Kolor Roku 2024 a komunikacja z… pracownikami. Jakie zmiany warto wprowadzić?
Pantone Color Institute ogłosiło, że w 2024 roku wybranym kolorem jest Peach Fuzz, odcień delikatnej brzoskwini. To wyjątkowy wybór, symbolizujący uczucie życzliwości, czułości i troski, zachęcający do wspólnego spędzania czasu i dbania o wewnętrzny spokój. A jak pokazuje raport Wellbee „Kondycja psychiczna polskich pracowników" aż 72 proc. zatrudnionych boryka się z poczuciem niepokoju i lękiem o przyszłość, a 60 proc. odczuwa smutek i bezsilność. To ważny sygnał dla twojej firmy, aby w 2024 roku jeszcze mocniej skupić się na komunikacji i trosce o pracownika.
Kolor z przekazem
Pantone, znany z systemu identyfikacji kolorów, od lat wybiera Kolor Roku, który stanowi symboliczną reprezentację aktualnych trendów, społecznych nastrojów i aspiracji. To nie tylko odcień, ale przekaz, który ma oddziaływać na różne dziedziny życia, w tym również na komunikację biznesową firm z jej pracownikami. A jak przełożyć to na konkretne działania?
- Programy wsparcia zdrowia psychicznego: Tworzenie programów i inicjatyw, takich jak warsztaty dotyczące zarządzania stresem, czy lekcje medytacji, mające na celu poprawę zdrowia psychicznego pracowników.
- Zasoby i materiały edukacyjne: Udostępnianie poradników, artykułów, czy materiałów audiowizualnych, które edukują pracowników na temat zdrowia psychicznego, radzenia sobie ze stresem i budowania odporności emocjonalnej.
- Przeciwdziałanie izolacji w pracy zdalnej: Organizowanie regularnych spotkań wirtualnych, inicjowanie projektów współpracy, czy stworzenie platformy do swobodnej wymiany pomysłów i poglądów.
- Sesje grupowe z psychologiem lub coachem: Organizowanie sesji grupowych z udziałem specjalistów ds. zdrowia psychicznego, aby pracownicy mogli dzielić się doświadczeniami i uzyskiwać wsparcie.
- Spotkania integracyjne i team-building: Organizowanie regularnych wydarzeń integracyjnych, które budują relacje między pracownikami, tworząc silniejsze więzi w zespole.
- - Warto podkreślić, że team building nie jest typową integracją, mimo że zawiera jej elementy. To także narzędzie pracy nad zespołem, które pozwala wyposażyć członków w odpowiednie kompetencje wspierające efektywność. Dlaczego jest to tak istotne? Pomaga ludziom dowiedzieć się więcej o sobie, docenić podobieństwa i różnice, lepiej zrozumieć swoje role i rozwinąć umiejętności efektywniejszej współpracy. Dzięki temu praca w zespole jest „bardziej ludzka”. Wszystkie formy team buildingu, w tym imprezy firmowe lub wyjazdy stanowić mogą rodzaj benefitu, który oprócz warunków finansowych może stać się kluczowym czynnikiem przywiązującym pracownika do organizacji i zmniejszającym napięcia w zespole - tłumaczy Joanna Hoc-Kopiej, ekspertka Dworu Korona Karkonoszy.
- Platformy do dzielenia się historiami i sukcesami: Stworzenie przestrzeni, gdzie pracownicy mogą dzielić się swoimi historiami sukcesu, drobnymi radościami, czy nawet trudnościami, co wzmacnia poczucie wspólnoty.
- Wykorzystanie kanałów komunikacji wewnętrznej: Aktywne korzystanie z intranetu, komunikatorów wewnętrznych czy specjalnych grup dyskusyjnych, gdzie pracownicy mogą wymieniać się doświadczeniami, zadaniami czy wsparciem.
- Wsparcie w równoważeniu życia zawodowego i prywatnego: Promowanie elastycznych godzin pracy, pracy zdalnej czy urlopów zdrowotnych, co pozwala pracownikom na lepsze dostosowanie pracy do ich życia osobistego.
Wartości wyrażane przez Kolor Roku 2024 mogą być drogowskazem dla firm, inspirując do bardziej opiekuńczej, empatycznej i angażującej komunikacji z zespołem pracowników, co przyczyni się do budowy zdrowszego i bardziej zjednoczonego środowiska pracy.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.