Komunikaty PR

Jeśli nie e-biznes – to co? Alternatywa dla mniejszych przedsiębiorców

2020-10-28  |  01:00

W obecnej sytuacji wchodzenie w sferę online jest niezwykle korzystnym rozwiązaniem. Co jednak z drobniejszymi przedsiębiorcami, którzy nie mają środków na drogie rozwiązania IT, a ich firma zawsze była “blisko ludzi”? W co opłaca się inwestować w niepewnych czasach koronawirusa?  

W raporcie Rankingu Sklepów Internetowych 2020 Opineo.pl czytamy, że e-commerce stał się wielkim wygranym pandemii. Przez ostatnie miesiące dużo mówi się także o tym, że przeniesienie firmy do internetu jest dziś koniecznością, a inwestycje w sklepy internetowe, aplikacje lojalnościowe czy technologie click&collect są najbardziej opłacalne.

Czy to oznacza, że w dobie obostrzeń i restrykcji prowadzenie stacjonarnego biznesu jest z góry skazane na porażkę? Z pewnością nie – przykładem jest tu branża lodowa, która wyszła z kryzysu obronną ręką i pokazała, że lodziarnie są dobrym pomysłem na działalność w czasach koronawirusa.

– Oczywiście, na początku lockdownu nie wiedzieliśmy, jak nasza branża sprosta temu wyzwaniu. Dzisiaj, bogatsi o doświadczenia ostatnich miesięcy dokładnie widzimy, że ten biznes faktycznie się sprawdza. Świadczą o tym obroty naszych franczyzobiorców, którzy w szczycie sezonu zaliczyli nawet 50% wzrosty w porównaniu do lat poprzednich – mówi Radosław Charubin, właściciel marek LodyBonano oraz Wytwórni Lodów Polskich “u Lodziarzy”. – Należy mieć na uwadze, że nie wszyscy przedsiębiorcy chcą wchodzić w sferę online – nie mają takich zasobów, nie czują tego rynku, nie chcą inwestować czasu w uczenie się technologii. Własna lodziarnia może być więc dla nich bardzo atrakcyjną alternatywą.

 

Pomysł na biznes dodatkowy

Inwestycja w koncept franczyzowy zwykle zamyka się w ok. 20 tys. zł. Jest to stosunkowo niska kwota, a biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z produktem wysokomarżowym, zwrot następuje już po kilku miesiącach działalności. Dla wielu przedsiębiorców franczyza lodowa jest biznesem dodatkowym, dlatego sezonowość przemawia na korzyść tego rozwiązania.

 Szybki, intensywny sezon pozwala wygenerować naprawdę zadowalające zyski, a zarządzanie lodziarnią nie jest skomplikowaną sprawą – tłumaczy Radosław Charubin i dodaje: – Eksperci są zgodni co do tego, że koronawirus będzie nam towarzyszył jeszcze przez najbliższe lata, a czasowe ograniczenia w handlu i usługach pewnie staną się naszą codziennością. Lodziarnie działają głównie w ciepłych miesiącach, a to znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo zastojów w sprzedaży. Taki lokal może więc stanowić solidne wsparcie dla przedsiębiorców, którzy funkcjonują też na innych polach, bardziej obciążonych ryzykiem restrykcji.

Dlaczego to może się udać?

Na lodziarnię franczyzową często decydują się właściciele osiedlowych sklepów, drobnych punktów usługowych, restauracji czy cukierni. Wśród nich są także osoby na co dzień pracujące na etacie, którzy traktują lokal franczyzowy jako solidne wsparcie dla domowego budżetu.

– W obecnej sytuacji nikt nie jest w stanie zagwarantować nam sukcesu, jednak ostatnie pół roku pozwoliło przedsiębiorcom przetestować różne rozwiązania. My zamknęliśmy sezon na plusie, a dotychczasowi franczyzobiorcy są w ogromnej większości zadowoleni ze swoich wyników. To pozwala nam sądzić, że inwestycja we franczyzę lodową ma duże szanse powodzenia – podsumowuje Radosław Charubin.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.