Komunikaty PR

Najnowsze trendy HR pod lupą wybitnych praktyków! Przepis na sukces gwarantowany

2023-10-31  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Gałka
Brief me

Idzikowskiego 27
02-704 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl

Zastanawiałeś się kiedyś czego pracownicy naprawdę potrzebują? Spieszymy z odpowiedzią! Na czele dzisiejszych priorytetów znajduje się zdrowie psychiczne: zrozumienie emocji oraz poszanowanie sytuacji rodzinnych, a także wysłuchanie ich potrzeb i pomysłów bez względu na zajmowaną w firmie pozycję. Ponadto, pracownicy chcą być traktowani równo, niezależnie od swojej neuroróżnorodności czy wieku oraz oczekują zrozumienia potrzeb związanych z fizjologią kobiet.

Czołowi eksperci branży, wybitni praktycy i tematy, obok których nie można przejść obojętnie – tak w kliku słowach można opisać konferencję HR Best Practices Conference, która odbyła się 17 października w Vilii Foksal w Warszawie. Wydarzenie poruszyło topowe zagadnienia, które są dziś na tapecie wszystkich pracowników branży HR. Poznaj aspekty, które stały się kluczem do sukcesu dzisiejszego świata HR.

Rozwój jednostek i dialog pokoleniowy:

Jedno jest pewne – firmy, które zaangażują się w rozwój swoich pracowników, niezależnie od ich wieku czy stażu w firmie mogą wiele zyskać. Programy wdrożeniowe dla nowych pracowników, które pozwalają im szybko zaadaptować się w nowym środowisku pracy to przykład z życia wzięty (Mondi Świecie S.A). W dzisiejszym świecie szalenie istotne jest także budowanie pozytywnych relacji między pracownikami różnych grup wiekowych. Środowisko, w którym osoby z większym doświadczeniem mogą być angażowane w inicjowanie nowych sposobów pracy oraz wspierać młodszych stażem kolegów to ogromna wartość. Wymiana międzypokoleniowa to skarb każdej organizacji i filar, na którym firmy mogą wspiąć się na wyżyny efektywności.

Zarządzanie pracownikami Blue Collars:

Choć wydawać by się mogło, że w tej kategorii nie ma pola na wiele modyfikacji i ulepszeń, prelegenci wydarzenia obalili ten mit, dobre praktyki i doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi mogą dać firmie wiele korzyści. W panelu przygotowanym przez reprezentantów Mleczarni Turek, Saint- Gobain Glass, C.H. Robinson oraz ANWIL S.A., dowiedzieliśmy się, że otwartość na zgłaszane przez pracowników inicjatywy może przynieść firmie spore oszczędności. W przedsiębiorstwach prelegentów, zmiana codziennego systemu pracy i wprowadzanie modyfikacji (np. piątki jako dni przeznaczonych tylko na rozwój firmy) czy wprowadzenie podpisu elektronicznego poskutkowały nie tylko lepszymi wynikami finansowymi, ale także oszczędnością czasu.

Neuroróżnorodność:

Z panelu, w którym udział wzięli reprezentanci m.in. Fundacja Razem dla Różnorodności w Biznesie, Angelini Pharma Polska, DHL Parcel Poland oraz BNP Paribas Bank Polska S.A., mogliśmy dowiedzieć się o najważniejszych aspektach tego zagadnienia. Warto podkreślić w tym miejscu, że wiele osób nie jest świadomych swojej neuroróżnorodności lub nie czuje się bezpiecznie, aby o tym mówić. Dlatego w miejscu pracy należy stworzyć atmosferę otwartości i akceptacji, w której każdy pracownik może być sobą i nie musi ukrywać swoich trudności. Jednak, aby mówić tu o sukcesie, wymagane jest zaangażowanie całej kadry zarządzającej. Ważne jest również budowanie świadomości wśród rekruterów. W tym celu warto szkolić i przeciwdziałać tworzeniu się stereotypów, aby nie dyskryminować i nie odrzucać ciekawych kandydatów.

Poszanowanie fizjologii kobiet:

Panel poprowadziła Anna Żuk, HR Manager Poland & Baltics, Russia & Nordics – CHEP Polska, która podkreśliła jak ważne jest wyrównanie szans w pracy. Bowiem kobiety nigdy nie miały w tym aspekcie łatwo. Praca, dom, dzieci, a do tego tematy związane stricte z fizjologią kobiet, takie jak menstruacja czy menopauza. Firmy, którym uda się oswoić z tą tematyką swoich menadżerów i zarząd oraz same pracownice, które nie będą bały się mówić o swoich problemach, stworzą wybitne środowiska pracy i prawdziwie zaangażowaną społeczność pracowniczą.

HR Best Practices Conference

Podczas wydarzenia HR Best Practices Conference w roli mówców zobaczyć mogliśmy osoby takie jak m.in.: Jolanta Borawska, Senior HR Manager – C.H. Robinson, Katarzyna Motelska, Dyrektor Formacji Doświadczeń Pracownika – PKO Bank Polski, Marlena Molus, Zastępca Kierownika Biura Zarządu – Mondi Świecie S.A., Renata Święcicka, Dyrektor Personalny – Mleczarnia Turek, Anna Ostaszewska, Dyrektor Personalny oraz Administracyjny Saint- Gobain Glass i Glassolutions – Grupa Saint-Gobain w Polsce, Katarzyna Czajka, Dyrektor ds. procesów HR i komunikacji – DHL Parcel Poland, Anna Żuk, HR Manager Poland & Baltics, Russia & Nordics – CHEP Polska, Małgorzata Petru, Menedżerka ds. zarządzania różnorodnością i włączeniem – BNP Paribas Bank Polska S.A, Andrzej Kisielewski, Dyrektor ds. Personalnych – ANWIL S.A, Anna Mistewicz, Poland Head of HR – Angelini Pharma Polska.

Jesienna edycja wydarzenia zgromadziła 60 uczestników i 17 prelegentów. Goście mogli liczyć na 3 panele dyskusyjne i 7 godzin fantastycznych i angażujących debat!

Wydarzenie HR Best Practices Conference odbywa się cyklicznie, dwa razy do roku.


Założony ponad 30 lat temu Top Employers Institute jest światowym autorytetem w zakresie badania warunków pracy. W 2023 roku certyfikował w 122 krajach ponad 2 200 organizacji, które pozytywnie wpływają na życie 9 milionów pracowników na całym świecie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Brief me
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.