanych pracowników m.in. do pracy w urzędach, szpitalach czy szkołach.