Nauka kontra koronawirus, nowe rozwiązania, które wspierają walkę z pandemią
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Teoretyczny model funkcjonowania gospodarki zakłada, że przedsiębiorstwa konkurują ze sobą, poszukując coraz bardziej zaawansowanych technologii i najskuteczniejszych metod. Tymczasem światowa pandemia pokazuje, że biznes oparty na współpracy stwarza jeszcze większy potencjał do kreowania innowacyjnych rozwiązań i przynosi więcej korzyści dla społeczeństwa oraz planety. 3M od lat, działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, łączy siły z innymi firmami, ekspertami i naukowcami, aby poprawić jakość życia niemalże w każdym obszarze – od jakości opieki medycznej po wsparcie lokalnych społeczności. 3M posiada między innymi szerokie portfolio rozwiązań zakresu ochrony zdrowia i produktów BHP, które są obecnie szeroko stosowane w obliczu rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa m.in. półmaski filtrujące FFP2.
Nieparujące przyłbice, czyli efekt współpracy 3M i Nissha
Nowa rzeczywistość wymaga od personelu medycznego stosowania jeszcze większych środków ostrożności, które zapewnią ochronę zarówno pracownikom służby zdrowia, jak i pacjentom. Jednak tradycyjne osłony chroniące oczy i twarz przed płynami, parują podczas intensywnej pracy, w wyniku ciężkiego oddechu i podwyższonej temperatury ciała. Projekt nieparujących przyłbic, które zapewniają komfort pracy, powstał przy współpracy 3M z Nissha Medical Technologies – globalną firmą produkującą sprzęt medyczny. W wyniku rozmów, 3M zaproponowało wykorzystanie specjalistycznej folii hydrofilowej o właściwościach przeciwmgielnych do produkcji nieparujących osłon. Ponieważ folia hydrofilowa 3M posiada właściwości, które zapobiegają przesiąkaniu i kierują płyny w określonym kierunku, zazwyczaj używana jest w urządzeniach mikroprzepływowych, takich jak paski do badania poziomu cukru we krwi używane przez osoby z cukrzycą. Po wybuchu pandemii COVID-19, materiał 3M znalazł nowe zastosowanie, a powstałe w wyniku współpracy przyłbice stały się dostępne dla pracowników służby zdrowia zaledwie w ciągu kilku tygodni od podjęcia decyzji o ich produkcji.
Szybkie testy diagnostyczne, czyli skuteczna pomoc w walce z COVID-19
Tuż po wybuchu epidemii, zespół ekspertów 3M i naukowców Massachusetts Institute of Technology rozpoczął prace nad łatwo dostępnym i prostym w użyciu testem diagnostycznym, umożliwiającym otrzymanie precyzyjnego wyniku w ciągu kilku minut. Urządzenie będzie wykrywało antygeny wirusowe i dostarczało niemal natychmiastowy wynik, bez konieczności wysyłania próbek do laboratorium. Dzięki szybkiej weryfikacji możliwe będzie niezwłoczne objęcie osoby zakażonej kwarantanną, a w konsekwencji spowolnienie rozprzestrzeniania się wirusa. Po wnikliwej weryfikacji, projekt został objęty dofinansowaniem Amerykańskiego Narodowego Instytutu Zdrowia, w ramach programu RADx Tech. Program wspiera rozwój i szybką komercjalizację ambitnego projektu. Wspólne działania ekspertów opierają się na głębokiej wiedzy technologicznej 3M w zakresie biomateriałów i doświadczeniu w globalnej produkcji środków ochrony zdrowia, a także specjalistycznej wiedzy naukowców MIT.
3M i Ford wspólnie wspierają pracowników ochrony zdrowia
Eksperci 3M razem z Fordem, w zaledwie cztery tygodnie, opracowali projekt i prototyp masek filtrujących z wymuszonym przepływem powietrza (PAPR), zgodny z federalnymi wytycznymi. Specjalistyczny sprzęt pomaga chronić najbardziej narażonych na zakażenie wirusem – pracowników służby zdrowia, którzy każdego dnia stają na froncie walki z COVID-19. Obecnie eksperci Forda ds. produkcji, zakupów i łańcucha dostaw są także tymczasowo zatrudnieni w fabrykach 3M w USA, aby pomóc w zwiększeniu i przyspieszeniu produkcji pilnie potrzebnych produktów. 3M i Ford przekażą wszystkie środki finansowe, pozyskane ze sprzedaży PAPR, organizacjom non-profit wspierającym walkę z COVID-19.
Wspólne starania o lepsze jutro
Pandemia koronawirusa wpłynęła na światową gospodarkę, ekonomię i niemal każdy obszar życia społecznego, jednocząc tym samym ekspertów, firmy oraz instytucje w inicjatywach na rzecz wspólnego dobra. Globalne działania naprawcze przynoszą szybkie rezultaty dzięki wspólnym wysiłkom, dlatego 3M nieustannie dąży do nawiązywania długofalowej współpracy z innymi firmami, z myślą o bezpiecznej przyszłości ludzi na całym świecie.
Colian niesie pomoc – wyruszyły dostawy wody do regionów dotkniętych powodzią
Ponad 600 tysięcy złotych dla osób z niepełnosprawnościami
Maciej Kaniowski z Avon na 15 miejscu listy światowych liderów łańcucha dostaw!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.