Kolor Roku 2024 a komunikacja z… pracownikami. Jakie zmiany warto wprowadzić?
Pantone Color Institute ogłosiło, że w 2024 roku wybranym kolorem jest Peach Fuzz, odcień delikatnej brzoskwini. To wyjątkowy wybór, symbolizujący uczucie życzliwości, czułości i troski, zachęcający do wspólnego spędzania czasu i dbania o wewnętrzny spokój. A jak pokazuje raport Wellbee „Kondycja psychiczna polskich pracowników" aż 72 proc. zatrudnionych boryka się z poczuciem niepokoju i lękiem o przyszłość, a 60 proc. odczuwa smutek i bezsilność. To ważny sygnał dla twojej firmy, aby w 2024 roku jeszcze mocniej skupić się na komunikacji i trosce o pracownika.
Kolor z przekazem
Pantone, znany z systemu identyfikacji kolorów, od lat wybiera Kolor Roku, który stanowi symboliczną reprezentację aktualnych trendów, społecznych nastrojów i aspiracji. To nie tylko odcień, ale przekaz, który ma oddziaływać na różne dziedziny życia, w tym również na komunikację biznesową firm z jej pracownikami. A jak przełożyć to na konkretne działania?
- Programy wsparcia zdrowia psychicznego: Tworzenie programów i inicjatyw, takich jak warsztaty dotyczące zarządzania stresem, czy lekcje medytacji, mające na celu poprawę zdrowia psychicznego pracowników.
- Zasoby i materiały edukacyjne: Udostępnianie poradników, artykułów, czy materiałów audiowizualnych, które edukują pracowników na temat zdrowia psychicznego, radzenia sobie ze stresem i budowania odporności emocjonalnej.
- Przeciwdziałanie izolacji w pracy zdalnej: Organizowanie regularnych spotkań wirtualnych, inicjowanie projektów współpracy, czy stworzenie platformy do swobodnej wymiany pomysłów i poglądów.
- Sesje grupowe z psychologiem lub coachem: Organizowanie sesji grupowych z udziałem specjalistów ds. zdrowia psychicznego, aby pracownicy mogli dzielić się doświadczeniami i uzyskiwać wsparcie.
- Spotkania integracyjne i team-building: Organizowanie regularnych wydarzeń integracyjnych, które budują relacje między pracownikami, tworząc silniejsze więzi w zespole.
- - Warto podkreślić, że team building nie jest typową integracją, mimo że zawiera jej elementy. To także narzędzie pracy nad zespołem, które pozwala wyposażyć członków w odpowiednie kompetencje wspierające efektywność. Dlaczego jest to tak istotne? Pomaga ludziom dowiedzieć się więcej o sobie, docenić podobieństwa i różnice, lepiej zrozumieć swoje role i rozwinąć umiejętności efektywniejszej współpracy. Dzięki temu praca w zespole jest „bardziej ludzka”. Wszystkie formy team buildingu, w tym imprezy firmowe lub wyjazdy stanowić mogą rodzaj benefitu, który oprócz warunków finansowych może stać się kluczowym czynnikiem przywiązującym pracownika do organizacji i zmniejszającym napięcia w zespole - tłumaczy Joanna Hoc-Kopiej, ekspertka Dworu Korona Karkonoszy.
- Platformy do dzielenia się historiami i sukcesami: Stworzenie przestrzeni, gdzie pracownicy mogą dzielić się swoimi historiami sukcesu, drobnymi radościami, czy nawet trudnościami, co wzmacnia poczucie wspólnoty.
- Wykorzystanie kanałów komunikacji wewnętrznej: Aktywne korzystanie z intranetu, komunikatorów wewnętrznych czy specjalnych grup dyskusyjnych, gdzie pracownicy mogą wymieniać się doświadczeniami, zadaniami czy wsparciem.
- Wsparcie w równoważeniu życia zawodowego i prywatnego: Promowanie elastycznych godzin pracy, pracy zdalnej czy urlopów zdrowotnych, co pozwala pracownikom na lepsze dostosowanie pracy do ich życia osobistego.
Wartości wyrażane przez Kolor Roku 2024 mogą być drogowskazem dla firm, inspirując do bardziej opiekuńczej, empatycznej i angażującej komunikacji z zespołem pracowników, co przyczyni się do budowy zdrowszego i bardziej zjednoczonego środowiska pracy.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.