Komunikaty PR

Kraje nadbałtyckie - kierunek ekspansji biznesów na skutek wojny na Ukrainie

2022-03-28  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Natalia Janus
Thompson&Stein KKP sp. z o.o. sp.k.

ul. Przeskok 2
00-032 Warszawa
n.janus|thompsonstein.com| |n.janus|thompsonstein.com
+48507076724
www.thompsonstein.com

 

Wybuch wojny na Ukrainie sprawił, że biznes już nigdy nie będzie wyglądał tak samo. Zmiany konieczne są praktycznie we wszystkich sektorach przemysłu, a w konsekwencji obawiają się tego zarówno firmy powiązane z Ukrainą, Rosją i Białorusią, jak i te działające na krajowym rynku. Jedną z gałęzi, która bardzo mocno odczuwa skutki tego, co się dzieje za naszą wschodnią granicą, jest branża budowlana. W obecnie zaistniałej sytuacji, polskie firmy, które były aktywne na rynku ukraińskim zadają sobie pytania co zrobić, i w którą stronę emigrować. 

Według członków Polsko-Estońskiej Izby Gospodarczej to państwa nadbałtyckie, z największym naciskiem na Estonię, okażą się alternatywnym rynkiem zbytu właśnie w tym czasie. To tam przedsiębiorcy z branży budowlanej przewidują szereg nowych możliwości rozwoju swoich biznesów oraz inwestycji infrastrukturalnych. 

https://we.tl/t-ACRtGjm59Y (Nagranie wypowiedzi)

Bardzo istotnym kierunkiem w ostatnim czasie stały się państwa nadbałtyckie oraz Skandynawia. Niedługo Estonia będzie gościła u siebie jedne z największych targów budowlanych w regionie, i to właśnie ten kierunek może być potencjalnie atrakcyjny dla polskich przedsiębiorstw, i dla polskiego kapitału - wskazuje Artur Kuczmowski, członek zarządu Polsko-Estońskiej Izby Gospodarczej.  

Wspomniane targi to Estbuild 2022, które odbędą się w Tallinie pomiędzy 6-9 kwietnia.  Wydarzenie będzie skoncentrowane wokół prezentacji innowacyjnych technologii, konstrukcji budowlanych, materiałów, maszyn
i narzędzi.

Jednym z przedsiębiorstw, należących do Polsko-Estońskiej Izby Gospodarczej oraz biorących udział w targach, jest firma Budmat. Andrzej Puchalski, Dyrektor ds. Eksportu, widzi w ich udziale w wydarzeniu bardzo duży potencjał oraz nowe okno na rozwój dla ich firmy w tym trudnym okresie. 

https://we.tl/t-Rrd3wmDmUC (Nagranie wypowiedzi) 

W tym roku podjęliśmy decyzję, aby uczestniczyć w targach budowlanych w Estonii w Tallinie. Będą one miały miejsce w kwietniu, w dniach od 6-9 kwietnia. To jest nasza pierwsza tak duża impreza targowa, w której uczestniczymy. Tak pokażemy nasze topowe produkty: blachodachówki modułowe, systemy orynnowania czy profile do gipso-kartonów. Mam nadzieję, że te targi pozwolą nam pozyskać nowe dobre kontakty biznesowe, zarówno te na rynku estońskim, jak i też te na rynkach skandynawskich: Szwecji, Finlandii - mówi Andrzej Puchalski. 

Firma Budmat od blisko 10 lat z sukcesami funkcjonowała na rynku ukraińskim, i to właśnie tam planowali dalszy rozwój swojej sprzedaży na przełomie kolejnych kilku lat.

https://we.tl/t-Quewh7MDsf (Nagranie wypowiedzi)

Rynek ukraiński dla nas ważny rynek. Funkcjonujemy tam z sukcesami od blisko 10 lat. Mamy dobrych partnerów biznesowych, z którymi mieliśmy bardzo duże plany rozwoju sprzedaży w tym roku i kolejnych latach. Niestety wojna na obecną chwilę pokrzyżowała te plany, dlatego nasze działania z przyczyn oczywistych musiały zostać wstrzymane na ukraińskim rynku. Obecnie rynkami, na których jesteśmy najbardziej skoncentrowani w kwestii naszej działalności biznesowej są Litwa, Łotwa i Estonia - dodaje. 

Obecnie firma planuje poszerzyć swoje działania głównie w Kownie na Litwie, bo to właśnie ten rynek pozwala im na najbardziej dynamiczny rozwój. Z roku na rok generują tam coraz wyższe obroty, dlatego kolejnym krokiem firmy będzie dofinansowanie spółki właśnie w tym kraju.

Hanna International to kolejna firma z branży budowlanej, która należy do Polsko-Estońskiej Izby Handlowej i widzi swoją ekspansję głównie na rynkach skandynawskich. Za kluczowy element na drodze do osiągania tam coraz większych sukcesów, również uważa Estonię.

https://we.tl/t-u5Muq1oKGB (Nagranie wypowiedzi) 

Estonia jest dobrym oknem na rynek skandynawski. Dzięki temu znaleźliśmy tam kontrakty i kontrahentów, dla których wykonujemy prace zlecone w całej Europie - Dania, Francja, Hiszpania, Portugalia - powiedział Mirosław Szczubełek z Hanna International.  

Taki model biznesowy sprawił, że w obliczu wojny na Ukrainie firma nie doświadczyła większych problemów w zakresie realizacji zleconych im zadań. Jedyną trudnością okazała się kwestia kadrowa, związana z nagłym odpływem pracowników powracających do ojczyzny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Thompson&Stein KKP sp. z o.o. sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.