Jak zadbać o potrzeby pracownika?
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Według kalendarza świąt nietypowych 6 marca br. przypada Dzień Doceniania Pracownika. Choć święto najbardziej popularne jest w Stanach Zjednoczonych, to również polskie firmy mogą czerpać z niego inspiracje. Co prawda o swoim zespole warto pamiętać każdego dnia, ale czemu nie wykorzystać tego pretekstu do dyskusji o tym, czego tak naprawdę pracownicy oczekują. Ponad 40 proc. przyznaje, że ich motywację podniesie elastyczny czas pracy – wynika z badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” przygotowanego przez SW Research na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. Co jeszcze może pomóc w docenieniu pracownika i podniesienia jego motywacji?
Nie ma wątpliwości, że zadowolony i zmotywowany zespół ma wpływ nie tylko na atmosferę w miejscu pracy, ale także na zadowolenie klientów. Budowanie zaufania zespołu i zacieśnianie jego więzi z firmą to długotrwały proces, dlatego warto skorzystać z podpowiedzi zawartych w rynkowych opracowaniach i raportach. Jak wynika z badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” oprócz elastycznego czasu pracy istnieją także dwa istotne czynniki, które wpływają na zaangażowanie pracowników. Są to dostęp do zdrowych przekąsek, na który wskazało 34 proc. ankietowanych oraz możliwość zjedzenia posiłku w pracy, co deklaruje prawie 30 proc. respondentów. Wygląda na to, że zdrowy styl życia ma dla pracowników coraz większe znaczenie. Warto im w tym pomóc oferując rozwiązania, dzięki którym poczują się lepiej i będą bardziej zmotywowani do pracy.
6 marca obchodzony jest Dzień Doceniania Pracownika. To święto stanowi doskonałą okazję do rozmowy na temat rynku benefitów pozapłacowych oraz metod motywowania zespołu. Pracownicy i ich zadowolenie to zagadnienie na tyle istotne, że zostało przeanalizowane w naszym najnowszym raporcie „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych”. To swoisty przewodnik dla dyrektorów firm oraz działów HR, dzięki któremu mogą wyjść naprzeciw oczekiwaniom swojego zespołu i zaoferować im to, czego najbardziej potrzebują np. dostęp do zdrowych przekąsek czy możliwość zjedzenia posiłku w pracy – mówi Anna Młynarczyk, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
A czego unikać?
Trzeba uważać, aby działania nie przyniosły efektu odwrotnego do zamierzonego. Wyniki badania „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” pokazuje, że pracowników rozpraszają głównie czynniki takie jak ogólny hałas (41 proc.), niedostosowana temperatura pomieszczenia (36 proc.) czy jego niewłaściwe oświetlenie (25 proc.). Warto zatem zadbać o dostosowanie przestrzeni biurowej do potrzeb członków zespołu. Innym aspektem, który wpływa negatywnie na zaangażowanie pracowników jest brak czasu na zjedzenie posiłku. Ten problem wskazało ponad 30 proc. respondentów. Te odpowiedzi wyraźnie pokazują, że dbanie o zdrowie i dietę stanowią istotny aspekt życia pracowników. Dyrektorzy firm i szefowie działów HR planując budżet, powinni więc przykładać do tych zagadnień większą wagę. Wszystko to przełoży się na zbudowanie zespołu nie tylko zmotywowanego, ale także czującego więź z firmą.
Raport Sodexo Benefits and Rewards Services „Czas motywacji – efektywność świadczeń pozapłacowych” powstał jako efekt ogólnopolskiego badania. Zostało ono zrealizowane w II kwartale 2019 roku przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1022 ankiet z osobami zatrudnionymi w ramach umowy o pracę, regularnie przebywających w miejscu pracy.
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/diego-ph-fiq0tet6llw-unsplash,w_274,_small.jpg)
Poprawa dostępu do finansowania może napędzić innowacje w firmach. Banki będą miały do odegrania ważną rolę w transformacji cyfrowej i energetycznej gospodarki
Polskie firmy, zwłaszcza te mniejsze, stają przed wyzwaniem wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, gdyż Polska przestaje być konkurencyjna jako dostawca taniej siły roboczej, tanich towarów i usług. Skok innowacyjny wymaga jednak dostępu do finansowania. Na rynku są dostępne środki z UE i komplementarna do nich oferta banków, ale mikro- i małe firmy potrzebują zachęt, by z nich skorzystać. Sektor bankowy ma być nie tylko ważnym partnerem w finansowaniu innowacji, lecz także innych ważnych wyzwań stojących przed gospodarką, przede wszystkim transformacji cyfrowej i energetycznej.
Infrastruktura
Zielone aspekty będą zyskiwać w przyszłych przetargach infrastrukturalnych. Branża inwestuje w technologie asfaltowe wspierające dekarbonizację
![](https://www.newseria.pl/files/11111/orlen-asfalt-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Asfalt może być traktowany jako surowiec o właściwościach przyjaznych środowisku, bo nawierzchnie dróg można poddać w 100 proc. recyklingowi – podkreślają eksperci ORLEN Asfalt. Spółka od kilku lat rozwija technologie, które wspierają ograniczenie wpływu sektora budownictwa drogowego na środowisko. Chodzi nie tylko o możliwość ponownego przetworzenia materiału, ale także ograniczenie zużycia energii. Eksperci spodziewają się, że w związku z wprowadzeniem unijnego Zielonego Ładu coraz więcej przetargów będzie zawierać wymogi co do stosowania przyjaznych dla środowiska materiałów.
Handel
W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zywnosc-ekologiczna-foto,w_133,r_png,_small.png)
Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku spożywczego. Dalsze wzrosty utrudnia jednak fakt, że wielu konsumentów wciąż ma problem z rozpoznaniem produktów bio na sklepowych półkach. Według badań tylko co czwarty klient potrafi prawidłowo rozpoznać w sklepie symbol euroliścia, który gwarantuje, że produkt powstał zgodnie z restrykcyjnymi unijnymi wymogami rolnictwa ekologicznego.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.