Komunikaty PR

Kobieta w wielkim biznesie. 5 porad, jak odnieść sukces

2020-10-12  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl

Mówi się, że kobietom ciężko przebić „szklany sufit” w patriarchalnym świecie. Lecz czy tylko to jest przyczyną, że na wysokich stanowiskach większość osób to mężczyźni? Żeby kobieta dobrze funkcjonowała w świecie biznesu musi najpierw wyjść ze stereotypu, że jest przeznaczona głównie do roli matki i żony. Niestety, w wielu polskich rodzinach rodzice nie przygotowują córki do roli osoby przedsiębiorczej, osiągającej samodzielność finansową i robiącej karierę.

Kobietom nie brak inteligencji i zdolności, by zarządzać ludźmi, firmami, a nawet stać na czele państw. Jednak w społeczeństwie panuje przekonanie, że kobieta nie do końca nadaje się do roli liderki i businesswoman, chociaż posiada unikalne cechy, których nie posiadają mężczyźni, a które w sposób efektywny może wykorzystać w biznesie i zarządzaniu. Widać to szczególnie w czasie pandemii, gdy okazuje się, że to właśnie kobiety mają większą zdolność utrzymania się na rynku, a firmy przez nie prowadzone charakteryzują się wysoką stabilnością.

Mocne punkty businesswoman

Kobieta, w odróżnieniu od mężczyzny, charakteryzuje się intuicją, która w wielu przypadkach może ją uchronić od podjęcia błędnych decyzji. Jak papierek lakmusowy wyczuwa nieodpowiednich partnerów biznesowych, by potem w oparciu o sytuację na rynku i dane finansowe podejmować działania, które przyniosą firmie najlepsze efekty. Dodatkowo, w odróżnieniu od mężczyzn, którzy lubią ryzyko, współzawodnictwo i szybciej podejmują decyzje, kobieta ma tę cechę, że analizuje daną sytuację dłużej i bardziej szczegółowo, co pozwala mieć pewność, że decyzja będzie słuszna i przemyślana. Kolejną, ważną cechą kobiet jest elastyczność i wielozadaniowość. Wynika to z budowy ich mózgu, więc pod względem ilości wykonywanych zadań i podziału uwagi mężczyźni nigdy nie dorównają kobietom. Ponadto mądre businesswomen potrafią przekuć swoją „słabość” w sukces. Kobieta w twardym świecie biznesu stereotypowo postrzegana jest jako osoba delikatna, wrażliwa, którą można ignorować. To pozwala jej uśpić czujność partnera w negocjacjach i rozmowach biznesowych, zwłaszcza jeśli jest nim mężczyzna zbyt pewny siebie i swojej pozycji.

- Prowadzę swoją firmę już ponad 20 lat, pomimo tego, że szkoła języków obcych nie jest łatwym biznesem i mam dużą konkurencję. Zaczynałam od małej firmy, która rośnie w siłę z roku na rok, a obecnie zatrudniam kilkunastu lektorów, którzy uczą setki dzieci i dorosłych. To co mogę radzić innym businesswomen, to by nigdy z siebie nie rezygnowały i realizowały swoje marzenia, nawet jeśli otworzenie własnej firmy wydaje się jak skok na bungee. W twardym świecie biznesu jest jak w każdej innej dziedzinie życia – trzeba w siebie uwierzyć i realizować swój plan - mówi Iwona Gabryończyk, właścicielka Szkoły Języka Angielskiego IGMA.

5 PORAD DLA KOBIET, JAK ODNIEŚĆ SUKCES W BIZNESIE:

• Staraj się działać, a nie tylko planować biznes. Nie bój się wyzwań. Twoja inteligencja i wrodzona intuicja pomoże ci wybrnąć z wielu trudnych sytuacji;

• Postaraj się spojrzeć na twoje biznesowe działania bez emocji, na sucho. Czasami niestety, emocje sterują działaniami kobiety, co nigdy nie wpływa dobrze na podjęcie właściwych decyzji. Stosuj zasadę: „Noc przynosi mądrość" i jeśli to możliwe, podejmuj decyzję, gdy emocje już opadną;

• Nie ulegaj stereotypom, że powinnaś realizować się tylko pod kątem rodzinnym. Masz prawo mieć swoje pasje, być niezależna finansowo i rozwijać się na taką skalę, jaką chcesz;

• Jeśli masz jakiś pomysł na siebie, realizuj go tu i teraz. Nie czekaj na odpowiedni moment, bo on może nigdy nie nadejść;

• Bądź otwarta na inne opinie, obserwuj i wyciągaj wnioski, które potem wykorzystasz do swoich działań. Kobieta w tym względzie jest bardziej otwarta niż mężczyzna, który niechętnie słucha osób o odmiennych poglądach, co zamyka mu możliwość obserwacji i wyciąganie z nich korzystnych wniosków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Face it
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.