Komunikaty PR

Katowizje 2020 – nabór zgłoszeń przedłużony!

2020-12-04  |  12:30
Biuro prasowe

Termin przyjmowania zgłoszeń do konkursu Katowizje – Firma Społecznie Odpowiedzialna został przedłużony. Przedstawiciele firm z sektora MMŚP mogą wziąć w nim udział do 13 grudnia br. Inicjatywa ma na celu wyróżnienie najciekawszych projektów z obszaru CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu), zrealizowanych na terenie Katowic w okresie 2019 – 2020.

Katowizje to projekt zainicjowany przez Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink, reprezentujący Miasto Katowice, oraz agencję 19 Południk. Ma na celu wyłonić liderów CSR wśród lokalnych mikro, małych i średnich firm, które inwestują, kreują i wdrażają innowacyjne narzędzia i rozwiązania, mające służyć lokalnym społecznościom i środowisku naturalnemu. Konkurs ma wyróżnić firmy, które tworzą przestrzeń i warunki dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego, pomimo aktualnej, globalnej sytuacji i wyzwań biznesowych z nią związanych.

Jest wiele czynników, dzięki którym miasto może się rozwijać. Jednym z nich jest wspieranie mieszkańców przez lokalne przedsiębiorstwa w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Posadzenie drzew czy wybudowanie skatepark’u w jednej z dzielnic Katowic? A może program stażowy dla podopiecznych placówek pieczy zastępczej? Każdy ma swoją wizję na to jak zmienić stolicę Śląską na lepsze.

- Doceniamy te wysiłki zwłaszcza w kontekście aktualnej, globalnej sytuacji i wyzwań biznesowych z nią związanych. Zachęcamy, żeby podzielić się z nami przykładami dobrych praktyk i liczymy, że najlepsze z nich staną się inspiracją dla innych - mówi Prezydent Miasta Katowice Marcin Krupa. 

Zgłoszenia można dokonać poprzez formularz: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfPJohF9P2-E3_oPBLgoM2CxzShODVcw-sFhhRr1ymQGle5Fg/viewform  do niedzieli, 13 grudnia 2020 r. Wyróżnione zostaną trzy projekty, po jednym z każdej kategorii (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwo).

Dodatkowo agencja 19 Południk - współorganizator, który odpowiadał za stworzenie mechaniki i koncepcji identyfikacji wizualnej konkursu, ufundował nagrodę specjalną w postaci opracowania strategii marketingowej dla Laureata Głównego, o łącznej wartości 10 000 zł. 

- Szukamy innowacji, dlatego będziemy zwracali uwagę na rozwiązania autorskie, w jakiś sposób niestandardowe, realizowane z korzyścią dla lokalnej społeczności. Dobrze, gdyby polegały również na partycypacji i wspierały zrównoważony rozwój - mówi Wioleta Niziołek-Żądło, koordynator projektów społecznych, jedna z jurorek konkursu.

Ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród odbędzie się 17 grudnia 2020 r. W zależności od obowiązującej sytuacji epidemicznej i wynikających z niej rządowych wytycznych, przyjmie formę: hybrydową (online + offline) lub transmisji online.

Wyboru najlepszego projektu, spośród zgłoszonych inicjatyw, dokona jury w składzie:

  • Agnieszka Lis - Pełnomocnik Prezydenta ds. Organizacji Pozarządowych,
  • Wioleta Niziołek- Żądło - Koordynator Projektów Społecznych Urzędu Miasta Katowice,
  • Krzysztof Hołyński - Stowarzyszenie MOST, członek Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Katowicach,
  • Agnieszka Budzyńska - Śląska Sieć 3 Sektora, członek Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Katowicach,
  • Olga Grzybowska – Account Director w agencji 19 Południk.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie https://rawaink.katowice.eu/katowizje/ 

Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink. Miasta Katowice to nowoczesna przestrzeń biurowa wraz ze strefą coworkingową umożliwiająca rozwój mieszkańcom Katowic w obszarach przedsiębiorczości i innowacyjności. Powstała z myślą o start-up’ach oraz firmach sektora MŚP, które znajdą tutaj wsparcie w zakresie sieciowania kontaktów, poszerzania wiedzy, zdobywania doświadczenia, inspiracji, rozwoju projektów oraz internacjonalizacji, które zapewniają liczni partnerzy i mentorzy oraz zespół Rawa.Ink.

19 Południk to niezależna agencja strategiczno - kreatywna. Zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii komunikacji, kampaniami 360°, brandingiem, projektowaniem opakowań oraz tworzeniem platform kreatywnych, stron www i aplikacji mobilnych. Pracuje dla marek takich jak Lotos, Kaufland, Dan Cake i innych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CEVA Logistics podsumowuje działania na rzecz CSR Biuro prasowe
2024-04-23 | 15:00

CEVA Logistics podsumowuje działania na rzecz CSR

Branża logistyczna przechodzi transformację - od zrównoważonego rozwoju i technologii po odporność procesów i zarządzanie zasobami ludzkimi. Częścią tej zmiany jest CEVA
Firma Zielonogórska firma otrzymała odszkodowanie za postępowanie ZUS
2024-04-23 | 11:42

Zielonogórska firma otrzymała odszkodowanie za postępowanie ZUS

Easttrees, zielonogórska firma, zakończyła wieloletnią walkę z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, wygrywając bitwę w sądzie i otrzymując odszkodowanie w wysokości 10 000 zł.
Firma Cyfrowa budowa – jakie zmiany czekają branżę budowlaną?
2024-04-23 | 11:00

Cyfrowa budowa – jakie zmiany czekają branżę budowlaną?

Zmiany, wprowadzane w przepisach polskiego prawa budowlanego przez kilka ostatnich lat, upraszczają i przyspieszają realizację inwestycji. Duży nacisk położony został na cyfryzację –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.