Jeśli nie e-biznes – to co? Alternatywa dla mniejszych przedsiębiorców
W obecnej sytuacji wchodzenie w sferę online jest niezwykle korzystnym rozwiązaniem. Co jednak z drobniejszymi przedsiębiorcami, którzy nie mają środków na drogie rozwiązania IT, a ich firma zawsze była “blisko ludzi”? W co opłaca się inwestować w niepewnych czasach koronawirusa?
W raporcie Rankingu Sklepów Internetowych 2020 Opineo.pl czytamy, że e-commerce stał się wielkim wygranym pandemii. Przez ostatnie miesiące dużo mówi się także o tym, że przeniesienie firmy do internetu jest dziś koniecznością, a inwestycje w sklepy internetowe, aplikacje lojalnościowe czy technologie click&collect są najbardziej opłacalne.
Czy to oznacza, że w dobie obostrzeń i restrykcji prowadzenie stacjonarnego biznesu jest z góry skazane na porażkę? Z pewnością nie – przykładem jest tu branża lodowa, która wyszła z kryzysu obronną ręką i pokazała, że lodziarnie są dobrym pomysłem na działalność w czasach koronawirusa.
– Oczywiście, na początku lockdownu nie wiedzieliśmy, jak nasza branża sprosta temu wyzwaniu. Dzisiaj, bogatsi o doświadczenia ostatnich miesięcy dokładnie widzimy, że ten biznes faktycznie się sprawdza. Świadczą o tym obroty naszych franczyzobiorców, którzy w szczycie sezonu zaliczyli nawet 50% wzrosty w porównaniu do lat poprzednich – mówi Radosław Charubin, właściciel marek LodyBonano oraz Wytwórni Lodów Polskich “u Lodziarzy”. – Należy mieć na uwadze, że nie wszyscy przedsiębiorcy chcą wchodzić w sferę online – nie mają takich zasobów, nie czują tego rynku, nie chcą inwestować czasu w uczenie się technologii. Własna lodziarnia może być więc dla nich bardzo atrakcyjną alternatywą.
Pomysł na biznes dodatkowy
Inwestycja w koncept franczyzowy zwykle zamyka się w ok. 20 tys. zł. Jest to stosunkowo niska kwota, a biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z produktem wysokomarżowym, zwrot następuje już po kilku miesiącach działalności. Dla wielu przedsiębiorców franczyza lodowa jest biznesem dodatkowym, dlatego sezonowość przemawia na korzyść tego rozwiązania.
– Szybki, intensywny sezon pozwala wygenerować naprawdę zadowalające zyski, a zarządzanie lodziarnią nie jest skomplikowaną sprawą – tłumaczy Radosław Charubin i dodaje: – Eksperci są zgodni co do tego, że koronawirus będzie nam towarzyszył jeszcze przez najbliższe lata, a czasowe ograniczenia w handlu i usługach pewnie staną się naszą codziennością. Lodziarnie działają głównie w ciepłych miesiącach, a to znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo zastojów w sprzedaży. Taki lokal może więc stanowić solidne wsparcie dla przedsiębiorców, którzy funkcjonują też na innych polach, bardziej obciążonych ryzykiem restrykcji.
Dlaczego to może się udać?
Na lodziarnię franczyzową często decydują się właściciele osiedlowych sklepów, drobnych punktów usługowych, restauracji czy cukierni. Wśród nich są także osoby na co dzień pracujące na etacie, którzy traktują lokal franczyzowy jako solidne wsparcie dla domowego budżetu.
– W obecnej sytuacji nikt nie jest w stanie zagwarantować nam sukcesu, jednak ostatnie pół roku pozwoliło przedsiębiorcom przetestować różne rozwiązania. My zamknęliśmy sezon na plusie, a dotychczasowi franczyzobiorcy są w ogromnej większości zadowoleni ze swoich wyników. To pozwala nam sądzić, że inwestycja we franczyzę lodową ma duże szanse powodzenia – podsumowuje Radosław Charubin.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.