KiK: „rozwój” odmieniamy przez wszystkie przypadki
Sklepy, oferujące szeroką ofertę produktów w bardzo atrakcyjnych cenach, znane pod pojęciem value retailers od lat cieszą się w Polsce dużą popularnością. Sieć sklepów KiK to jeden z wiodących przedstawicieli tego sektora, który tylko w tym roku uruchomił sklep internetowy i wprowadził atrakcyjny program lojalnościowy myKiK, wszystko to połączone z dalszymi otwarciami sklepów stacjonarnych. O tym, jak prezentują się dalsze plany marki opowiada Jan Skowron, nowy dyrektor zarządzający sieci.
Blisko 30-letnia historia pisana w kilkunastu krajach Europy, rosnąca liczba sklepów, która przekroczyła już dawno liczbę 4.000 miejsc, w których „Klient jest Królem”, a zakupy zrobimy korzystnie, modnie i z pomysłem. Sieć sklepów KiK, bo o niej mowa, od ponad 10-ciu lat z sukcesem kształtuje sektor value retailers w Polsce i nie zamierza się zatrzymywać, o czym zapewnia dyrektor zarządzający sieci sklepów KiK, Jan Skowron.
– Sektor value retailers stanowi coraz poważniejszą część rynku w Polsce, a my konsekwentnie, od ponad 10 lat wspieramy ten rozwój na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim poprzez otwarcia kolejnych sklepów, by dać jak największej liczbie klientów możliwość zrobienia zakupów jak najbliżej miejsca zamieszkania, ale także przez oferowanie klientom coraz to nowych doświadczeń. Choć zmierzamy w kierunku 500 sklepów w całej Polsce, wiemy, że wciąż jeszcze jest przestrzeń na kolejne salony naszej sieci. – mówi Jan Skowron, dyrektor zarządzający sieci sklepów KiK i dodaje: w tym roku otworzyliśmy nowy etap dla KiK Polska, a może nawet i całego sektora value retailers w naszym kraju, uruchamiając sklep internetowy. Choć na dokładne podsumowania przyjdzie jeszcze czas, już po kilku miesiącach funkcjonowania sklepu online nie mamy wątpliwości, że była to właściwa decyzja.
Nowa jakość doświadczeń
Pierwsza połowa 2023 roku podwójnie wzmocniła customer experience, oferowane przez sieć sklepów KiK – poza sklepem internetowym, brand uruchomił program lojalnościowy myKiK, który od pierwszych dni cieszy się ogromną popularnością.
– Rozwój sektora tzw. dyskontów niespożywczych wpływa także na to, że możemy dotrzeć do kolejnych grup klientów. Choć atrakcyjna cena jest nadrzędną wartością naszej oferty, to od dawna udowadniamy, że wybierając tańsze produkty klient nie musi, a nawet nie powinien rezygnować z jakości. Najlepszym tego potwierdzeniem jest fakt, że w ramach naszej oferty tekstylnej można znaleźć m.in. produkty wykonane z certyfikowanej bawełny organicznej. Aktywność w mediach społecznościowych, w tym prowadzenie działań z influencerami wspiera nas w inspirowaniu potencjalnych i obecnych klientów, poprzez pokazywanie dostępnych produktów w realnych aranżacjach czy gotowych stylizacjach. Wszystko to sprawia, że poszerza się grono odbiorców naszej oferty – począwszy od tych, którzy lubią robić zakupy w niskich cenach, przez tych ceniących swój czas, aż po tych, którzy szukają najbardziej atrakcyjnej relacji jakości do ceny – mówi Jan Skowron i dodaje: tak szeroko zakrojony zakres działań, połączony z niesłabnącą ekspansją sklepów nie byłby możliwy, gdyby nie zespół KiK. Dziś zatrudniamy ponad 2.500 osób, co czyni nas jednym z największych pracodawców w Polsce, a ta liczba będzie tylko wzrastać.
Najbliższy cel ekspansyjny KiK to osiągnięcie 650 sklepów w Polsce, choć marka podkreśla, że jest to raczej kierunkowa działań, a nie ich finał. W ostatnim czasie nastąpiła zmiana u sterów KiK. Stanowisko dyrektora zarządzającego objął Jan Skowron – doświadczony manager, od ponad 15 lat związanym z handlem detalicznym i hurtowym w Europie i Ameryce Północnej. W poprzednich latach zarządzał markami odzieżowym w centralnej Europie, pełniąc stanowisko managing directora.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.