Komunikaty PR

Nie wystarczy produkować „dobry” sprzęt. Klienci szukają designu

2024-08-19  |  01:00
Biuro prasowe

Jak wynika z tegorocznego raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”, w 2023 r. całkowita wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce zwiększyła się o 12% r/r, osiągając 42,4 mld zł[1]. W świecie luksusowych produktów coraz większą rolę w decyzjach zakupowych konsumentów odgrywają design i estetyka. Nie wystarczy już, aby produkt był jedynie funkcjonalny – musi również wyglądać elegancko i nowocześnie. Co oznacza dla producentów konieczność połączenia designu, estetyki oraz utylitarności? Jakie kroki podejmują, aby ich produkty były nie tylko praktyczne, ale także piękne? Pomysłów nie brakuje.

Design i estetyka motywatorem decyzji zakupowych

Konsumenci na rynku produktów luksusowych zwracają coraz większą uwagę na wygląd i styl kupowanych przez siebie przedmiotów. Jednym z kluczowych elementów, wpływających na ich wybory, staje się wzornictwo. Dlaczego tak się dzieje? – Estetyka i design dodają wartości emocjonalnej, która jest równie ważna jak funkcjonalność – zauważa Dorota Wojtusiszyn, przedstawicielka polskiej marki Diora Acoustics, oferującej zestawy głośnikowe Hi-End. – Produkt luksusowy ma za zadanie nie tylko spełniać swoje podstawowe funkcje, ale także cieszyć oko i stanowić element dekoracyjny wnętrza – dodaje.

Współczesny konsument dóbr luksusowych chce, aby jego wybory były spójne z jego stylem życia i poczuciem estetyki. Często jest to osoba, która przywiązuje dużą wagę do detali, dbałości o jakość wykonania i pochodzenia użytych materiałów. Chociażby na przykładzie produktów wnętrzarskich widać, że producenci biorą te preferencje pod uwagę.

AGD - artykuły godne designerów

Zaawansowane technologicznie i zaprojektowane z dbałością o każdy szczegół, nowoczesne urządzenia AGD są wyrazem luksusu, który doskonale komponuje się z wyrafinowanymi wnętrzami ich użytkowników. Producenci znani z oferowania sprzętu o wysokim standardzie, wprowadzają na rynek produkty, które nie tylko spełniają swoje podstawowe funkcje, ale również służą jako centralne punkty dekoracyjne w kuchniach i salonach.

Sprzęt AGD przestaje być tylko narzędziem służącym do gotowania czy przechowywania żywności. Designerskie lodówki, stylowe blendery, eleganckie ekspresy do kawy czy futurystyczne okapy stanowią dzisiaj przedmiot pożądania miłośników piękna i nowoczesności. Kolory, materiały i niebanalne kształty tych urządzeń mają za zadanie dopasować się do indywidualnych preferencji i estetycznych oczekiwań najbardziej wymagających konsumentów, odzwierciedlając ich styl życia.

Więcej niż mebel

Filozofia projektowania mebli łączy dziś ponadczasową elegancję z nowoczesną innowacją, prowadząc do tworzenia przedmiotów, które są funkcjonalne, a jednocześnie stanowią samodzielne dzieła sztuki. Klienci premium często poszukują mebli charakteryzujących się minimalistycznym designem i luksusowymi materiałami, łączących tradycyjne drewno z metalami lub nietypowymi materiałami jak wzmocnione szkło czy włókno węglowe.

Prawdziwym wyróżnikiem luksusowych mebli jest przy tym rzemiosło, ze szczególnym naciskiem na elementy wykonane na zamówienie. Coraz bardziej świadomi i wymagający klienci runku dóbr luksusowych interesują się unikalnymi przedmiotami, które nie tylko idealnie pasują do ich przestrzeni, ale także opowiadają historię lub reprezentują osobistą podróż. To indywidualne podejście doprowadziło do ponownego odkrycia i docenienia technik rzemieślniczych, gdzie umiejętności rzemieślnika są tak samo cenne jak sam projekt.

Hi-End zamiast Hi-Fi

W obliczu rosnącego zainteresowania konsumentów unikalnymi doświadczeniami i chęci kolekcjonowania niepowtarzalnych emocji, rewolucję przechodzi także rynek audio, oferując produkty, które definiują nowoczesność.

Dla klientów rynku dóbr luksusowych sprzęt Hi-Fi to dziś zdecydowanie za mało. Jednym z producentów, który ma w swojej ofercie zestawy głośnikowe dla prawdziwych miłośników doskonałego dźwięku i designu, jest Diora Acoustics. – Marka wyrosła na bogatej tradycji i renomie firmy Diora Świdnica, dostawcy zestawów oraz obudów głośnikowych najlepszych producentów na świecie. Produkty Diora Acoustics to najwyższej jakości zestawy głośnikowe, w których połączyliśmy tradycyjne rzemiosło z nowoczesnymi technologiami. Dlatego nasze zestawy głośnikowe są więcej niż sprzętem audio: są manifestacją osobistych przeżyć i emocji – podkreśla przedstawicielka firmy.

Każdy element, od akustyki po estetykę, jest skrupulatnie dopracowany, by sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających audiofilów, poszukujących nie tylko dźwięku, ale i stylu. Wśród trzech obecnie dostępnych serii, zestawy głośnikowe Chors 1 – dzięki wymiennym panelom przednim, dostępnym w sześciu różnorodnych kolorach – można customizować zgodnie z własnymi upodobaniami.

Inkluzywność, dostępność i personalizacja oferty

Aby sprostać oczekiwaniom współczesnych konsumentów, producenci muszą inwestować nie tylko w technologię, ale również w design. Oznacza to współpracę z projektantami, wybór wysokiej jakości materiałów i dbanie o detale. Produkt musi być estetyczny, ale jednocześnie ergonomiczny i łatwy w użyciu. Tylko wtedy może stać się prawdziwie luksusowym przedmiotem.

Kluczowymi elementami w odpowiadaniu na zróżnicowane oczekiwania konsumentów – w tym coraz liczniej dołączające do grona nabywców pokolenie Z – są także inkluzywność, dostępność i dostosowanie oferty do osobistych preferencji. Producenci, którzy zrozumieją tę dynamikę, mają szansę zdobyć przewagę na rynku produktów luksusowych.

 


[1] https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/pl/pdf/2024/05/pl-Raport-KPMG-Rynek-dobr-luksusowych-2024-online.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie? Biuro prasowe
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.