Na straży przemysłu zbożowo–młynarskiego
Zrzesza polskie firmy młynarskie i reprezentuje branżę w kraju i zagranicą, wspiera wszystkie należące do niego marki w sytuacjach kryzysowych, co zwłaszcza w dobie pandemii jest szczególnie ważne. Polski Związek Pracodawców Przemysłu Zbożowo – Młynarskiego to jedyna w Polsce tego typu organizacja w sektorze młynarskim, która formalnie powstała kilka miesięcy temu, jednak teraz po gruntownej organizacji zaczyna aktywnie działać.
Sektor zbożowo-młynarski zawsze należał w Polsce do podstawowych branż przemysłu spożywczego. Branża ta jest szczególnie silnie powiązana z roślinną produkcją rolną w naszym kraju.
Dziś większość młynów znajdujących się w strukturach organizacyjnych członków Związku Młynarskiego, została gruntownie zmodernizowana i wyposażona w najnowocześniejsze urządzenia do obróbki technologicznej ziarna, w tym także przy udziale dotacji i wsparciu unijnym.
Jednak miniony rok również tej branży przyniósł wiele obaw i niepewności. Wzrost cen zbóż na giełdach światowych, osłabienie polskiego złotego, a co za tym idzie rosnące ceny zbóż na rynku polskim, a także strach przed wirusem to wszystko cały czas powoduje niechęć do sprzedaży pszenicy przez rolników, co tworzy zagrożenie zachwiania łańcucha dostaw i niepewność utrzymania produkcji polskich młynów.
– Chyba nie mogliśmy utworzyć naszej organizacji w „lepszym” momencie. Wszystkie działania skupiamy na tym, by wspierać marki zrzeszone pod naszym szyldem. A jest ich już osiemnaście! Zdolności produkcyjne naszych członków założycieli to ponad 70% polskiego potencjału przemiału zbóż. To głównie wiodące zakłady zbożowe zlokalizowane w różnych miejscach kraju, ale też i mniejsze zakłady produkcyjne. Kolejne firmy młynarskie już zadeklarowały chęć przystąpienia do naszego Związku. Przedsiębiorstwa sektora młynarskiego widzą sens przynależności i działania w tego typu organizacjach. Mamy nadzieję, że wspólnie i obronną ręką wyjdziemy z tego ogólnoświatowego kryzysu – mówi Krzysztof Gwiazda, Prezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Zbożowo-Młynarskiego i dodaje, że rolą organizacji jest również komunikowanie społeczeństwu o wszelkich sukcesach zarówno branży, jak i firm ze Związku.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.