Komunikaty PR

Listopaczka – nowa propozycja dla e-commerce

2020-11-19  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Do pobrania Info. pras ( 0.1 MB )

Jaki sens ma zakup on-line produktu wartego 10 złotych, kiedy za jego wysyłkę trzeba zapłacić drugie tyle? Może to być opłacalne tylko wtedy, gdy całkowita kwota za zakup razem z opłatą za wysyłkę będzie niższa niż cena w sklepie stacjonarnym. Kupujący on-line oczekują jednak, że koszty przesyłki będą możliwie najniższe, zwłaszcza jeśli chodzi o asortyment niskowartościowy. Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi niezależny operator pocztowy Speedmail, który proponuje rozwiązanie tańsze niż przesyłka kurierska, a jednocześnie skuteczniejsze niż zwykły list. Listopaczka łączy niską cenę z monitoringiem przesyłki i potwierdzeniem doręczenia. Jej nadanie w standardzie listu zwykłego to koszt już od 2 złotych.

Ostatni raport Gemiusa „E-commerce w Polsce 2020”[1] mówi, że już 73 proc. internautów robi zakupy online. Popularność sprzedaży przez Internet stale rośnie, a w tym roku dodatkowo napędza ją pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia dla handlu tradycyjnego. Zrealizowane w marcu 2020 roku badania już wtedy pokazały, że liczba kupujących on-line zwiększyła się w stosunku do roku poprzedniego aż o 11 p.p. Najczęściej wybieranymi kategoriami produktów kupowanych przez Internet pozostają: odzież i dodatki, obuwie, perfumy i kosmetyki, ale także książki i płyty, sprzęt elektroniczny czy akcesoria do smartfonów.

Do zakupów on-line zachęca sposób dostawy i jej niskie koszty

Badania polskiego e-commerce pokazują, że formą dostawy, która najlepiej motywuje do zakupów przez Internet, jest doręczenie zamówionego produktu bezpośrednio do domu lub pracy. Ponad połowa badanych wskazała na chęć otrzymywania przesyłek drogą pocztową. Nasza listopaczka trafia w potrzeby zarówno kupujących, jak i sprzedających. Sprawdza się zwłaszcza w przypadku niskowartościowych produktów, które nie muszą być wysyłane priorytetowo czy za potwierdzeniem odbioru. Przesyłka w formacie listu dociera do skrzynki adresata w ciągu czterech dni, jest dużo tańsza od innych form dostawy, a dzięki jej monitorowaniu nadawca otrzymuje potwierdzenie doręczenia – tłumaczy Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail.

Mimo że Polacy w większości pokochali zakupy on-line i robią ich coraz więcej, to według badań Gemiusa 27 proc. internautów w ogóle nie kupuje w sieci. Wynika to przede wszystkim z chęci obejrzenia produktu przed zakupem oraz przyzwyczajenia do tradycyjnych kanałów sprzedaży. Wśród najczęściej wymienianych przyczyn były także zbyt wysokie koszty dostawy. Ich obniżenie znalazło się na pierwszym miejscu jeśli chodzi o czynniki, które mogłyby skłonić do zakupów on-line. Wskazało tak 42 proc. badanych. Cena dostawy, która przekracza wartość zamawianego produktu, często odwodzi od zakupu. Listopaczka może być więc dla e-commerce dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży asortymentu o niewielkiej wartości, a zarazem zmniejszenie kosztów.

Produkty niskowartościowe stanowią 70 proc. naszego asortymentu. Są to głównie akcesoria GSM – etui do telefonów, szkła ochronne na ekran, kable USB i HDMI. W ich przypadku zamówienia pojedynczych sztuk są standardem. Wynika to z bardzo konkurencyjnych cen w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi. Choć koszt zakupionego u nas produktu łącznie z kosztami dostawy wychodzi korzystniej niż w tradycyjnym sklepie, zdecydowaliśmy się jeszcze go obniżyć, proponując klientom przesyłki w formie listopaczki – mówi Albert Gajda z AliCase.pl.


[1] „E-commerce w Polsce 2020” Gemius dla e-Commerce Polska, 2020-06-30 https://www.gemius.pl/e-commerce-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja! Biuro prasowe
2025-05-22 | 20:00

Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja!

XI edycja dwudniowej konferencji Sustainable Economy Summit rozpocznie się już 27 maja w Holiday Inn Resort Warszawa-Józefów. Wydarzenie, organizowane między innymi pod
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.