Komunikaty PR

Jak zadbać o potrzeby pracownika?

2020-03-17  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Do pobrania S_potrzeby ( 0.1 MB )

Według kalendarza świąt nietypowych 6 marca br. przypada Dzień Doceniania Pracownika.  Choć święto najbardziej popularne jest w Stanach Zjednoczonych, to również polskie firmy mogą czerpać z niego inspiracje. Co prawda o swoim zespole warto pamiętać każdego dnia, ale czemu nie wykorzystać tego pretekstu do dyskusji o tym, czego tak naprawdę pracownicy oczekują. Ponad 40 proc. przyznaje, że ich motywację podniesie elastyczny czas pracy – wynika z badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” przygotowanego przez SW Research na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. Co jeszcze może pomóc w docenieniu pracownika i podniesienia jego motywacji?

Nie ma wątpliwości, że zadowolony i zmotywowany zespół ma wpływ nie tylko na atmosferę w miejscu pracy, ale także na zadowolenie klientów. Budowanie zaufania zespołu i zacieśnianie jego więzi z firmą to długotrwały proces, dlatego warto skorzystać z podpowiedzi zawartych w rynkowych opracowaniach i raportach. Jak wynika z badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” oprócz elastycznego czasu pracy istnieją także dwa istotne czynniki, które wpływają na zaangażowanie pracowników. Są to dostęp do zdrowych przekąsek, na który wskazało 34 proc. ankietowanych oraz możliwość zjedzenia posiłku w pracy, co deklaruje prawie 30 proc. respondentów. Wygląda na to, że zdrowy styl życia ma dla pracowników coraz większe znaczenie. Warto im w tym pomóc oferując rozwiązania, dzięki którym poczują się lepiej i będą bardziej zmotywowani do pracy.

6 marca obchodzony jest Dzień Doceniania Pracownika. To święto stanowi doskonałą okazję do rozmowy na temat rynku benefitów pozapłacowych oraz metod motywowania zespołu. Pracownicy i ich zadowolenie to zagadnienie na tyle istotne, że zostało przeanalizowane w naszym najnowszym raporcie „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych”. To swoisty przewodnik dla dyrektorów firm oraz działów HR, dzięki któremu mogą wyjść naprzeciw oczekiwaniom swojego zespołu i zaoferować im to, czego najbardziej potrzebują np. dostęp do zdrowych przekąsek czy możliwość zjedzenia posiłku w pracy – mówi Anna Młynarczyk, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

A czego unikać?
Trzeba uważać, aby działania nie przyniosły efektu odwrotnego do zamierzonego. Wyniki badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” pokazuje, że pracowników rozpraszają głównie czynniki takie jak ogólny hałas (41 proc.), niedostosowana temperatura pomieszczenia (36 proc.) czy jego niewłaściwe oświetlenie (25 proc.). Warto zatem zadbać o dostosowanie przestrzeni biurowej do potrzeb członków zespołu. Innym aspektem, który wpływa negatywnie na zaangażowanie pracowników jest brak czasu na zjedzenie posiłku. Ten problem wskazało ponad 30 proc. respondentów. Te odpowiedzi wyraźnie pokazują, że dbanie o zdrowie i dietę stanowią istotny aspekt życia pracowników. Dyrektorzy firm i szefowie działów HR planując budżet, powinni więc przykładać do tych zagadnień większą wagę. Wszystko to przełoży się na zbudowanie zespołu nie tylko zmotywowanego, ale także czującego więź z firmą.

Raport Sodexo Benefits and Rewards Services „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” powstał jako efekt ogólnopolskiego badania. Zostało ono zrealizowane w II kwartale 2019 roku przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1022 ankiet z osobami zatrudnionymi w ramach umowy o pracę, regularnie przebywających w miejscu pracy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata Biuro prasowe
2024-05-14 | 16:20

Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata

Wśród biznesów zakładanych przez kobiety aż 85 proc. jest w stanie przetrwać pierwsze dwa lata działalności. Najbardziej decydujący jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak
Firma Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
2024-05-13 | 19:23

Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich

Las Palmas zostaje kolejnym miejscem na mapie świata, gdzie swoją siedzibę uruchamia Platige Image, dołączając do kilkunastu studiów, które otworzyły swoje podwoje na wyspach
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.