Komunikaty PR

Jakie atrakcje na imprezach firmowych są na topie? Sprawdź

2022-04-21  |  01:00
Biuro prasowe

Organizacja warsztatów z popularnym kucharzem? Ekstremalne wycieczki po górach? A może degustacja lokalnych dań? Firmy prześcigają się w pomysłach na atrakcje na eventy firmowe. Pracownicy oczekują od spotkań integracyjnych, iż będą ciekawe, a także niezapomniane. Jakie atrakcje są na topie? Zdradza je ekspert z Dworu Korona Karkonoszy, obiektu, który specjalizuje się w organizacji imprez dla pracowników z całej Polski.

Coraz więcej firm decyduje się na organizację eventów firmowych. W tym celu wybierają pensjonaty położone w górach albo nad morzem. Na topie są miejsca, które zapewnią prywatność, a jednocześnie dają możliwość organizacji dodatkowych atrakcji. Wyjazd integracyjny powinien być dobrze przemyślany i posiadać odpowiedni scenariusz.  

Pracownicy cenią doświadczanie

Po kilkunastu miesiącach stagnacji, pracy zdalnej, a także ograniczonych możliwości podróżowania, pracownicy pragną doświadczać. Aż 72 proc. millenialsów woli wydawać więcej środków na doświadczenie niż na rzeczy materialne. To cenne dane dla firm.

Obserwujemy ogromne zainteresowanie wyjazdami, podczas których pracownicy będą mieć zapewnione dodatkowe atrakcje – mówi Joanna Hoc-Kopiej, ekspert Dworu Korona Karkonoszy. – Firmy stawiają na organizację rajdów, a także wycieczek rowerowych po górskich terenach. Na topie są także ogniska nocą czy leśne spacery po górzystych terenach. Organizatorzy eventów odchodzą od materialnych benefitów. Nie kupują swoim pracownikom spersonalizowanych gadżetów pamiątkowych, ale zapewniają im możliwość doświadczania.

Na topie są eventy, które posiadają scenariusze i są dokładnie zaplanowane. Kluczem jest zrozumienie potrzeb pracowników i dopasowanie programu do ich preferencji.

Atrakcje na eventy firmowe

Zapewnienie szeregu atrakcji to ciekawe rozwiązanie. Należy jednak pamiętać, w jakim celu organizowany jest event. Jeśli ma scalić zespół i zachęcić do współpracy – firmy powinny idealnie dobrać atrakcje pod preferencje uczestników.

Dodatkowe atrakcje powinny zachęcać pracowników do współpracy, a także kreatywnego myślenia – tłumaczy Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace. – Dużą popularnością cieszą się warsztaty kulinarne, a także zawody w gotowaniu. Mobilizują one drużyny do współpracy, kreatywności i sprawiają, że rywalizacja nabiera nowego znaczenia. Pokazują także, że tylko wspólne działanie jest w stanie zagwarantować sukces zespołowi.

Przed wydarzeniem warto sprawdzić, jakie są preferencje pracowników i co lubią robić w wolnym czasie. To zagwarantuje idealny dobór rozrywek do wymagań uczestników.

Istotny jest lokalny charakter wydarzenia

Organizując wyjazd integracyjny istotny jest lokalny charakter wydarzenia. Warto sprawić, by pracownicy poczuli się częścią lokalnej społeczności. Jeśli impreza jest organizowana w górach, dobrym pomysłem będzie wieczór tematyczny. Aby stworzyć odpowiednią atmosferę, można zaprosić lokalną kapelę, która zapozna uczestników z góralskimi przyśpiewkami, a także przygotować degustację tradycyjnych potrwa. Wiele firm decyduje się na wizytę w lokalnych muzeach czy spacery po szlakach z przewodnikiem. W ten sposób pracownicy poznają charakter danego miejsca. Wśród innych popularnych atrakcji na eventy firmowe można wymienić warsztaty z rękodzieła czy powrót do korzeni, np. szydełkowanie pod okiem specjalistów czy wyrabianie naczyń z gliny.

Najważniejsza jest jednak atmosfera. Warto zadbać o to, aby każdy uczestnik czuł się dobrze podczas wyjazdu i czerpał z niego pełnymi garściami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.