Na straży przemysłu zbożowo–młynarskiego
Zrzesza polskie firmy młynarskie i reprezentuje branżę w kraju i zagranicą, wspiera wszystkie należące do niego marki w sytuacjach kryzysowych, co zwłaszcza w dobie pandemii jest szczególnie ważne. Polski Związek Pracodawców Przemysłu Zbożowo – Młynarskiego to jedyna w Polsce tego typu organizacja w sektorze młynarskim, która formalnie powstała kilka miesięcy temu, jednak teraz po gruntownej organizacji zaczyna aktywnie działać.
Sektor zbożowo-młynarski zawsze należał w Polsce do podstawowych branż przemysłu spożywczego. Branża ta jest szczególnie silnie powiązana z roślinną produkcją rolną w naszym kraju.
Dziś większość młynów znajdujących się w strukturach organizacyjnych członków Związku Młynarskiego, została gruntownie zmodernizowana i wyposażona w najnowocześniejsze urządzenia do obróbki technologicznej ziarna, w tym także przy udziale dotacji i wsparciu unijnym.
Jednak miniony rok również tej branży przyniósł wiele obaw i niepewności. Wzrost cen zbóż na giełdach światowych, osłabienie polskiego złotego, a co za tym idzie rosnące ceny zbóż na rynku polskim, a także strach przed wirusem to wszystko cały czas powoduje niechęć do sprzedaży pszenicy przez rolników, co tworzy zagrożenie zachwiania łańcucha dostaw i niepewność utrzymania produkcji polskich młynów.
– Chyba nie mogliśmy utworzyć naszej organizacji w „lepszym” momencie. Wszystkie działania skupiamy na tym, by wspierać marki zrzeszone pod naszym szyldem. A jest ich już osiemnaście! Zdolności produkcyjne naszych członków założycieli to ponad 70% polskiego potencjału przemiału zbóż. To głównie wiodące zakłady zbożowe zlokalizowane w różnych miejscach kraju, ale też i mniejsze zakłady produkcyjne. Kolejne firmy młynarskie już zadeklarowały chęć przystąpienia do naszego Związku. Przedsiębiorstwa sektora młynarskiego widzą sens przynależności i działania w tego typu organizacjach. Mamy nadzieję, że wspólnie i obronną ręką wyjdziemy z tego ogólnoświatowego kryzysu – mówi Krzysztof Gwiazda, Prezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Zbożowo-Młynarskiego i dodaje, że rolą organizacji jest również komunikowanie społeczeństwu o wszelkich sukcesach zarówno branży, jak i firm ze Związku.
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/john-schnobrich-flpc9-vocj4-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/chave-branza-kosmetyczna-foto,w_133,_small.jpg)
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ijhars-sklepy-foto2-1,w_133,r_png,_small.png)
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.