Matki na rynku pracy wybierają elastyczność zatrudnienia
Aż 94 procent nieaktywnych zawodowo kobiet zamierza wrócić do pracy po urodzeniu dziecka, jednak pracodawcy często patrzą na to nieprzychylnie – tak wynika z badań przeprowadzonych przez Fundację Rodzić w mieście.[1] Wiele matek boi się, że nie będą mogły łączyć opieki nad dzieckiem z wymagającym ośmiogodzinnej dyspozycyjności etatem. Tymczasem istnieje przecież alternatywa dla tradycyjnego zatrudnienia. Trzeba tylko wiedzieć, jak połączyć pasję oraz chęć rozwoju w wielu dziedzinach z codziennymi zajęciami, które mogą przy tym przynosić zadowalający dochód.
W dzisiejszych czasach kobiety odgrywają ważną rolę zarówno w życiu rodzinnym, jak i zawodowym. Łączenie obowiązków służbowych i rodzicielskich to wyzwanie. Pomimo postępów w zakresie równouprawnienia, mamy wychowujące dzieci wciąż napotykają szereg wyzwań na drodze do zawodowego sukcesu. Jednym z głównych problemów jest trudność w zachowaniu równowagi między obowiązkami rodzinnymi a wymaganiami pracodawcy. Dla wielu kobiet tradycyjny model zatrudnienia nie spełnia oczekiwań i nie umożliwia pogodzenia wszystkich ról – tych społecznych czy prywatnych. Mamy na rynku pracy często muszą także radzić sobie z presją związaną z nieustannym dostosowywaniem się do zmieniających się harmonogramów i sytuacji domowych.
Brak aktywnych matek na rynku pracy będzie mieć w przyszłości duże znaczenie także dla kształtowania się gospodarki. Według raportu McKinsey & Company[2] wzrost aktywności zawodowej kobiet w najbliższych latach może zwiększyć dofinansowanie Polski o całe 270 miliardów złotych w 2025 roku. Istotne są też wartościowe kompetencje, które kobiety bierne zawodowo mogłyby wnieść do biznesu, jeżeli zdecydowałyby się na powrót po urlopie macierzyńskim lub w ogóle na rozpoczęcie kariery.
Wiele kobiet posiadających małe dzieci znalazło już alternatywę do standardowego, pełnoetatowego zajęcia. Według danych z 2019 roku, 50% zatrudnionych matek pracuje w niepełnym wymiarze czasu pracy.[3]
Alternatywa dla aktywnych mam
Posiadanie własnego biznesu staje się więc atrakcyjną opcją, dającą dużą elastyczność. Idealnym rozwiązaniem może być kariera w sprzedaży bezpośredniej. Istnieje wiele firm, które oferują swoje produkty dzięki globalnej sieci Niezależnych Dystrybutorów, co przede wszystkim pozwala na elastyczność godzinową. Nie jest to zdecydowanie tylko jedyny benefit, korzyści jest znaczenie więcej. Przykładem takiego przedsiębiorstwa jest Herbalife. Osoby, które decydują się na dołączenie do struktur sprzedaży bezpośredniej, często podkreślają, jak istotne są dla nich wsparcie i klarowne zasady współpracy. Dzięki szkoleniom oraz możliwościom kształcenia, kobiety rozwijają odpowiednie umiejętności i zdobywają wiedzę z zakresu produktów, sprzedaży, marketingu czy mediów społecznościowych. Te niezbędne umiejętności są uniwersalne, ponieważ można je z powodzeniem wykorzystać również w innych przedsięwzięciach biznesowych.
Więcej o możliwościach biznesowych Herbalife: www.herbalife.pl
[1] https://pracujeiwychowuje.pl/wp-content/uploads/2021/02/Macierzynstwo-a-aktywnosc-zawodowa.- Raport-z-badania.-Fundacja-rodzic-w-miescie.pdf
[2]https://www.mckinsey.com/pl/~/media/McKinsey/Locations/Europe%20and%20Middle%20East/Polska/Raporty/Potega%20rownosci%20Jak%20I%20dlaczego%20warto%20wspierac%20kobiety%20w%20karierze%20zawodowej/McKinseyPotgarwnociJakidlaczegowartowspierakobietywkarierzezawodowej.pdf
[3] https://www.oecd.org/els/family/LMF_2_1_Usual_working_hours_gender.pdf

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.