KOKU Sushi nie marnuje!
KOKU Sushi znalazło własny sposób na wdrożenie w życie idei #lesswaste. Od początku kwietnia goście restauracji na Rynku Kościuszki w Białymstoku mogą codziennie upolować boxy sushi w bardzo korzystnej cenie. Co się w nich znajduje? Rolki i przekąski z lunch bufetu. Efekt? Blisko 90% mniej zmarnowanych składników i potraw każdego dnia!
– Od poniedziałku do piątku punktualnie o godzinie 16.15 puszczamy w mediach społecznościowych relację o tym, ile boxów jest do zgarnięcia. Następnie zbieramy zamówienia telefonicznie i zapraszamy po odbiór – z własną torbą. Dlaczego? Żeby było jeszcze bardziej ekologicznie – tłumaczy Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci i dodaje, że dzięki temu działaniu codziennie udaje im się “uratować” kilka kilogramów dobrego, pełnowartościowego jedzenia.
Oferta lunch bufetu zakłada, że w godzinach od 12 do 16 goście płacą jedną ustaloną kwotę i mogą zjeść tyle, ile chcą ze szwedzkiego stołu. KOKU Sushi dba, aby bufet był do końca pełny, więc siłą rzeczy powstają nadwyżki.
– Szukaliśmy rozwiązania, w jaki sposób je zagospodarować. Stąd pomysł na akcję “KOKU nie marnuje” i bardzo proste zasady uczestnictwa. Ogromnie nas cieszy, że inicjatywa spotkała się z tak entuzjastycznym przyjęciem i codziennie boxy rozchodzą się w zaledwie kilka minut – dodaje restauratorka.
Ekologiczne opakowania KOKU
“KOKU nie marnuje” to nie pierwsze ekologiczne działanie największej sieci sushi barów w Polsce. Już od roku właściciele restauracji w całym kraju oferują sushi na wynos w przyjaznych dla środowiska opakowaniach, które można poddać recyklingowi lub biodegradacji. Stosuje się w nich papier oraz trzcinę cukrową.
– Staramy się ograniczać zużycie plastiku do niezbędnego minimum, dlatego zrezygnowaliśmy z przezroczystych okienek, przez które widać było potrawę. Zastąpiły je eleganckie, papierowe pudełka, które świetnie spełniają swoją rolę, przy czym nie stwarzają problemów podczas segregacji – przekonuje Urszula Olechno.
KOKU Sushi ogranicza ponadto swój ślad węglowy i gdy tylko ma taką możliwość, zaopatruje się w produkty od lokalnych dostawców.
– Stworzenie sushi wymaga składników, które często pokonują naprawdę długą drogę. Jeśli chcemy serwować kuchnię japońską, nie ma innej możliwości. Dlatego dla równowagi kupujemy też produkty wytwarzane lokalnie – mówi Urszula Olechno i dodaje, że takie działanie wchodzi w nawyk: – Zaczynaliśmy od segregacji odpadów i pozbycia się plastikowych słomek i opakowań. Teraz prowadzimy akcję “KOKU nie marnuje”, ale na tym na pewno nie koniec. Szukamy bowiem kolejnych obszarów, w których możemy być bardziej przyjaźni dla środowiska.
Skala działań rośnie wraz z siecią
Obecnie pod szyldem KOKU Sushi działa 45 restauracji w całym kraju. Jak podkreślają właściciele sieci, wraz ze wzrostem liczby lokali, rośnie też odpowiedzialność.
– Jako sieć o każdej inicjatywie myślimy w odpowiedniej skali. Dobrze uświadomiła nam to pandemia, gdy przenieśliśmy się na rynek delivery, który siłą rzeczy generował większą ilość odpadów. Przyspieszyło to działania związane z wprowadzeniem ekologicznych opakowań. Jedna restauracja, która zrezygnuje z plastiku, to duży krok. A co w sytuacji, gdy jest ich kilkadziesiąt? To już naprawdę robi różnicę. Dlatego zmiany wprowadzamy małymi krokami, ale sieciowo. Dzięki temu te “małe kroki” stają się bardziej znaczące – podsumowuje Urszula Olechno.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Prawo
Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.