Komunikaty PR

Nauka kontra koronawirus, nowe rozwiązania, które wspierają walkę z pandemią

2020-09-28  |  09:40
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl

Teoretyczny model funkcjonowania gospodarki zakłada, że przedsiębiorstwa konkurują ze sobą, poszukując coraz bardziej zaawansowanych technologii i najskuteczniejszych metod. Tymczasem światowa pandemia pokazuje, że biznes oparty na współpracy stwarza jeszcze większy potencjał do kreowania innowacyjnych rozwiązań i przynosi więcej korzyści dla społeczeństwa oraz planety. 3M od lat, działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, łączy siły z innymi firmami, ekspertami i naukowcami, aby poprawić jakość życia niemalże w każdym obszarze – od jakości opieki medycznej po wsparcie lokalnych społeczności. 3M posiada między innymi szerokie portfolio rozwiązań zakresu ochrony zdrowia i produktów BHP, które są obecnie szeroko stosowane w obliczu rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa m.in. półmaski filtrujące FFP2.

Nieparujące przyłbice, czyli efekt współpracy 3M i Nissha

Nowa rzeczywistość wymaga od personelu medycznego stosowania jeszcze większych środków ostrożności, które zapewnią ochronę zarówno pracownikom służby zdrowia, jak i pacjentom. Jednak tradycyjne osłony chroniące oczy i twarz przed płynami, parują podczas intensywnej pracy, w wyniku ciężkiego oddechu i podwyższonej temperatury ciała. Projekt nieparujących przyłbic, które zapewniają komfort pracy, powstał przy współpracy 3M z Nissha Medical Technologies – globalną firmą produkującą sprzęt medyczny. W wyniku rozmów, 3M zaproponowało wykorzystanie specjalistycznej folii hydrofilowej o właściwościach  przeciwmgielnych do produkcji nieparujących osłon. Ponieważ folia hydrofilowa 3M posiada właściwości, które zapobiegają przesiąkaniu i kierują płyny w określonym kierunku, zazwyczaj używana jest w urządzeniach mikroprzepływowych, takich jak paski do badania poziomu cukru we krwi używane przez osoby z cukrzycą. Po wybuchu pandemii COVID-19, materiał 3M znalazł nowe zastosowanie, a powstałe w wyniku współpracy przyłbice stały się dostępne dla pracowników służby zdrowia zaledwie w ciągu kilku tygodni od podjęcia decyzji o ich produkcji.  

Szybkie testy diagnostyczne, czyli skuteczna pomoc w walce z COVID-19

Tuż po wybuchu epidemii, zespół ekspertów 3M i naukowców Massachusetts Institute of Technology rozpoczął prace nad łatwo dostępnym i prostym w użyciu testem diagnostycznym, umożliwiającym otrzymanie precyzyjnego wyniku w ciągu kilku minut. Urządzenie będzie wykrywało antygeny wirusowe i dostarczało niemal natychmiastowy wynik, bez konieczności wysyłania próbek do laboratorium. Dzięki szybkiej weryfikacji możliwe będzie niezwłoczne objęcie osoby zakażonej kwarantanną, a w konsekwencji spowolnienie rozprzestrzeniania się wirusa. Po wnikliwej weryfikacji, projekt został objęty dofinansowaniem Amerykańskiego Narodowego Instytutu Zdrowia, w ramach programu RADx Tech. Program wspiera rozwój i szybką komercjalizację ambitnego projektu. Wspólne działania ekspertów opierają się na głębokiej wiedzy technologicznej 3M w zakresie biomateriałów i doświadczeniu w globalnej produkcji środków ochrony zdrowia, a także specjalistycznej wiedzy naukowców MIT.

3M i Ford wspólnie wspierają pracowników ochrony zdrowia

Eksperci 3M razem z Fordem, w zaledwie cztery tygodnie, opracowali projekt i prototyp masek filtrujących z wymuszonym przepływem powietrza (PAPR), zgodny z federalnymi wytycznymi. Specjalistyczny sprzęt pomaga chronić najbardziej narażonych na zakażenie wirusem – pracowników służby zdrowia, którzy każdego dnia stają na froncie walki z COVID-19. Obecnie eksperci Forda ds. produkcji, zakupów i łańcucha dostaw są także tymczasowo zatrudnieni w fabrykach 3M w USA, aby pomóc w zwiększeniu i przyspieszeniu produkcji pilnie potrzebnych produktów. 3M i Ford przekażą wszystkie środki finansowe, pozyskane ze sprzedaży PAPR, organizacjom non-profit wspierającym walkę z COVID-19.

Wspólne starania o lepsze jutro

Pandemia koronawirusa wpłynęła na światową gospodarkę, ekonomię i niemal każdy obszar życia społecznego, jednocząc tym samym ekspertów, firmy oraz instytucje w inicjatywach na rzecz wspólnego dobra. Globalne działania naprawcze przynoszą szybkie rezultaty dzięki wspólnym wysiłkom, dlatego 3M nieustannie dąży do nawiązywania długofalowej współpracy z innymi firmami, z myślą o bezpiecznej przyszłości ludzi na całym świecie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Colian niesie pomoc – wyruszyły dostawy wody do regionów dotkniętych powodzią Biuro prasowe
2024-09-17 | 15:45

Colian niesie pomoc – wyruszyły dostawy wody do regionów dotkniętych powodzią

W odpowiedzi na pilne potrzeby mieszkańców południowo-zachodniej Polski, walczących z powodzią, Colian tymczasowo wstrzymał produkcję kultowej Oranżady Hellena i skoncentrował się
Firma Ponad 600 tysięcy złotych dla osób z niepełnosprawnościami
2024-09-17 | 11:00

Ponad 600 tysięcy złotych dla osób z niepełnosprawnościami

Ogromnym sukcesem zakończyła się druga edycja Rajdu Gorących Serc – charytatywnego rajdu rowerowego łączącego aktywność i pasję kolarską z pomocą osobom z
Firma Maciej Kaniowski z Avon na 15 miejscu listy światowych liderów łańcucha dostaw!
2024-09-17 | 09:00

Maciej Kaniowski z Avon na 15 miejscu listy światowych liderów łańcucha dostaw!

Maciej Kaniowski jest związany z firmą Avon od stycznia 2019 roku. Posiada ogromne doświadczenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw, które zdobywał w czołowych firmach zajmujących się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

DlaWas.info

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.