Komunikaty PR

Na straży przemysłu zbożowo–młynarskiego

2020-12-09  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.43 MB )

Zrzesza polskie firmy młynarskie i reprezentuje branżę w kraju i zagranicą, wspiera wszystkie należące do niego marki w sytuacjach kryzysowych, co zwłaszcza w dobie pandemii jest szczególnie ważne. Polski Związek Pracodawców Przemysłu Zbożowo – Młynarskiego to jedyna w Polsce tego typu organizacja w sektorze młynarskim, która formalnie powstała kilka miesięcy temu, jednak teraz po gruntownej organizacji zaczyna aktywnie działać.

Sektor zbożowo-młynarski zawsze należał w Polsce do podstawowych branż przemysłu spożywczego. Branża ta jest szczególnie silnie powiązana z roślinną produkcją rolną w naszym kraju.

Dziś większość młynów znajdujących się w strukturach organizacyjnych członków Związku Młynarskiego, została gruntownie zmodernizowana i wyposażona w najnowocześniejsze urządzenia do obróbki technologicznej ziarna, w tym także przy udziale dotacji i wsparciu unijnym.

Jednak miniony rok również tej branży przyniósł wiele obaw i niepewności. Wzrost cen zbóż na giełdach światowych, osłabienie polskiego złotego, a co za tym idzie rosnące ceny zbóż na rynku polskim, a także strach przed wirusem to wszystko cały czas powoduje niechęć do sprzedaży pszenicy przez rolników, co tworzy zagrożenie zachwiania łańcucha dostaw i niepewność utrzymania produkcji polskich młynów.

– Chyba nie mogliśmy utworzyć naszej organizacji w „lepszym” momencie. Wszystkie działania skupiamy na tym, by wspierać marki zrzeszone pod naszym szyldem. A jest ich już osiemnaście! Zdolności produkcyjne naszych członków założycieli to ponad 70% polskiego potencjału przemiału zbóż. To głównie wiodące zakłady zbożowe zlokalizowane w różnych miejscach kraju, ale też i mniejsze zakłady produkcyjne. Kolejne firmy młynarskie już zadeklarowały chęć przystąpienia do naszego Związku. Przedsiębiorstwa sektora młynarskiego widzą sens przynależności i działania w tego typu organizacjach. Mamy nadzieję, że wspólnie i obronną ręką wyjdziemy z tego ogólnoświatowego kryzysu – mówi Krzysztof Gwiazda, Prezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Zbożowo-Młynarskiego i dodaje, że rolą organizacji jest również komunikowanie społeczeństwu o wszelkich sukcesach zarówno branży, jak i firm ze Związku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.